LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over WW

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
xman

Vraag over WW

Ongelezen bericht door xman »

Beste lezers

Ik ben nieuw hier en weet niet of ik dit onderwerp in de goede afdeling geplaatst heb.
Sinds de zomer van 2007 werk ik niet meer, heb tot die tijd vanaf 2002 gewerkt op basis van een 4-uren contract bij een horeca instelling. Maakte overigens meer uren per week maar ik had een contract van 4 uur.
Ik ben toen noodgedwongen ontslagen twee maandjes voordat het bedrijf dicht ging (failisement). Heb me daarna niet aangemeld bij de CWI en andere instanties omdat ik nog met een opleiding bezig was t/m eind 2007. Nu ik daarvoor geslaagd ben, heb ik een baan weten te vinden. Alleen de eis bij deze baan is dat je een uitkering moet hebben om voor deze baan in aanmerking te komen,het is een soort reintigratieproject.
Mijn vraag is kan ik alsnog naar een uitkering aanvragen, want ik weet niet hoe dit precies in zijn werking gaat.

alvast bedankt voor ieders medewerking.

groetjes xman

gravedigger

Re: Vraag over WW

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee. Helaas kan dat niet met terugwerkende kracht. Je had je dan gelijk moeten melden.

xman

Hallo bedankt voor je reactie. Ik kan die baan volgens jou dus definitief vergeten? :cry:

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Als dat een vaste eis is, wel. erg jammer voor je. Ik zie je ook liever een leuke baan hebben, dan welke uitkering dan ook. Succes verder met zoeken!

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Reïntegratie(projekt?).

Zegt die nieuwe werkgever dat??
En wat zegt de sociale dienst??
Immers, via dat traject (DWI/UWV) worden die reïntegratieprojecten toch geregeld.

Maar ja, horeca en u kennelijk nog erg jong.
Menig jongere wordt op dit soort verhalen een poot uitgedraaid.
En hoewel er steeds mensen zijn die mijn adviezen onzin vinden toch maar;
Wordt lid van een vakbond!!
Zeker in de horeca heb je zo'n lidmaatschap dringend nodig.
Kijk maar eens naar je vorige werkgever!
Ook die heeft je genaa*d.

Grootvader

xman

Ik ben een maand voor het bedrijf failiet ging op straat gezet... Omdat ik nog met een opleiding bezig was had ik zoiets van 'dan richt ik me daar 100% op'.
Nu ik een nieuwe baan heb gevonden krijg ik te horen dat ik me in had moeten schrijven voor een WW uitkering. Ik heb zelf niet zo veel verstand van dit soort zaken maar ik vind het erg jammer. Het is een project waarbij ook langdurig werklozen via die baan weer in de maatschappij komen.

Hopelijk heeft iemand nog een reactie waardoor het misschien alsnog kan.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zulke reïntegratietraject-banen zijn inderdaad alleen voor mensen die een uitkering hebben omdat ze recht op WW hebben. WW houdt nl. iets meer in dan alleen het recht op een uitkering, namelijk ook begeleiding en eventueel ondersteuning in de vorm van opleiding of andere (leer-) trajecten. Als je in de ww zit, dan is er dus ook een potje geld beschikbaar voor opleidingen en zulk soort reintigratieprojecten (natuurlijk wel onder bepaalde, soms strenge, voorwaarden). Geen WW betekent geen potje geld, dus ook geen extra inkomsten voor het buro dat dat reintigratieproject aanbiedt. Dus je zult er niet zo snel voor in aanmerking komen...

Maar je kunt het ook van de andere kant bekijken. Zulke reintigratieprojecten zijn er alleen voor banen waar veel vraag naar is en weinig kandidaten. Als je graag zo'n baan zou willen, dan zal het dus waarschijnlijk ook niet heel veel moeite kosten om buiten dat reintigratieproject om aan zo'n baan te komen. Als je dus een goed gemotiveerde sollicitatie hebt, en eventueel ook al aangeeft dat je er zelf energie in wilt steken, dan kun je waarschijnlijk ook buiten het reintegratieburo om wel aan een soortgelijke baan komen.

Gesloten