LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vuil is voor de klant.
Vuil is voor de klant.
Wij nemen na de montage van de keuken ons verkakkingsmateriaal niet mee. Hoe zal dat in de toekomst gaan i.v.m. nieuwe wetgeving?
Hoe doen andere bedrijven dat nu en vroeger? Graag reactie op dit onderwerp.
Hoe doen andere bedrijven dat nu en vroeger? Graag reactie op dit onderwerp.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Vuil is voor de klant.
Dat is met recht vuilverkakkingsmateriaal
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Vuil is voor de klant.
Wij brengen dit ter sprake, en stellen voor het verpakkingsmateriaal mee te nemen tegen € 150,-- aan kosten, of we brengen het kostenloos voor de klant weg op zijn naam bij de gemeentewerf (klant gaat mee of geeft gemeentepas mee; verschilt per gemeente).
Ook kunnen we het kostenloos achterlaten wel altijd gesorteerd!
Meestal wordt er voor de "samenwerkingsoptie" gekozen!
Ook kunnen we het kostenloos achterlaten wel altijd gesorteerd!
Meestal wordt er voor de "samenwerkingsoptie" gekozen!
Re: Vuil is voor de klant.
Als we een compleet "van slopen tot koken"-project uitvoeren wordt een 3 of 6 kuubs container gerbuikt om alles af te voeren van breekpuin tot verpakkingen.
Als we alleen monteren nemen we de bende mee. Karton kan gratis worden weggebracht. Piepschuim en ander restmateriaal verdwijnt in een 9 kuubs container bij de werkplaats.
Vaak hebben mensen gewoonweg niet de mogelijkheid om het vuil af te voeren en we waren de eindeloze discussie aan het eind van de montage zat. Die 9 kuubs wordt om de circa 10 klanten geleegd voor circa 300 euro.
Die paar tientjes worden in het montagebedrag verwerkt. Iedereen blij...
MVG
Als we alleen monteren nemen we de bende mee. Karton kan gratis worden weggebracht. Piepschuim en ander restmateriaal verdwijnt in een 9 kuubs container bij de werkplaats.
Vaak hebben mensen gewoonweg niet de mogelijkheid om het vuil af te voeren en we waren de eindeloze discussie aan het eind van de montage zat. Die 9 kuubs wordt om de circa 10 klanten geleegd voor circa 300 euro.
Die paar tientjes worden in het montagebedrag verwerkt. Iedereen blij...
MVG
Re: Vuil is voor de klant.
Zo hoort het, da's service!
Je als "keukenboer" laten betalen voor de afvoer van karton en plastic niet!
Je als "keukenboer" laten betalen voor de afvoer van karton en plastic niet!
Re: Vuil is voor de klant.
Beste Caruso,
Lees jij wel?! Net als bij Pffff zit het in de montageprijs van de keuken en daar is niets mis mee. Vuilverwerking is, vooral voor bedrijven, een dure zaak.
Keukenboer..... blijft een raar woord.
MVG
Lees jij wel?! Net als bij Pffff zit het in de montageprijs van de keuken en daar is niets mis mee. Vuilverwerking is, vooral voor bedrijven, een dure zaak.
Keukenboer..... blijft een raar woord.
MVG
Re: Vuil is voor de klant.
Vandaar die lage marges van 23% op je keukens Maxx.....Net als bij Pffff zit het in de montageprijs van de keuken en daar is niets mis mee.
GWTE
Re: Vuil is voor de klant.
De klant betaalt al verwijderingsbijdrage voor apparatuur zoals koelkast etc.
Betekende dat niet dat de winkel het oude apparaat moet afvoeren....?
Betekende dat niet dat de winkel het oude apparaat moet afvoeren....?
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Vuil is voor de klant.
16 again,
klopt, maar hier gaat het om verpakkingsmateriaal.
klopt, maar hier gaat het om verpakkingsmateriaal.
Re: Vuil is voor de klant.
