Pagina 1 van 1

Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 20 feb 2008 16:19
door Peter26
Hallo allemaal,

Zoals al eerder te lezen op dit forum heb ik veel problemen gehad bij het opzeggen van mijn abonnement op Hetnet. Er is nu officieel een oplossing voor alle problemen omtrent Hetnet (Kpn).
Zoals bij bijna iedereen wilde Hetnet niet opzeggen, dus heb ik nadat ik zelf alles had geprobeerd, de zaak uit handen gegeven aan mijn rechtsbijstandverzekeraar. Deze belt mij en vertelt dat zij maandelijks honderden van dit soort klachten oplossen bij Kpn. Hetnet en Planet vallen gewoon onder Kpn. De administratie daar is een grote puinhoop en er wordt moedwillig klanten aan het lijntje gehouden en ze blijven ook na opzegging, gewoon doorincasseren.
Echt de enige oplossing is de rechtsbijstand inschakelen. Deze maken er direct werk van. Ik werd na 1 dag al gebeld door mijn rechtsbijstandverzekeraar welke dit direct bij Kpn heeft neergelegd. Weer een dag later belt Kpn mij excusus etc, en het bericht dat het nu echt wordt opgezegd. Zelfs alle kosten die gemaakt zijn voor het bellen naar hun dure 0900 nummer worden vergoedt!

Kort samengevat: Bij alle problemen met Kpn, Hetnet en Planet, schakel je rechtsbijstand in. Anders wordt er niet naar je geluisterd!
Ik hoop dat ook voor jullie de oplossing nu nabij is!


Groetjes Peter

Re: Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 20 feb 2008 18:02
door BJ026
Bedankt Peter

idem dito bij Orange. Mij heeft het al zo 20 euro gekost aan telefoonkosten en aangetekende brief versturen maar niets helpt. Ik zal morgen ook eens bellen met de rechtsbijstand. ORANGE NOOIT DOEN

Re: Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 25 feb 2008 22:56
door Peter26
Hallo allemaal,

Even een update!
Mijn rechtsbijstandverzekeraar belde mij binnen 24 uur nadat zij mijn schrijven hadden ontvangen. En wat schetst mijn verbazing; Kpn, Hetnet, Planet hebben een totale chaos als adminstratie.
Bij mijn rechtsbijstandverzekeraar zit op dit moment 1 persoon die alleen maar klachten behandeld tegen Kpn.
Zij heeft Kpn aansprakelijk gesteld. Weer 24 uur later had ik de schriftelijke bevestiging binnen van Hetnet dat mijn abonnement wordt opgezegd. Tevens werd ik gebelt door Kpn. Iemand van hogere hand die oprecht zijn excuses aanbood en toegaf dat het bij hun een puinhoop is.
Alle onkosten die ik heb gemaaktl, telefoonkosten en kosten voor het aangetekend versturen van de opzegbrief, worden door hun vergoedt.

Met andere woorden; schakel je rechtsbijstand in en het is zo geregeld! Dit zal ook zeker gelden bij andere providers.


Groetjes Peter!

succes allemaal! En voor mij nooit meer Kpn!

Re: Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 07 mar 2008 15:17
door Peter26
Ik reageer nu een beetje laat op dit forum, maar binnen een week nadat ik dit probleem schriftelijk had voorgelegd bij mijn rechtsbijstandsverzekeraar, kreeg ik, en nu let op: schriftelijk een bevestiging van opzegging binnen!
Tevens met het bericht dat de automatische incasse werd stopgezet. En ik kreeg alle kosten die ik heb gemaakt, telefoonkosten voor het bellen naar hun dure 0900 nummer en de kosten voor het aangetekend versturen van de opzegbrief, vergoedt!
Het abonnement is nu ook vanaf de eerste keer dat hun belde, opgezegd! Prima geregeld dus!

Hoe staat het er nu bij jullie voor?

Groetjes Peter

Re: Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 07 mar 2008 15:30
door Paullus
Ik heb inmiddels twee brieven van Het Net gehad. Eentje met bevestiging van buitendiensstelling ADSL zonder datum en een brief met een verkeerde datum namelijk 25 februari in plaats van 17 januari.
Nog steeds een chaos dus bij KPN. Ik heb echter bewijs van opzegging zodat ik niets betaal vanaf 17-01-2008 wat voor brieven Het Net nog allemaal gaat sturen. Komt het op aanmaningen en een deurwaarder aan dan heeft KPN geen poot om op te staan want ik heb alles tot 17-01-2008 netjes betaald.
Het ergste van alles vind ik dat dit soort praktijken inmiddels zo normaal schijnen te zijn dat een programma als Radar er geen enkele aandacht aan besteedt.

Re: Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 07 mar 2008 15:42
door Peter26
Hallo Paulus,

Ben ik met je eens.
Ik ben meerdere malen gebelt door een medewerker van Kpn. Hetnet valt dus onder Kpn. Deze medewerker was van een afdeling die alleen maar dit soort klachten de hele dag behandelt. Op de vraag waarom het niet gewoon meteen geregeld werd zodat dit allemaal niet nodig was....... werd het stil......

Echt, neem van me aan, schakel je rechtsbijstand in! Het kost je niets, en je bent zo van dit probleem af!

groetjes Peter

Re: Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 11 mar 2008 10:14
door TdeHond
Update onterechte automatische incasso's door Telfort.
Het bedrag in Januari is eindelijk teruggestort. Nu het bedrag van Februari nog, maar dat zal wel goed komen.
De selectieve blokkade werkt. Er wordt geen geld meer afgeboekt door Telfort in Maart.

