LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, heeft mijn poes nu FIP of niet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
marja deen

Help, heeft mijn poes nu FIP of niet

Ongelezen bericht door marja deen »

In de tweede week van December hebben wij onze poes bij de kater gebracht voor een nestje. De eerste weken werd zij maar niet dikker, tot in de laatste weken haar buikje echt ging groeien. Wij blij. Veel eten en slapen. Aangekomen op de bevallingsdatum gebeurde er niets, naar de dierenarts. Helaas een foto wees uit geen kittens maar een buikje vol vocht en koorts. Waarschijnlijk FIP, maar zeker weten doe ik niet. Het vocht geeft nog geen draden (hoort bij FIP). Ze eet wel (hoort niet bij FIP) maar slaapt veel en haar buikje is groot. Uit het vocht kunnen ze ook niet vastellen of het FIP is. Haar laten inslapen kan ik gewoon niet omdat ik het niet zeker weet. Wie weet waar ik nog meer op moet letten of weet wanneer die draden zich nog kunnen gaan vormen?. Ze krijgt nu antibiotica en koortsverlagend middel.Ze is pas drie en een half jaar oud!.

petty1950

Re: Help, heeft mijn poes nu FIP of niet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Niet vervelend bedoeld hoor Marja want ik begrijp je bezorgdheid.
Maar zou je deze vraag niet beter op een van de zoveel kattenforums kunnen stellen? Is daar beter op z,n plek dan hier en je krijgt ook vast meer gerichte reacties lijkt me.
Dit is een medische vraag nl en dit is een consumentenforum (meestal :wink: )
Sterkte met je kat!

Soraya

Ongelezen bericht door Soraya »

Waren zowel je poes als de kater recent getest op FeLV, FIV, ontwormd voordat ze bij hem kwam?
Draden hoeft alleen bij de natte versie, niet de droge versie. Daarbij is het pas 100% zeker vast te stellen of het dit is, als ze is overleden. Niet eerder.
Is al een keer al het vocht weggezogen?
En een second opinion bij een andere da?

marja deen

Dank je wel voor je reactie, voordat ze naar de kater ging is zij op Felv en Fiv getest. De katers worden daar ook op getest. Twee dierenartsen hebben haar onderzocht. Vocht is ook al vorige week met 60ml weggezogen. Nu heeft ze helaas weer een flinke buik. Vrijdag gaan we weer voor een punctie om te kijken of het draden trekt. Ik wil graag weten in welke fase die draden nog kunnen komen mocht het vrijdag niet het geval zijn.

Soraya

Ongelezen bericht door Soraya »

Die draden zijn meteen vanaf het begin bij natte FIP te vinden. En zullen niet na verloop van tijd ontstaan bij de natte versie.
Er is op internet veel hierover te lezen.

marja deen

Dank jullie wel voor jullie reactie's. Gisteren hebben wij haar helaas in huiselijke kring laten inslapen. Wij konden het niet meer aanzien met ons gezin, niet meer spelen niet meer springen niet eens meer op schoot kunnen zitten door de onzettend dikke buik. Ziek liggend op een zachte kussen met een kuil in het midden was het enige wat ze nog deed. Medicijnen sloegen totaal niet aan.Het vocht zou ook rond haar longen komen, dan zou zij het benauwd gaan krijgen. Onwijs verwend en geknuffeld en met ontzettend pijn in ons hart hebben we de beslissing genomen. We missen een gezinslid.......
Marja.

petty1950

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik wens je heel veel sterkte Marja! Ik weet hoe zwaar zo,n beslissing kan zijn!

Gesloten