Opzeggen zorgverzekering door zorgverzekeraar
Geplaatst: 28 feb 2008 12:19
Even een vraag en ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Wij hebben een nieuwe zorgverzekering afgesloten bij Ohra sinds 01.01.2008 de verzekering hebben wij afgesloten in december.
Ik had echter nog niets vernomen of ik wel of niet geaccepteerd was. Dus ik heb op 3 januari een e-mail gestuurd om dit te vragen. Ik heb toen op 7 januari een e-mail teug gekregen dat we geaccepteerd waren en dat hun de 'oude' verzekering op hadden gezegd.
Maar op 15 januari ontvang ik van mijn 'oude' verzekering DSW een rekening voor de premie. Ik gelijk weer een e-mail gestuurd naar de Ohra met de bevestiging van acceptatie en opzegging erbij, om te vragen hoe dat nu zat want ben niet van plan om 2 zorgverzekeraars te betalen. Heb ik weer een reactie terug gehad dat ze het uit zouden gaan zoeken en dat we zsm geïnformeerd worden. Tot op heden nog niets vernomen. Heb in de tussentijd wel weer een herinnering ontvangen van DSW voor de maand Januari en een nieuwe rekening voor de maand Februari. Dus heb ik vandaag de stoute schoenen aangetrokken en toch maar even gebeld met Ohra. De medewerker die ik sprak zou het nagaan vragen bij DSW en zou mij terug bellen. Hij heeft terug gebeld en mijn voicemail ingesproken. Het blijkt dat er nog een openstaand saldo is bij de DSW en dat daarom de verzekering niet opgezegd is/wordt en dat mijn verzekering bij Ohra per direct opgeschort wordt. Wat betreft de verzekering van mijn partner daar zou hij nog op terug komen.
We hebben idd nog een openstaand saldo bij de DSW, maar dit kwam door allerlei misverstanden en wordt nu afgehandeld via een deurwaarder. En voor de rest staat er dus niets meer open bij de DSW op de premies van Januari en Februari na, maar toen was ik dus al verzekerd bij Ohra naar mijn inziens.
Mijn vraag is nu, mag dit mag Ohra mijn verzekering beeindigen terwijl ze me al hadden geaccepteerd, want als ik niet had gebeld had er niets aan de hand geweest.
Wij hebben een nieuwe zorgverzekering afgesloten bij Ohra sinds 01.01.2008 de verzekering hebben wij afgesloten in december.
Ik had echter nog niets vernomen of ik wel of niet geaccepteerd was. Dus ik heb op 3 januari een e-mail gestuurd om dit te vragen. Ik heb toen op 7 januari een e-mail teug gekregen dat we geaccepteerd waren en dat hun de 'oude' verzekering op hadden gezegd.
Maar op 15 januari ontvang ik van mijn 'oude' verzekering DSW een rekening voor de premie. Ik gelijk weer een e-mail gestuurd naar de Ohra met de bevestiging van acceptatie en opzegging erbij, om te vragen hoe dat nu zat want ben niet van plan om 2 zorgverzekeraars te betalen. Heb ik weer een reactie terug gehad dat ze het uit zouden gaan zoeken en dat we zsm geïnformeerd worden. Tot op heden nog niets vernomen. Heb in de tussentijd wel weer een herinnering ontvangen van DSW voor de maand Januari en een nieuwe rekening voor de maand Februari. Dus heb ik vandaag de stoute schoenen aangetrokken en toch maar even gebeld met Ohra. De medewerker die ik sprak zou het nagaan vragen bij DSW en zou mij terug bellen. Hij heeft terug gebeld en mijn voicemail ingesproken. Het blijkt dat er nog een openstaand saldo is bij de DSW en dat daarom de verzekering niet opgezegd is/wordt en dat mijn verzekering bij Ohra per direct opgeschort wordt. Wat betreft de verzekering van mijn partner daar zou hij nog op terug komen.
We hebben idd nog een openstaand saldo bij de DSW, maar dit kwam door allerlei misverstanden en wordt nu afgehandeld via een deurwaarder. En voor de rest staat er dus niets meer open bij de DSW op de premies van Januari en Februari na, maar toen was ik dus al verzekerd bij Ohra naar mijn inziens.
Mijn vraag is nu, mag dit mag Ohra mijn verzekering beeindigen terwijl ze me al hadden geaccepteerd, want als ik niet had gebeld had er niets aan de hand geweest.