Pagina 1 van 1

Servicebericht NUON juli 2007

Geplaatst: 19 feb 2008 20:12
door Albert310
Wij hebben in 2006 een CV ketel merk Vaillant gekocht via een actie van NUON en Feenstra. Omdat wij al tijden een erg goede onderhoudsmonteur hebben zagen wij destijds af van een aangeboden onderhoudscontract bij deze ketel. Totnogtoe is de ketel probleemloos. We zijn er erg tevreden mee.

In juli 2007 ontvingen wij echter een brief van NUON dat de ketel niet veilig, ja zelfs gevaarlijk is. Er moet een afdichtring worden vervangen omdat anders een gevaarlijke situatie blijft bestaan. Het tweede deel van de brief wijst op de mogelijkheid om dan gelijk toch een onderhoudscontract af te sluiten bij Feenstra. Zoals reeds gezegd willen wij niet "switchen" maar bij onze reguliere onderhoudsfirma blijven. Ik wilde dus de reparatie ZONDER contract.

Ik belde met NUON omdat het in te sturen formulier voor de vervanging van de afdichtring eigenlijk geen mogelijkheid gaf om de ring te vervangen zonder onderhoudscontract. Ik word gerustgesteld door de telefoniste van NUON. Gewoon de passage van het onderhoudscontract doorstrepen en het formulier posten. Komt allemaal goed.

Na enige tijd had ik nog altijd niets gehoord en het winterseizoen begon. Ik belde weer maar moest nog even geduld hebben.
Op 30 oktober 2007 was het mij genoeg en stuurde ik via de website een klacht naar NUON. Er wordt tot op heden geen contact opgenomen ondanks de belofte op de site. Ook strandden alle telefonische pogingen. Inmiddels weet men niet meer van deze problematiek bij NUON!!

Ik vraag me dus af: Wie is er nu aansprakelijk als er iets gebeurt met de afdichtring? Wat kan ik doen? Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben? Wellicht kunnen we gezamenlijk iets beginnen?

Re: Servicebericht NUON juli 2007

Geplaatst: 19 feb 2008 22:41
door harrie112
Hallo Albert,
Ik kreeg vorig jaar een brief van Vaillant zelf over het gratis laten vervangen van de rubberen afdichtring door een grafietring.
Indien ik geen servicecontract had zou Vaillant zelf een monteur sturen voor gratis vervanging.

Bij mij was die ring al vervangen tijdens onderhoud.
Dit is wel belangrijk omdat die rubber ringen soms gingen lekken en er brandgevaarlijke situaties konden optreden.
Neem dus even kontakt op met Vaillant, dat zou je huidige onderhoudsman overigens ook kunnen doen.

Re: Servicebericht NUON juli 2007

Geplaatst: 19 feb 2008 23:18
door Shine
Sowieso heb je de eerste 2 jaar voleldige garantie en is een onderhoudscontract overbodig.
DEze afdichtring is duidelijk een fabricagefout van deze ketel en valt dus onder volledige garantie. Feenstra had dat die ring allang bij u moeten vervangen. ZIj reklameren deze ring nml weer bij de fabricant.

Kortgezegd: Neem contact op met Vaillant, vertel hun de situatie en dat Nuon/Feenstra in gebreke is gebleven deze ring te vervangen.
Overigens had uw bestaande onderhoudsman (ik begrijp dat u daar bij bent geblven) ook de weg moeten weten te vinden en had actie kunnen ondernemen. Per slot is het zijn werk en weet hoe het werkt!