Pagina 1 van 1

Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 05 mar 2008 17:05
door DeRosaLisa
Hallo,

Ik heb op internet gezocht naar ervaringen van mensen met een InternetPlusBellen-pakket van KPN.
Ik heb over dit onderwerp alleen maar artikelen uit 2006 en 2007 gevonden, waaruit bleek dat mensen niet tevreden waren.
Daarom ben ik benieuwd of mensen InternetPlusBellen momenteel wel positief beoordelen?

Groet,

Rosa

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 05 mar 2008 23:50
door areyouben
Ik was IPB gebruiker vanaf het begin zo ongeveer, dat is dus februari 2006 geweest. Al die tijd heb ik geen negatieve ervaring gehad met deze dienst, totdat in oktober 2007 het moment kwam dat een "concurrent" een beter aanbod in de markt zette, in dit geval Telfort.
Van een naadloze overstap was geen sprake. Na eerst wat gesteggel over de Algemene Voorwaarden met incompetent helpdeskpersoneel (de één zei dat je wel per maand kon opzeggen na 1 jaar abonnee te zijn geweest, de ander verwees je door naar de schriftelijke klachtenprocedure), werd mijn abonnement eindelijk opgezegd. Ik zat inmiddels vergevorderd in het orderproces van Telfort, dus mijn ADSL lijn kon niet gedeactiveerd worden door KPN, maar zoals bleek, mijn telefonie des te meer. Het reanimeren van mijn telefonielijn bleek dusdanig gecompliceerd (zeg gerust bureaucratisch) te gaan, en geen medewerker durfde zo negatief te zijn om de waarheid te zeggen dat dit de hele maand opzegtermijn ook niet meer goed zou komen. Zodoende dus een maand alleen Internet gehad en geen telefonie. Dáárover heb ik wel een klacht ingediend en ben uiteindelijk wel netjes gecompenseerd, al had ik liever gewoon een telefoonverbinding gehad.

Overigens is nu wel algemeen doorgedrongen in heel het bedrijf KPN dat de algemene voorwaarden die sinds augustus 2007 gelden voor alle klanten van toepassing zijn, dus per maand opzeggen na 1 jaar moet nu geen probleem meer zijn. Maar het blijft een log en bureaucratisch bedrijf, dat KPN Vastnet.
Overigens snap ik niet geheel waarom je IPB wilt, er zijn goedkopere en betere alternatieven!

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 07 mar 2008 10:24
door DeRosaLisa
Bedankt voor je reactie.

Mag ik vragen welke goedkopere en betere alternatieven er dan zijn?

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 07 mar 2008 14:55
door Blerck
Ik heb ook ervaring opgedaan met KPN internet+bellen...
Het ging goed met mijn internetverbinding (5jaar) tot ik ging voipen
(internet telefonie)
Van af dat moment zou ik abuse plegen op andere systemen (computers)
Om een heeeel lang (looptijd 1JAAR) verhaal kort te maken
Het probleem zat niet in mijn computers maar in de experiabox
Dit hebben ze bij KPN nooit willen bevestigen...
Maar wat blijkt als ik een ander modem gebruik i.v.p. de experiabox
dan zijn de problemen weg en komen niet meer terug
Waar zou het dan aan gelegen hebben???

Ik ben inmiddels over gegaan naar Orange internet en gewone vaste telefoon, dat bevalt prima
En ik heb na heel wat geharrewar en na een advokaat te hebben ingeschakeld toch een schade vergoeding ontvangen van €500.-
Maar aan de experiabox lag het niet volgens KPN.... :? pfffff

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 08 mar 2008 19:58
door areyouben
Het goedkoopste alternatief is tegenwoordig Alice (zonder jaarcontract) of Telfort (1 jaarcontract daarna per maand opzegbaar).
Bij beiden heb je voor 29.95 maximaal een 20Mbit internetverbinding (doe snelheidscheck op telfort.nl of alice.nl) en onbeperkt bellen naar alle vaste nummers zonder starttarief. Orange brengt een starttik van 4 cent in rekening en heeft geen vaste lage prijs van 29.95 maar is na het eerste jaar 39.90 voor een vergelijkbaar abonnement.

Zelf heb ik nu dus Telfort, en de telefonie en het internet bevallen prima.

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 08 mar 2008 20:02
door areyouben
Even ter vergelijking, bij KPN betaal je voor het laagste IPB abonnement 34.95 en heb je een snelheid van 1,5Mbit/s. Het bellen in het weekend is gratis, doordeweeks betaal je 2.5 cent per minuut, tenzij je de optie voor gratis bellen in de avond (2.50 per maand) of altijd (10 euro per maand) neemt. Het goedkoopste abonnement bij KPN is dus zonder onbeperkt bellen al langzamer en duurder dan Telfort of Alice. Met onbeperkt bellen is het nog steeds veel langzamer, en 15 euro per maand duurder. In de service zie je het mijns inziens in ieder geval niet terug (vergeleken met Telfort dan, Alice geen ervaring).

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 09 mar 2008 10:05
door rvkeuken
laten we niet vergeten dat telfort het budgetmerk is van kpn.

