Gasrekening van Greenchoice
Geplaatst: 28 feb 2008 14:42
Geachte lezer, dit is een erg lang verhaal, waarvan ik hoop dat u hem wil lezen. Het gaat over een slepende geldkwestie bij het bedrijf GREENCHOICE, waardoor er nu met afsluiting gedreigd wordt. Ik zal bij het begin beginnen en hopelijk zijn er dan mensen die mij kunnen helpen.
Ik woon per 1 december 2007 in een eengezinswoning in Hoofddorp, met 4 tot 5 huisgenoten. De huur die we aan onze huurbaas betalen is exclusief gas/water/licht. Dit moeten wij zelf regelen.
Toen ik daar kwam wonen was er een flinke wisseling van huisgenoten en op dat moment woonde er nog maar één iemand van de oud-bewoners. Alle andere waren, net als ik, nieuw. De "oud-bewoner" vertelde mij dat er een zakelijke rekening was bij de POSTBANK en dat we elke maand €65,- op deze rekening moesten storten. Zo gezegd, zo gedaan, ik heb in december €65 overgemaakt. Een paar dagen later bleek echter dat oud-bewoners zich niet aan de afspraken hadden gehouden, dat de zakelijke rekening rood stond en dat er een schuld van 3 maanden was ontstaan bij het gasbedrijf GREENCHOICE. De gegevens van de rekening(en) waren echter verdwenen, dus wij hadden geen mogelijkheden dit op te lossen.
Ik heb contact opgenomen met GREENCHOICE om te vertellen dat die schuld niet onze verantwoordelijkheid is en dat wij aan het proberen waren met de oud-bewoners de problemen op te lossen. Dit lukte echter niet, en toen hebben we besloten dat we vanaf dat moment de rekeningen niet meer vanaf de zakelijke rekening, maar vanaf mijn persoonlijke rekening zouden gaan betalen.
Ik heb in januari 2008 GREENCHOICE gebeld om de gegevens te laten aanpassen. Daar vertelde iemand mij dat ik dat heel makkelijk kon regelen via internet. Ik moest dat een directe overname regelen. Via internet bleek dit niet te lukken en daarover heb ik toen een e-mail gestuurd.
Reactie: Wij hebben dat verschillende gegevens van u nodig, waaronder de stand van de gas- en elektriciteitsmeters.
Omdat ik dacht dat wij geen stroom afnamen van GREENCHOICE heb ik alleen de gasmeterstand doorgegeven, met de overige gegevens en de vraag of het klopte dat wij alleen gas afnamen. Ook heb ik gezegd dat wij per acceptgiro wilde gaan betalen, en niet meer automatisch. Bij de gegevens heb ik ook vermeld met wie ze contact op konden nemen om de oude rekeningen betaald te krijgen.
Reactie: Het klopt dat u alleen gas bij ons afneemt. (verder niets over de rest van de e-mail die ik gestuurd had)
In de weken daarop gebeurde er niets en heb ik weer gemaild. Om het kort samen te vatten: er is nog niets veranderd. Ik heb toen uiteindelijk gemaild dat ik graag de maanden januari, februari en maart wilde betalen, en dat ze voor de overige drie maanden contact op konden nemen met mijn huisbaas, voor de gegevens van de oud-bewoners.
Reactie: Het openstaande bedrag is €635,- (6 maanden) als u dat niet binnen 10 dagen betaald, zullen wij maatregelen moeten treffen.
Nu vraag ik u, ik ben steeds ten goede wil geweest en heb dit op willen lossen, ik wil echter niet betalen voor de maanden waar ik niet verantwoordelijk was voor gedane zaken en zelfs nog niet in het huis woonde! Ik heb de gegevens overhandigd, maar ze schuiven nu zelfs alle verantwoordelijkheid op mij!
Wat moet ik nu doen? Ben ik nu fout of GREENCHOICE? Wat zijn mijn rechten en plichten?
Alvast hartelijk dank voor uw hulp.
Met vriendelijke groet,
Roxanne Kusters
Ik woon per 1 december 2007 in een eengezinswoning in Hoofddorp, met 4 tot 5 huisgenoten. De huur die we aan onze huurbaas betalen is exclusief gas/water/licht. Dit moeten wij zelf regelen.
Toen ik daar kwam wonen was er een flinke wisseling van huisgenoten en op dat moment woonde er nog maar één iemand van de oud-bewoners. Alle andere waren, net als ik, nieuw. De "oud-bewoner" vertelde mij dat er een zakelijke rekening was bij de POSTBANK en dat we elke maand €65,- op deze rekening moesten storten. Zo gezegd, zo gedaan, ik heb in december €65 overgemaakt. Een paar dagen later bleek echter dat oud-bewoners zich niet aan de afspraken hadden gehouden, dat de zakelijke rekening rood stond en dat er een schuld van 3 maanden was ontstaan bij het gasbedrijf GREENCHOICE. De gegevens van de rekening(en) waren echter verdwenen, dus wij hadden geen mogelijkheden dit op te lossen.
Ik heb contact opgenomen met GREENCHOICE om te vertellen dat die schuld niet onze verantwoordelijkheid is en dat wij aan het proberen waren met de oud-bewoners de problemen op te lossen. Dit lukte echter niet, en toen hebben we besloten dat we vanaf dat moment de rekeningen niet meer vanaf de zakelijke rekening, maar vanaf mijn persoonlijke rekening zouden gaan betalen.
Ik heb in januari 2008 GREENCHOICE gebeld om de gegevens te laten aanpassen. Daar vertelde iemand mij dat ik dat heel makkelijk kon regelen via internet. Ik moest dat een directe overname regelen. Via internet bleek dit niet te lukken en daarover heb ik toen een e-mail gestuurd.
Reactie: Wij hebben dat verschillende gegevens van u nodig, waaronder de stand van de gas- en elektriciteitsmeters.
Omdat ik dacht dat wij geen stroom afnamen van GREENCHOICE heb ik alleen de gasmeterstand doorgegeven, met de overige gegevens en de vraag of het klopte dat wij alleen gas afnamen. Ook heb ik gezegd dat wij per acceptgiro wilde gaan betalen, en niet meer automatisch. Bij de gegevens heb ik ook vermeld met wie ze contact op konden nemen om de oude rekeningen betaald te krijgen.
Reactie: Het klopt dat u alleen gas bij ons afneemt. (verder niets over de rest van de e-mail die ik gestuurd had)
In de weken daarop gebeurde er niets en heb ik weer gemaild. Om het kort samen te vatten: er is nog niets veranderd. Ik heb toen uiteindelijk gemaild dat ik graag de maanden januari, februari en maart wilde betalen, en dat ze voor de overige drie maanden contact op konden nemen met mijn huisbaas, voor de gegevens van de oud-bewoners.
Reactie: Het openstaande bedrag is €635,- (6 maanden) als u dat niet binnen 10 dagen betaald, zullen wij maatregelen moeten treffen.
Nu vraag ik u, ik ben steeds ten goede wil geweest en heb dit op willen lossen, ik wil echter niet betalen voor de maanden waar ik niet verantwoordelijk was voor gedane zaken en zelfs nog niet in het huis woonde! Ik heb de gegevens overhandigd, maar ze schuiven nu zelfs alle verantwoordelijkheid op mij!
Wat moet ik nu doen? Ben ik nu fout of GREENCHOICE? Wat zijn mijn rechten en plichten?
Alvast hartelijk dank voor uw hulp.
Met vriendelijke groet,
Roxanne Kusters