LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gitaarles opgezegd maar loopt door

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Toadi

Gitaarles opgezegd maar loopt door

Ongelezen bericht door Toadi »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem wat me echt opvreet. Ik heb gitaarles en ik heb dit half december al opgezegd voor het nieuwe deel startende in februari. Dit is volgens de voorwaarden. Nu kreeg ik half februari een rekening om 170 euro te betalen voor de periode tot de zomer. Ik heb hier gelijk achteraan gemaild en mij is verteld dat ik voor januari op moet zeggen.
Ik heb dit dus gedaan maar er wordt beweerd dat er niets is aangekomen. Ik heb mijn situatie uitgelegd (ik heb het momenteel door stage en schoolwerkzaamheden) echt niet meer aan tijd en heb de laatste weken van januari ook al af moeten zeggen. Gezien het 17 euri per half uur kost is dit natuurljik zonde van het geld, maar dit was nou eenmaal zo.

Nu willen ze dus dat ik alsnog ga betalen en er anders 'verdere stappen' tegen me worden ondernomen. Ik ga natuurlijk niet betalen voor iets wat ik heb opgezegd en waar ik notabene niet eens bij aanwezig kan zijn!!

De voorwaarden zoals dit bedrijf ze maakt heb ik overigens nooit per post ontvangen maar staan ergens op de website, wat ik had moeten lezen toen ik tekende voor het aantal uren ik wou lessen. Ook heb ik hier overigens niks mee te maken want ik heb me er keurig aan gehouden.

Kan ik nu echt niks doen en moet ik gewoon betalen gezien mijn brief bljikbaar niet is aangekomen, of kan ik me ook ergens op beroepen? Ik wil niet betalen voor iets wat ik én opgezegd heb, én niet eens aanwezig kan zijn!

Ik hoop op tips :(

kanovaarder

Re: Gitaarles opgezegd maar loopt door

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Gitaarles.

Is het een bedrijf waarmee je een overeenkomst sloot of een muziekschool?
Hoe dan ook, in beide gevallen neemt zo'n school een leraar op basis van het aantal aanmeldingen.
Dat jij halverwege weg wil zegt nog niet dat die leraar gewoon zijn geld wil hebben voor een hele cursus.

Verder neem ik aan dat je een gewoon briefje stuurde en geen aangetekende brief met bericht van ontvangst.

Voortaan dit altijd doen!
Niet alleen voor cursussen maar ook bij garantie- en betalingskonflikten als je iets gekocht hebt.

Voor zover ik jouw bericht lees ben je nog jong en verwacht je nog dingen die eigenlijk een beetje onredelijk zijn zoals in dit geval die gitaarles.

Kortom, betalen.
't Is niet anders.

Grootvader

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Het feit dat jij door school en/of stage geen tijd hebt om je gitaarlessen bij te wonen is je eigen verantwoordelijkheid/keuze.
Daar heeft de school niets mee te maken.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

maar dat je volgens de voorwaarden en op tijd opzegd natuurlijk wel :)

Gesloten