Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa
Geplaatst: 03 mar 2008 22:18
In de zomer van 2006 word ik op een braderie in Harlingen aangesproken door een verkoopster van Scarlet met een mooie aanbieding: ADSL met telefonie voor 24,95 euro per maand en nu ook nog zonder de gebruikelijke activeringskosten ad 39,00 euro.
Ik heb een weekendhuisje in Makkum waar ik een KPN lijn heb die al 18 euro per maand kost dus voor een paar euro extra internet erbij lijkt me een goed plan. Ik heb ter plekke het contract getekend en de verkoopster heeft nog met pen op het contract geschreven: Gratis 39 euro activatiekosten.
De apparatuur is geleverd en alles werkt dus ik blij, tot op 16 september de eerste rekening in de bus valt, en u raad het al…. de 39,00 euro activeringskosten zijn al meteen automatisch afgeschreven.
Toen is het gevecht om dit geld van Scarlet terug te krijgen begonnen… Ik heb gebeld, gemaild, gefaxt en geschreven, niets hielp. Als je belt mag je eerst tot wel meer dan 20 minuten wachten á 80 cent per minuut en als je pech heb wordt na een kwartier de lijn spontaan verbroken, kun je weer overnieuw beginnen. Op e-mail wordt al helemaal niet gereageerd. Schrijven gaat beter en men belooft het uit te zoeken (zie brief Scarlet 3 nov. 2006). Er gaan weken, zelfs maanden voorbij maar er gebeurd helemaal niets. Weer bellen, weer mailen, vragen, smeken, nog maar eens het hele verhaal uitleggen tegen de zoveelste call-centre medewerkster, niets helpt. Bij Scarlet werken kennelijk meer mensen op de marketing afdeling dan bij de klachtenafhandeling.
Eind februari 2007voor mij de maat vol is, ik zeg de hele handel op en schroef het ADSL modem van de muur. Dan maar geen telefoon met internet. Ik schrijf een boze brief en leg uit dat ik me belazerd voel en daarom het contract per direct opzeg. Het contract liep eigenlijk 2 jaar maar als Scarlet zich niet aan een afspraak houdt, hoef ik dat ook niet. Met bedrijven die zich niet aan hun afspraken houden doe ik geen zaken. Een consument heeft in dit land toch wel recht op een fatsoenlijke behandeling…?
Dan komt er dan opeens wel schot in de zaak. Op 9 maart, nog geen 2 weken na mijn opzegging stuurt Scarlet een excuusbrief en crediteert de 39,00 euro. Voor mij komt dit echter te laat. Stel dat Scarlet weer zo’n fout maakt, kan ik weer een half jaar om mijn geld bedelen. Voor alle ergernis en kosten die ik heb gemaakt kreeg ik trouwens geen cent terug. Ik heb er helemaal geen vertrouwen meer in en volhard dus in mijn standpunt. Ik wil mijn opzegging niet meer terugdraaien, ook niet omdat Scarlet geen enkele maatregel neemt om dit soort foutieve afschrijvingen in de toekomst te voorkomen.
De rekeningen en aanmaningen stapelen zich op. Ik heb het hele verhaal nog eens uitgelegd aan het incassobureau maar ook daar zien ze mijn redelijke argumenten niet in. Op 23 april krijg ik zelfs een brief van de stichting Preventel, een organisatie die wanbetalers van telecom aanbieders registreert zodat die geen nieuwe abonnementen kunnen afsluiten. Scarlet had mij laten registreren en toen ik een nieuw GSM abonnement wilde afsluiten bij Telfort werd ik meteen geweigerd. Bij Preventel luisterde men echter wel naar mijn relaas want nadat ik het hele verhaal in een brief had uitgelegd werd de registratie ongedaan gemaakt.
Vandaag een brief van de deurwaarder gekregen en de zaak komt dus voor de rechter. En nu maar hopen dat deze wil luisteren naar mijn redelijke argumenten en het contract nietig verklaard. Ik heb daar gelukkig alle vertrouwen in.