Opnieuw loopt NL achteraan in daden want inderdaad is NL bijna het enige land waar het nog steeds niet wettelijk is geregeld dat de leverancier verplicht wordt verpakkingen af te voeren!!!
Er zijn keukenbedrijven die dit als service al toepassen, al dan niet tegen vergoeding.
Voor keukenmontage bedrijven geldt hetzelfde, maar gesorteerd achterlaten is wel heel normaal.
gr Dacin
Er zijn keukenbedrijven die dit als service al toepassen, al dan niet tegen vergoeding.
Voor keukenmontage bedrijven geldt hetzelfde, maar gesorteerd achterlaten is wel heel normaal.
gr Dacin
Re: Vuil is voor de klant.
en de reactie van Zelfstandigste...De klant betaalt al verwijderingsbijdrage voor apparatuur zoals koelkast etc.
Betekende dat niet dat de winkel het oude apparaat moet afvoeren....?
Beiden reacties zijn incorrect...wij zijn alleen verplicht deze apparaten in te nemen, niet af te voeren. Ik zal er wat informatie bij zoeken. Ik heb daar natuurlijk al eens iets over gelezen (dat dacht jij zeker al Pfffff).16 again,
klopt, maar hier gaat het om verpakkingsmateriaal.
GWTE
Re: Vuil is voor de klant.
Beste 16again en zelfstandigste,
Veel consumenten denken dat wij als keuken leverancier en apparaten verplicht zijn om apparaten op te halen of mee te nemen bij vervanging. Dit is echter een vergissing, we zijn slechts verplicht om de apparaten in te nemen. De klant dient zelf voor eventueel transport te zorgen. Natuurlijk zullen de meeste bedrijven de apparaten uit service aspect toch meenemen, ook gratis (maar niet bij Internet tarieven natuurlijk).
Een consument heeft zelf twee mogelijkheden om een afgedankt elektrisch huishoudelijk apparaat gratis in te leveren.
• Bij de winkel van aankoop 'oud voor nieuw'
Wordt een nieuw apparaat gekocht, dan kan het oude apparaat zonder bijbetaling worden ingeleverd bij de winkel van aankoop. Het moet dan wel een apparaat zijn dat gelijksoortig is aan het apparaat dat nieuw wordt gekocht. Dus een oude vaatwasser voor een nieuwe vaatwasser of een oude koelkast voor een nieuwe koelkast.
Deze 'oud voor nieuw'-regeling geldt ook voor elektrische huishoudelijke apparaten waarvoor bij aankoop geen verwijderingsbijdrage moet worden betaald.
• Bij de reinigingsdienst van de gemeente
Afgedankte apparaten kunnen ook worden aangeboden aan de reinigingsdienst van de gemeente. De wijze waarop kan per gemeente verschillen.
Inlevermogelijkheden voor detaillisten
Een detaillist heeft meerdere mogelijkheden om afgedankte elektrische huishoudelijke apparaten gratis in te leveren.
• Ook bij de Reinigingsdienst van de gemeente
Net als elke burger bij de reinigingsdienst van de gemeente, in hoeveelheden van maximaal 7 stuks per keer.
• Bij een Regionaal Sorteer Centrum (RSC)
Een RSC is regionaal gesitueerd en heeft grote overslagruimte.
• Bij een Distributiecentrum
Detaillisten die deel uitmaken van een detailhandelsketen met een distributiecentrum (DC) kunnen de afgedankte apparaten via retourlogistiek bij het distributiecentrum laten ophalen via regulier containertransport.
• Via de NVMP-ophaalservice
Detaillisten aan wie bovengenoemde routes geen oplossing bieden kunnen gebruik maken van de NVMP-ophaalservice. De afgedankte apparaten kunnen vanaf januari 2006 via de NVMP-portal worden aangemeld. Voor deze optie is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
Voor vragen over het afdanken van consumentenapparatuur kan contact worden opgenomen met de NVMP-ophaalservice, telefoonnummer 079 - 353 11 11, e-mail [email protected].
