LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon gehacked?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dahool
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2008 12:15

Telefoon gehacked?

Ongelezen bericht door Dahool »

Ik heb de volgende vragen. Van het weekend kwam ik erachter dat mijn mobiele telefoonrekening wel heel erg hoog was. Na mijn telefoonspecificatie te hebben bekeken, zag ik een telefoonnummer staan, die mij helemaal niet bekend voorkwam. Ik het nummer gebeld, diegene kende ik niet. Er was meer dan 1000x gesmst naar dat nummer en meerdere keren naar gebeld.

Gelijk de telecomaanbieder (Orange) gebeld. Maar die zeiden dat ik gewoon de rekening moest betalen. Belachelijk, er is voor meer dan 200 Euro gebeld op mijn kosten naar dat nummer. Hun enige voorstel was om simkaart te laten blokkeren en een nieuw telefoonnummer aan te vragen( kostn 25 euro).

Mijn vragen zijn:
Heeft iemand anders dit ook al gehad?
Hoe doet men dit, is dit mogelijk?
Weet iemand of je op een bepaalde manier je geld terug kunt krijgen?

Alvast bedankt.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Telefoon gehacked?

Ongelezen bericht door Big-V »

De enige manier waarop dit mogelijk is (voor zo ver ik weet), is door iemand zijn voicemail te "hacken". Dit werkt enkel bij voicemails die beveiligd zijn met een (te makkelijke) toegangscode.
Dit veiligheidslek is inmiddels door vrijwel alle telecomaanbieders gedicht; ik weet echter niet hoe dit bij Orange zit. Als je géén voicemail hebt met de standaard toegangscode "0000" en je weet zéker dat je de gesprekken zelf niet hebt gevoerd, dan moet het in mijn ogen wel een fout in de facturatie zijn.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Telefoon gehacked?

Ongelezen bericht door queenfan »

volgens mij kan je telefoon ook via de bleutooth gehacked worden weet niet hoe maa heb er ooit iets over gehoord.

En voor de rest jammer betalen.

pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Re: Telefoon gehacked?

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

volgens mij kan dat hacken alleen met hele dure apparatuur, heeft weinig zin om daar dan een particulier mee op te lichten. Heb je niet toevallig een duo-simkaart (2 identieke simkaarten, waarvan er 1 in bijvoorbeeld de carkit gaat, de andere in de gewone telefoon)?

Wat voor toestel heb je? Er is namelijk wel een virusje geweest dat ervoor zorgde dat sommige toestellen ongevraagd smssen versturen. Je kunt je toestel dan resetten naar de fabrieksinstellingen.

Succes

Gesloten