Servicebericht NUON juli 2007
Geplaatst: 19 feb 2008 20:12
Wij hebben in 2006 een CV ketel merk Vaillant gekocht via een actie van NUON en Feenstra. Omdat wij al tijden een erg goede onderhoudsmonteur hebben zagen wij destijds af van een aangeboden onderhoudscontract bij deze ketel. Totnogtoe is de ketel probleemloos. We zijn er erg tevreden mee.
In juli 2007 ontvingen wij echter een brief van NUON dat de ketel niet veilig, ja zelfs gevaarlijk is. Er moet een afdichtring worden vervangen omdat anders een gevaarlijke situatie blijft bestaan. Het tweede deel van de brief wijst op de mogelijkheid om dan gelijk toch een onderhoudscontract af te sluiten bij Feenstra. Zoals reeds gezegd willen wij niet "switchen" maar bij onze reguliere onderhoudsfirma blijven. Ik wilde dus de reparatie ZONDER contract.
Ik belde met NUON omdat het in te sturen formulier voor de vervanging van de afdichtring eigenlijk geen mogelijkheid gaf om de ring te vervangen zonder onderhoudscontract. Ik word gerustgesteld door de telefoniste van NUON. Gewoon de passage van het onderhoudscontract doorstrepen en het formulier posten. Komt allemaal goed.
Na enige tijd had ik nog altijd niets gehoord en het winterseizoen begon. Ik belde weer maar moest nog even geduld hebben.
Op 30 oktober 2007 was het mij genoeg en stuurde ik via de website een klacht naar NUON. Er wordt tot op heden geen contact opgenomen ondanks de belofte op de site. Ook strandden alle telefonische pogingen. Inmiddels weet men niet meer van deze problematiek bij NUON!!
Ik vraag me dus af: Wie is er nu aansprakelijk als er iets gebeurt met de afdichtring? Wat kan ik doen? Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben? Wellicht kunnen we gezamenlijk iets beginnen?
In juli 2007 ontvingen wij echter een brief van NUON dat de ketel niet veilig, ja zelfs gevaarlijk is. Er moet een afdichtring worden vervangen omdat anders een gevaarlijke situatie blijft bestaan. Het tweede deel van de brief wijst op de mogelijkheid om dan gelijk toch een onderhoudscontract af te sluiten bij Feenstra. Zoals reeds gezegd willen wij niet "switchen" maar bij onze reguliere onderhoudsfirma blijven. Ik wilde dus de reparatie ZONDER contract.
Ik belde met NUON omdat het in te sturen formulier voor de vervanging van de afdichtring eigenlijk geen mogelijkheid gaf om de ring te vervangen zonder onderhoudscontract. Ik word gerustgesteld door de telefoniste van NUON. Gewoon de passage van het onderhoudscontract doorstrepen en het formulier posten. Komt allemaal goed.
Na enige tijd had ik nog altijd niets gehoord en het winterseizoen begon. Ik belde weer maar moest nog even geduld hebben.
Op 30 oktober 2007 was het mij genoeg en stuurde ik via de website een klacht naar NUON. Er wordt tot op heden geen contact opgenomen ondanks de belofte op de site. Ook strandden alle telefonische pogingen. Inmiddels weet men niet meer van deze problematiek bij NUON!!
Ik vraag me dus af: Wie is er nu aansprakelijk als er iets gebeurt met de afdichtring? Wat kan ik doen? Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben? Wellicht kunnen we gezamenlijk iets beginnen?