GWTE
Veel consumenten denken dat wij als keuken leverancier en apparaten verplicht zijn om apparaten op te halen of mee te nemen bij vervanging. Dit is echter een vergissing, we zijn slechts verplicht om de apparaten in te nemen. De klant dient zelf voor eventueel transport te zorgen. Natuurlijk zullen de meeste bedrijven de apparaten uit service aspect toch meenemen, ook gratis (maar niet bij Internet tarieven natuurlijk).
Een consument heeft zelf twee mogelijkheden om een afgedankt elektrisch huishoudelijk apparaat gratis in te leveren.
• Bij de winkel van aankoop 'oud voor nieuw'
Wordt een nieuw apparaat gekocht, dan kan het oude apparaat zonder bijbetaling worden ingeleverd bij de winkel van aankoop. Het moet dan wel een apparaat zijn dat gelijksoortig is aan het apparaat dat nieuw wordt gekocht. Dus een oude vaatwasser voor een nieuwe vaatwasser of een oude koelkast voor een nieuwe koelkast.
Deze 'oud voor nieuw'-regeling geldt ook voor elektrische huishoudelijke apparaten waarvoor bij aankoop geen verwijderingsbijdrage moet worden betaald.
• Bij de reinigingsdienst van de gemeente
Afgedankte apparaten kunnen ook worden aangeboden aan de reinigingsdienst van de gemeente. De wijze waarop kan per gemeente verschillen.
Inlevermogelijkheden voor detaillisten
Een detaillist heeft meerdere mogelijkheden om afgedankte elektrische huishoudelijke apparaten gratis in te leveren.
• Ook bij de Reinigingsdienst van de gemeente
Net als elke burger bij de reinigingsdienst van de gemeente, in hoeveelheden van maximaal 7 stuks per keer.
• Bij een Regionaal Sorteer Centrum (RSC)
Een RSC is regionaal gesitueerd en heeft grote overslagruimte.
• Bij een Distributiecentrum
Detaillisten die deel uitmaken van een detailhandelsketen met een distributiecentrum (DC) kunnen de afgedankte apparaten via retourlogistiek bij het distributiecentrum laten ophalen via regulier containertransport.
• Via de NVMP-ophaalservice
Detaillisten aan wie bovengenoemde routes geen oplossing bieden kunnen gebruik maken van de NVMP-ophaalservice. De afgedankte apparaten kunnen vanaf januari 2006 via de NVMP-portal worden aangemeld. Voor deze optie is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
Voor vragen over het afdanken van consumentenapparatuur kan contact worden opgenomen met de NVMP-ophaalservice, telefoonnummer 079 - 353 11 11, e-mail [email protected].
GWTE
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Vuil is voor de klant.
waarom makkelijk als het moeilijk kan...........wij zijn alleen verplicht deze apparaten in te nemen, niet af te voeren.
Meneer: "ik neem het apparaat in maar laat het bij u in de tuin staan voor verder vervoer" of zoiets?
Gewoon apparaatje meenemen en inleveren of verkopen aan oud-ijzer boer, geen ellenlange discussies.
Tegen die tijd dat GWTE heeft uitgelegd hoe hij de kookplaat zal innemen zit de monteur thuis al aan het bier € 160,-- rijker (vervangen met rvs-gasslang.)
En de topic gaat over "verpakkingsmateriaal"...............
Re: Vuil is voor de klant.
pfffff, langggggggggggggggdradig
Daar praten wij geen eens over met de klant, die betalen standaard 500 euro en daar zitten kleinheidjes als verpakkingsmateriaal afvoeren bij in
Daar praten wij geen eens over met de klant, die betalen standaard 500 euro en daar zitten kleinheidjes als verpakkingsmateriaal afvoeren bij in
Re: Vuil is voor de klant.
Oke Zelfstandigste wil liever over verpakkingsmateriaal praten dat kan natuurlijk ook!