Telecommunicatiebedrijven staan op nr. 1 genoteerd van de klachten top10 van de Ombudsman en Scarlet is daar een goed voorbeeld van.
Met vriendelijke groeten, Ton Kamminga
Ik heb een weekendhuisje in Makkum waar ik een KPN lijn heb die al 18 euro per maand kost dus voor een paar euro extra internet erbij lijkt me een goed plan. Ik heb ter plekke het contract getekend en de verkoopster heeft nog met pen op het contract geschreven: Gratis 39 euro activatiekosten.
De apparatuur is geleverd en alles werkt dus ik blij, tot op 16 september de eerste rekening in de bus valt, en u raad het al…. de 39,00 euro activeringskosten zijn al meteen automatisch afgeschreven.
Toen is het gevecht om dit geld van Scarlet terug te krijgen begonnen… Ik heb gebeld, gemaild, gefaxt en geschreven, niets hielp. Als je belt mag je eerst tot wel meer dan 20 minuten wachten á 80 cent per minuut en als je pech heb wordt na een kwartier de lijn spontaan verbroken, kun je weer overnieuw beginnen. Op e-mail wordt al helemaal niet gereageerd. Schrijven gaat beter en men belooft het uit te zoeken (zie brief Scarlet 3 nov. 2006). Er gaan weken, zelfs maanden voorbij maar er gebeurd helemaal niets. Weer bellen, weer mailen, vragen, smeken, nog maar eens het hele verhaal uitleggen tegen de zoveelste call-centre medewerkster, niets helpt. Bij Scarlet werken kennelijk meer mensen op de marketing afdeling dan bij de klachtenafhandeling.
Eind februari 2007voor mij de maat vol is, ik zeg de hele handel op en schroef het ADSL modem van de muur. Dan maar geen telefoon met internet. Ik schrijf een boze brief en leg uit dat ik me belazerd voel en daarom het contract per direct opzeg. Het contract liep eigenlijk 2 jaar maar als Scarlet zich niet aan een afspraak houdt, hoef ik dat ook niet. Met bedrijven die zich niet aan hun afspraken houden doe ik geen zaken. Een consument heeft in dit land toch wel recht op een fatsoenlijke behandeling…?
Dan komt er dan opeens wel schot in de zaak. Op 9 maart, nog geen 2 weken na mijn opzegging stuurt Scarlet een excuusbrief en crediteert de 39,00 euro. Voor mij komt dit echter te laat. Stel dat Scarlet weer zo’n fout maakt, kan ik weer een half jaar om mijn geld bedelen. Voor alle ergernis en kosten die ik heb gemaakt kreeg ik trouwens geen cent terug. Ik heb er helemaal geen vertrouwen meer in en volhard dus in mijn standpunt. Ik wil mijn opzegging niet meer terugdraaien, ook niet omdat Scarlet geen enkele maatregel neemt om dit soort foutieve afschrijvingen in de toekomst te voorkomen.
De rekeningen en aanmaningen stapelen zich op. Ik heb het hele verhaal nog eens uitgelegd aan het incassobureau maar ook daar zien ze mijn redelijke argumenten niet in. Op 23 april krijg ik zelfs een brief van de stichting Preventel, een organisatie die wanbetalers van telecom aanbieders registreert zodat die geen nieuwe abonnementen kunnen afsluiten. Scarlet had mij laten registreren en toen ik een nieuw GSM abonnement wilde afsluiten bij Telfort werd ik meteen geweigerd. Bij Preventel luisterde men echter wel naar mijn relaas want nadat ik het hele verhaal in een brief had uitgelegd werd de registratie ongedaan gemaakt.
Vandaag een brief van de deurwaarder gekregen en de zaak komt dus voor de rechter. En nu maar hopen dat deze wil luisteren naar mijn redelijke argumenten en het contract nietig verklaard. Ik heb daar gelukkig alle vertrouwen in.
Telecommunicatiebedrijven staan op nr. 1 genoteerd van de klachten top10 van de Ombudsman en Scarlet is daar een goed voorbeeld van.
Met vriendelijke groeten, Ton Kamminga