Kaartautomaten
Geplaatst: 03 mar 2008 21:08
Wie is het onderstaande verhaal nog meer overkomen? En hoe was de afhandeling?
__________________________
Braaf als ik ben, koop ik eerst een kaartje en stap daarna in de trein. Ik heb hierdoor al eens een trein gemist, door te lange rijen of onhandige paslezers of onhandige mensen. Kan allemaal.
19 Februari om iets voor zessen bij kaartautomaat 102 op Hengelo. Bankpas wordt geweigerd. Dat overkomt mij niet vaak. Nog een keer van voren af aan. Nu gaat het goed, na de pincode komt de melding dat het kaartje wordt geprint. Of wacht op uw kaartje. Precieze tekst weet ik niet meer.
Het ging niet goed. Ik hoorde een printer lopen, maar er kwam geen kaartje uit. Niets. Maar nadat het geratel ophield, schakelde het scherm wel terug voor de volgende klant.
Automaat 201 ernaast was goed voor poging nummer drie. Nu met succes: 36,20 armer en het treinkaartje voor vandaag rijker.
Toch zit het mij niet lekker. Ik heb het gevoel dat bij de eerste automaat geld is geïncasseerd. Het storingsnummer gebeld. Dat levert een verhaal op over Hollandse Botheid of Communistische Klantvriendelijkheid.
"Storingslijn Kaartautomaten"
"Goedemorgen, met ... Ik heb het idee dat ik net twee keer""
Ik word direct onderbroken.
"Heeft u een transactiebon"
"Nee"
"Dan kan ik niets doen"
"Mevrouw, mag ik nog mijn verhaal doen. Er kwam helemaal niets uit de machine. Dus wat wilt u?"
"Er moet een transactiebon uit zijn gekomen"
"Mevrouw, ik zeg u dat er niets uit de machine kwam"
"Ja, dan kan ik u ook niet helpen."
Twee seconden stilte van mijn kant waren voldoende voor de storingsdienst om op te hangen.
Ruim twee uur later, vertraagd en wel, langs de servicebalie op Amsterdam Centraal gegaan. De dienstdoende servicemedewerkster bij de Oostelijke uitgang snapte het wel.
Ondanks de drukte, schakelde ze een collega op afstand in die het uit ging zoeken. Na het doornemen van de nummers, kwam door dat vanaf de tweede automaat er geld was afgeschreven en niet vanaf de eerste automaat. En de eerste automaat had geen storingsmelding gegeven. Hoe het kon, begrepen we allemaal niet. Wel kreeg ik het advies om op het bankafschrift te letten. Terecht: later op de dag kwam de incasso van de eerste, niet werkende automaat, eraan.
Er zijn momenten dat je denkt: waren de loketten nog maar om 6 uur open.
__________________________
Braaf als ik ben, koop ik eerst een kaartje en stap daarna in de trein. Ik heb hierdoor al eens een trein gemist, door te lange rijen of onhandige paslezers of onhandige mensen. Kan allemaal.
19 Februari om iets voor zessen bij kaartautomaat 102 op Hengelo. Bankpas wordt geweigerd. Dat overkomt mij niet vaak. Nog een keer van voren af aan. Nu gaat het goed, na de pincode komt de melding dat het kaartje wordt geprint. Of wacht op uw kaartje. Precieze tekst weet ik niet meer.
Het ging niet goed. Ik hoorde een printer lopen, maar er kwam geen kaartje uit. Niets. Maar nadat het geratel ophield, schakelde het scherm wel terug voor de volgende klant.
Automaat 201 ernaast was goed voor poging nummer drie. Nu met succes: 36,20 armer en het treinkaartje voor vandaag rijker.
Toch zit het mij niet lekker. Ik heb het gevoel dat bij de eerste automaat geld is geïncasseerd. Het storingsnummer gebeld. Dat levert een verhaal op over Hollandse Botheid of Communistische Klantvriendelijkheid.
"Storingslijn Kaartautomaten"
"Goedemorgen, met ... Ik heb het idee dat ik net twee keer""
Ik word direct onderbroken.
"Heeft u een transactiebon"
"Nee"
"Dan kan ik niets doen"
"Mevrouw, mag ik nog mijn verhaal doen. Er kwam helemaal niets uit de machine. Dus wat wilt u?"
"Er moet een transactiebon uit zijn gekomen"
"Mevrouw, ik zeg u dat er niets uit de machine kwam"
"Ja, dan kan ik u ook niet helpen."
Twee seconden stilte van mijn kant waren voldoende voor de storingsdienst om op te hangen.
Ruim twee uur later, vertraagd en wel, langs de servicebalie op Amsterdam Centraal gegaan. De dienstdoende servicemedewerkster bij de Oostelijke uitgang snapte het wel.
Ondanks de drukte, schakelde ze een collega op afstand in die het uit ging zoeken. Na het doornemen van de nummers, kwam door dat vanaf de tweede automaat er geld was afgeschreven en niet vanaf de eerste automaat. En de eerste automaat had geen storingsmelding gegeven. Hoe het kon, begrepen we allemaal niet. Wel kreeg ik het advies om op het bankafschrift te letten. Terecht: later op de dag kwam de incasso van de eerste, niet werkende automaat, eraan.
Er zijn momenten dat je denkt: waren de loketten nog maar om 6 uur open.