Quote: Op 18 december 2007 is het Belastingplan 2008 aangenomen door de Eerste Kamer. Een onderdeel van het Belastingplan is de verpakkingenbelasting. Op 1 januari 2008 is deze nieuwe belasting ingegaan. De verpakkingenbelasting kan bijdragen aan het terugdringen van de hoeveelheid verpakkingen en aan een verschuiving naar het gebruik van verpakkingsmaterialen die minder schadelijk zijn voor het milieu. Daarbij is het uitgangspunt dat de vervuiler betaalt. Voor het kabinet levert het extra inkomsten op, die gebruikt worden voor investeringen. Bij de uitvoering van het ‘Besluit beheer verpakkingen en papier en karton’ wordt met betrekking tot de financiering onderscheid gemaakt tussen consumentenverpakking en bedrijfsverpakking.
Wat is het verschil? Consumentenverpakkingen zijn verpakkingen van producten die primair bedoeld zijn voor consumenten en die terecht komen in huishoudelijk afval dat door gemeenten
wordt ingezameld en afgevoerd. Bedrijfsverpakkingen zijn verpakkingen van producten die door bedrijven in hun business-to-business relatie door bedrijven worden ingezameld en als bedrijfsafval worden afgevoerd. Einde Quote.
Omdat het inzamelen en afvoeren van consumentenverpakkingen een taak is die bij de gemeenten ligt worden door betrokken partijen (Nedvang) en de gemeenten onderhandelingen gevoerd over de hoogte van de bijdrage door de producenten en importeurs aan de kosten van het inzamelen en afvoeren van consumentenverpakkingen en over de aanpak van zwerfafval.
Deze kosten zullen natuurlijk door importeurs of producenten uiteindelijk aan de consument worden doorberekend. Mijn mening, als laatste schakel in de verkoop, is dat als deze kosten niet als een soort aparte verwijderingsbijdragen tegen een vast tarief aan de uiteindelijke consument kan worden doorberekend de consument bovendien de marges over deze verpakkingenbelasting betaald, die door de diverse tussen handelaren en uiteindelijke dealers worden berekend over de inkoopprijs. Dat zou oneerlijk zijn voor de consument lijkt mij.
Wilt u weten of u als keukenbedrijf aangifte moet doen voor de verpakkingenbelasting? Vul dan het hulpmiddel verpakkingenbelasting hieronder in.
Bent u ondernemer voor de omzetbelasting ja
Bent u een producent of importeur die verpakte producten voor de 1e keer in Nederland op de markt brengt? nee
Brengt u lege verkooppuntverpakkingen voor de 1e keer in Nederland op de markt? nee
Bent u importeur die de verpakking na binnenkomst in Nederland van de producten verwijdert? nee
Geen verplichtingen. U hoeft geen verpakkingenbelasting te betalen. U hoeft ook geen schattingsopgaaf te doen.
Als keukenspeciaalzaak bent u dus niet verplicht de verpakkingsmaterialen van de consument/eindgebruiker af te voeren. U mag dit natuurlijk wel doen vanuit het oogpunt van service. Wilt u als ondernemer dit inderdaad doen, bedenk dan wel dat er voor bedrijven bij afvoer via de gemeentewerf behoorlijke kosten aan verbonden kunnen zijn waar het voor consumenten meestal “gratis” is (consument betaald natuurlijk ook belasting/verontreinigingsheffing). Het is dus logischer en meer voor de hand liggend om voor het afvoeren van de soms grote hoeveelheid verpakkings- en zaagafval die tijdens het monteren van de keuken vrijkomt, toch een bedrag te rekenen of te verwerken in de keuken totaal prijs of in de keukenmontage prijs. Het verpakkingsmateriaal blijft dus ook in 2008 gewoon van de klant……gelukkig maar.