Telfort, een dochter van KPN heeft dus tandenknarsend zonder bemiddeling van een rechtsbijstandverzekering geld terug geboekt.
Ik heb nooit een contract met Telfort gehad, dus zij maakten het wel erg bont na overname van 12move door na mijn beƫindiging contract met 1 2move gewoon geld te gaan stelen in 2 daarop volgende maanden omdat zij mijn gegevens van 12move gekregen hadden.

Er was dus een selectieve blokkade + herhaalde verzoeken aan de bank nodig om het geld terug te eisen nodig om teruggave van het geld te bewerkstelligen.

Ik ben zeker van plan om een rechtsbijstandverzekering te gaan afsluiten omdat dit wel veel energie en vooral ergernis van mij gevergd heeft.

Re: Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 10 apr 2008 17:58
door Emro
Beste Peter26,

Ook wij hebben met planet/kpn de nodige ellende achter de rug. En ik ben bang dat er voorlopig nog geen einde in zicht is. Vorig jaar mei mooi binnen de gestelde opzegtermijn internetplusbellen opgezegd, eind mei schriftelijke bevestiging en begin juni kwam telefoonmonteur de analoge telefoonlijn weer aansluiten. In juli kregen wij zelfs een EINDAFREKENING van internetplusbellen en mochten zelfs een klein bedrag terugontvangen wegens teveel betaalde abonnementskosten. Klinkt mooi toch? Vergeet het maar. Daarna begon pas de ellende.

Meteen in juli werd ons het mooie bedrag van 26,95 euro automatisch van onze rekening afgehouden. Ik bellen naar KPN, wisten nergens van, moest van Planet zijn. Planet bellen, kan niet van ons zijn, moet van KPN zijn. Dus wij storneren het bedrag gewoon weer terug op onze rekening. Van juli tot en met december 2007 werd maandelijks door Planet/KPN 26,95 euro van onze rekening afgehouden. En wij iedere maand weer het bedrag terugstorten.

In die maanden hoge telefoonkosten wegens het bellen naar de klantenservice waar wij van KPN naar Planet werden verwezen en weer terug. Zowel beide beweerden dat wij een ads-signaal op onze lijn hadden, alleen weten zij niet van wie die is. Wij hebben van zowel Planet als van KPN nooit een melding/bevestiging, inloggegevens, modem of emailadressen ontvangen. Wel hebben wij tot tweemaal toe bij KPN gevraagd om een adsl direct-abonnement af te sluiten om in ieder geval te kunnen internetten. Reactie: tweemaal afwijzing, u hebt reeds ergens anders een adsl-aansluiting lopen.

In oktober 2007 kregen wij ook nog een brief van Planet met de mededeling dat per 15 JULI 2007 abonnement ipb was afgehandeld???? Maar wel incasseren. In januari 2008 kregen wij weer een brief van Planet: wegens in gebreke blijven van de betalingen werden met onmiddellijk ingang alles geblokkeerd en alle abonnmenten???? stopgezet. Hoera!! Wij blij. Eindelijk verlost van Planet.

Maar wij wisten wel dat dit nog een staartje ging krijgen. Deze week brief van incassobureau Lindorff, binnen 7 dagen 186,16 euro betalen. Aan de telefoon werd ik zelfs erg schofterig benaderd door een medewerker van dit bureau toen ik hierover contact met hen opnam.

Maar nu komt het: ook wij hebben rechtsbijstand bij DAS via onze verzekering. Na een telefoontje naar DAS toe de volgende ietwat ontgoochelende aanpak van DAS: om verdere kosten te voorkomen toch maar het bedrag betalen maar wel met vermelding ONDER PROTEST. Daarna klachtenbrief naar Planet en ook naar KPN. Mocht hier binnen 4 weken geen reactie of bevredigende reactie op komen, dan een klacht indienen bij de geschillencommissie. ONZE RECHTSBIJSTAND (wij maken hier dus de allereerste keer gebruik van) NEEMT NAMELIJK ZAKEN ONDER DE 275 EURO NIET ZELF IN HANDEN.

Noot: ook de jurist van DAS aan de telefoon meldde moedeloos en gek te worden van al die klachten over de internetproviders. Maar niemand die iets hieraan doet.

Heb toch maar weer een poging gedaan en getelefoneerd naar Planet en KPN met het verzoek een goed uit te zoeken wat daar allemaal fout is gegaan. Resultaat: Planet zegt nu ineens dat die bedragen van 26,95 euro wel van een abonnement van hun is en dat deze per 1 december 2007 is opgezegd. (?????) KPN zegt nu ineens dat deze bedragen van abonnement direct-adsl is. Maar ondertussen moeten wij betalen voor een half jaar niet door ons gebruikte internet ads-verbinding omdat Planet/KPN administratief fouten heeft gemaakt en heeft verzuimd ons in kennis te stellen van het feit dat wij toch een adsl-aansluiting hebben.

Zonde van onze tijd, energie, ergernis, hoge telefoonkosten en doodzonde van die 186,16 euro weggegooid geld.

Moedeloos en depri word ik hiervan, ik geloof dat ik slachtofferhulp ga aanvragen.

Gegroet

Re: Iedereen met problemen met KPN, Hetnet, Planet OPGELET!

Geplaatst: 10 apr 2008 19:02
door TdeHond
Quote:
Resultaat: Planet zegt nu ineens dat die bedragen van 26,95 euro wel van een abonnement van hun is en dat deze per 1 december 2007 is opgezegd. (?????) KPN zegt nu ineens dat deze bedragen van abonnement direct-adsl is. Maar ondertussen moeten wij betalen voor een half jaar niet door ons gebruikte internet ads-verbinding omdat Planet/KPN administratief fouten heeft gemaakt en heeft verzuimd ons in kennis te stellen van het feit dat wij toch een adsl-aansluiting hebben.
-------------------
Heeft u al gekeken bij

http://www.consuwijzer.nl/