GWTE
Quote: Op 18 december 2007 is het Belastingplan 2008 aangenomen door de Eerste Kamer. Een onderdeel van het Belastingplan is de verpakkingenbelasting. Op 1 januari 2008 is deze nieuwe belasting ingegaan. De verpakkingenbelasting kan bijdragen aan het terugdringen van de hoeveelheid verpakkingen en aan een verschuiving naar het gebruik van verpakkingsmaterialen die minder schadelijk zijn voor het milieu. Daarbij is het uitgangspunt dat de vervuiler betaalt. Voor het kabinet levert het extra inkomsten op, die gebruikt worden voor investeringen. Bij de uitvoering van het ‘Besluit beheer verpakkingen en papier en karton’ wordt met betrekking tot de financiering onderscheid gemaakt tussen consumentenverpakking en bedrijfsverpakking.
Wat is het verschil? Consumentenverpakkingen zijn verpakkingen van producten die primair bedoeld zijn voor consumenten en die terecht komen in huishoudelijk afval dat door gemeenten
wordt ingezameld en afgevoerd. Bedrijfsverpakkingen zijn verpakkingen van producten die door bedrijven in hun business-to-business relatie door bedrijven worden ingezameld en als bedrijfsafval worden afgevoerd. Einde Quote.
Omdat het inzamelen en afvoeren van consumentenverpakkingen een taak is die bij de gemeenten ligt worden door betrokken partijen (Nedvang) en de gemeenten onderhandelingen gevoerd over de hoogte van de bijdrage door de producenten en importeurs aan de kosten van het inzamelen en afvoeren van consumentenverpakkingen en over de aanpak van zwerfafval.
Deze kosten zullen natuurlijk door importeurs of producenten uiteindelijk aan de consument worden doorberekend. Mijn mening, als laatste schakel in de verkoop, is dat als deze kosten niet als een soort aparte verwijderingsbijdragen tegen een vast tarief aan de uiteindelijke consument kan worden doorberekend de consument bovendien de marges over deze verpakkingenbelasting betaald, die door de diverse tussen handelaren en uiteindelijke dealers worden berekend over de inkoopprijs. Dat zou oneerlijk zijn voor de consument lijkt mij.
Wilt u weten of u als keukenbedrijf aangifte moet doen voor de verpakkingenbelasting? Vul dan het hulpmiddel verpakkingenbelasting hieronder in.
Bent u ondernemer voor de omzetbelasting ja
Bent u een producent of importeur die verpakte producten voor de 1e keer in Nederland op de markt brengt? nee
Brengt u lege verkooppuntverpakkingen voor de 1e keer in Nederland op de markt? nee
Bent u importeur die de verpakking na binnenkomst in Nederland van de producten verwijdert? nee
Geen verplichtingen. U hoeft geen verpakkingenbelasting te betalen. U hoeft ook geen schattingsopgaaf te doen.
Als keukenspeciaalzaak bent u dus niet verplicht de verpakkingsmaterialen van de consument/eindgebruiker af te voeren. U mag dit natuurlijk wel doen vanuit het oogpunt van service. Wilt u als ondernemer dit inderdaad doen, bedenk dan wel dat er voor bedrijven bij afvoer via de gemeentewerf behoorlijke kosten aan verbonden kunnen zijn waar het voor consumenten meestal “gratis” is (consument betaald natuurlijk ook belasting/verontreinigingsheffing). Het is dus logischer en meer voor de hand liggend om voor het afvoeren van de soms grote hoeveelheid verpakkings- en zaagafval die tijdens het monteren van de keuken vrijkomt, toch een bedrag te rekenen of te verwerken in de keuken totaal prijs of in de keukenmontage prijs. Het verpakkingsmateriaal blijft dus ook in 2008 gewoon van de klant……gelukkig maar.
GWTE
Re: Vuil is voor de klant.
Waarom deze compleet overbodige opmerking..
Eigenlijk is de hele text dus overbodig....want dit schreef ik.waarom makkelijk als het moeilijk kan...........
Meneer: "ik neem het apparaat in maar laat het bij u in de tuin staan voor verder vervoer" of zoiets?
Gewoon apparaatje meenemen en inleveren of verkopen aan oud-ijzer boer, geen ellenlange discussies.
Tegen die tijd dat GWTE heeft uitgelegd hoe hij de kookplaat zal innemen zit de monteur thuis al aan het bier € 160,-- rijker (vervangen met rvs-gasslang.)
Jammer..... misplaatst bijdehand doen noem ik dat.Natuurlijk zullen de meeste bedrijven de apparaten uit service aspect toch meenemen, ook gratis (maar niet bij Internet tarieven natuurlijk).
Re: Vuil is voor de klant.
Wat een gedoe allemaal. Een chirurg vraagt toch ook niet aan de patient of deze de boel, na de operatie, even zelf wil dichtnaaien?
Zoals Pffff al vele malen heeft gezegd, je moet het als een totaalplaatje zien. Daar horen deze dingen ook bij. De keuken staat, het huis is prachtig maar de tuin staat vol troep en van het ritje naar de vuilstort wordt de auto van de klant ook niet echt mooier met al dat zaagstof etc.
Klanten waarderen het dus is het gewoonweg positieve reclame. Wij lenen onze klanten, indien gewenst, bijvoorbeeld ook verhuisdozen om de bestaande keuken leeg te ruimen. Het zijn de kleine dingen die het doen. Kleine investering met groot rendement.
Nu hebben wij de luxe van een werkplaats en kunnen de rommel makkelijk kwijt. Dat zal niet voor iedere keukenwinkel opgaan.
Die bedrijfsuitjes van jullie worden zeker georganiseerd in Nieuw Zeeland, of zo? Voor 500 euro kun je een 9 kuubs container voor de deur van de klant plaatsen. Beetje enthousiast misschien
MVG
Zoals Pffff al vele malen heeft gezegd, je moet het als een totaalplaatje zien. Daar horen deze dingen ook bij. De keuken staat, het huis is prachtig maar de tuin staat vol troep en van het ritje naar de vuilstort wordt de auto van de klant ook niet echt mooier met al dat zaagstof etc.
Klanten waarderen het dus is het gewoonweg positieve reclame. Wij lenen onze klanten, indien gewenst, bijvoorbeeld ook verhuisdozen om de bestaande keuken leeg te ruimen. Het zijn de kleine dingen die het doen. Kleine investering met groot rendement.
Nu hebben wij de luxe van een werkplaats en kunnen de rommel makkelijk kwijt. Dat zal niet voor iedere keukenwinkel opgaan.
Zozo beste Pffff,Daar praten wij geen eens over met de klant, die betalen standaard 500 euro en daar zitten kleinheidjes als verpakkingsmateriaal afvoeren bij in
Die bedrijfsuitjes van jullie worden zeker georganiseerd in Nieuw Zeeland, of zo? Voor 500 euro kun je een 9 kuubs container voor de deur van de klant plaatsen. Beetje enthousiast misschien
MVG
Re: Vuil is voor de klant.
Bij ons kan de klant , behalve dat hij een nieuwe keuken heeft , niet zien dat we geweest zijn. Al het vuil gaat mee.
De keuken wordt compleet uitgesopt en desgewenst ingeruimd.
Ook alle vertrekken waardoor we heen moesten lopen (hal, gang.e.d) worden geheel schoongemaakt.
Vaak is ut er schoner dan toen we aankwamen
De keuken wordt compleet uitgesopt en desgewenst ingeruimd.
Ook alle vertrekken waardoor we heen moesten lopen (hal, gang.e.d) worden geheel schoongemaakt.
Vaak is ut er schoner dan toen we aankwamen
Laatst gewijzigd door rayke op 24 feb 2008 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vuil is voor de klant.
Consument en detailist kunnen gewoon zelf afspraken maken over afvoer van het afvalmateriaal. Wanneer dit duidelijk gebeurd dan is er niets aan de hand. Bij Ikea weet je toch ook dat je die kast zelf in elkaar moet zetten!Zoals Pffff al vele malen heeft gezegd, je moet het als een totaalplaatje zien. Daar horen deze dingen ook bij. De keuken staat, het huis is prachtig maar de tuin staat vol troep en van het ritje naar de vuilstort wordt de auto van de klant ook niet echt mooier met al dat zaagstof etc.