Verder 2 jaar ipb van kpn, problemen bij installatie, die hebben lang geduurd (2/3 maanden), 2x monteur langsgeweest, experiabox vervangen en daarna nooit meer problemen tot een paar weken terug, nieuwe computer, ging fout bij installatie, gebeld met technische helpdesk waarover ik zeer te spreken ben. kost 10 cent per minuut volgens mij, maar zeer deskundig en als ze zeggen dat ze je terugbellen bellen ze ook terug. Bovendien ook op zondag bereikbaar (ik weet niet hoe dat bij andere zit). Kortom, na de opstartproblemen zeer tevreden over kpn

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 09 mar 2008 12:09
door Ulbe
Goede ervaringen met KPN!,


Het aansluiten ging niet zonder slag of stoot, hier waren fouten gemaakt bij de administratie, dus 14 dagen later dan gepland op internet van KPN, de nazorg is in mijn situatie goed te noemen,

Wel moet ik bekennen dat KPN onderhand gedateerde pakketten biedt!, de concurrent heeft veel meer te bieden, alleen "verstoppen" zij zich achter dure 0900 nummers van € 0.70 per minuut!, en durven ze je gerust nog een half uur te laten wachten!, en dan nog maar hopen dat er zinvolle informatie uitkomt!,

Dit is ook de reden dat ik nog bij KPN ben, anders was ik ook al lang vertrokken geweest bij KPN, de internet snelheden voor up- en download zijn niet meer van deze tijd en zijn de traagste van alle providers met hetzelfde maandtarief!,

Er zijn dus grote plus- en minpunten bij KPN.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 10 mar 2008 15:54
door areyouben
Laten we ook niet vergeten, dat de organisatie achter Telfort het oude Tiscali is, welke er velen malen betere service en kwaliteit op nahield dan KPN destijds en tegenwoordig. :)

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 10 mar 2008 22:08
door Ulbe
Dat ben ik toch niet helemaal met u eens,

Telfort verschuild zich bij problemen achter een duur 0900 nummer! die € 0.70 per minuut kost,en ze laten je gerust nog even een half uur in de wacht staan, en dan maar hopen dat er een zinnig antwoord komt van die richting,

KPN echter is via een goedkoper 0900 nummer te bereiken, en een beetje zoeken kun je gratis met de helpdesk bellen, KPN doet niet moeilijk wanneer er problemen zijn,

De pakketten van Telfort zijn stukken beter dan van KPN, krijg je problemen, kan het zijn dat je telefoonrekening extreem hoog wordt!, Telfort moet ook verdienen...,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 11 mar 2008 12:57
door rvkeuken
ik ben bij tiscali weggegaan vanwege de beroerde service, dat is mijn ervaring, maar jou ervaring is blijkbaar goed, weet niet wat de algemene trent is, dus daar maar geen uitspraken over doen?

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 11 mar 2008 20:08
door areyouben
Telfort = 30cpm klantenservice

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 12 mar 2008 03:07
door KPN
Handig van het Telfort modem is dat je ook gebruik van andere VOIP-providers kan maken en dat gewoon met je eigen telefoon.
Uiteraard zijn er ook andere modems te koop met deze mogelijkheid of je kan een SIP telefoontoestel aanschaffen.

Voorbeeld:
Voor inkomende gesprekken neem je een telefoonnummer bij Budgetphone, kosten 10 euro per jaar, je krijgt gewoon een lokaal nummer, in Amsterdam bijvoorbeeld beginnend met 020.

Voor uitgaande gesprekken maak je een account aan bij bijv. VOIPBuster en kan je GRATIS vaste nummers bellen in Nederland en nog veel andere landen, sommige landen zelfs gratis mobiele nummers. Zonder abonnementskosten. (300 minuten per week, wil je meer bellen, dan kost het 10 euro voor 120 dagen)

Voor niet gratis landen of mobiel in Nederland moet je wel beltegoed hebben.

Totale kosten per jaar voor bellen 10 EURO (vast bellen en gebeld worden). (excl. internetabonnement)

Goedkoper kan niet.
Je bent een dief van je eigen portomonee als je nog ergens anders mee gaat bellen.

Je computer hoeft niet aan te staan.
Uiteraard moet je wel een werkende internetverbinding hebben.

http://www.voipbuster.com/nl/calling-rates.html
Klik op de link om te zien welke bestemmingen gratis zijn.
O.a. Spanje en Verenigde Staten

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 12 mar 2008 11:42
door kweenie
Ik ben nu een tevreden IPB gebruiker, maar in het begin waren er wat problemen. Ik denk dat dat vooral te maken had met kinderziektes bij het uitrollen van het netwerk toentertijd.

Op het KPN netwerk heb je trouwens naast KPN zelf ook planet en het net, die beide ongeveer het zelfde zijn als KPN, maar 5 euro goedkoper zijn.

Bij een overstap zou ik in elk geval wel een moment uitkiezen dat je goed bereikbaar moet zijn, voor het geval er problemen zouden zijn.

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 31 mar 2008 13:31
door ypie1980
Wij zijn al een tijd bij KPN IBN, maar geen problemen. Het bevalt ons prima. Dit dan wat betreft de werking van alles, snelheid van internet is voor ons niet echt belangrijk, ik kan wel zeggen dat deze sneller is dan die op mijn school gebruikt wordt (Hogeschool).

Het enige nadeel is dan dat we onze rekeningen online moeten bekijken, ze worden niet met de post verstuurd. Als je dus (bijvoorbeeld) achterloopt met betalen, en dat kun je niet weten wanneer je altijd digitaal je rekeningen moet raadplegen en je de herinneringen ook niet per post ontvangt, wordt je afgesloten van internet en bellen, en kun je dus de rekeningen ook niet inkijken en niet bellen met de klantenservice voor vragen ....

Wij moeten dan wel mobiel bellen met kpn. Is er geen mobiel aanwezig in huis of hij doet het niet (accu leeg of geen beltegoed), dan kan je niks; heb je zo een inkassoburo op je dak. Kan je wel mobiel bellen, dan bel je klantenservice en dan moeten zij ons vertellen wat open staat. En dan maar hopen dat de telefoniste het juiste bedrag doorgeeft... praktisch he?

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 01 apr 2008 11:07
door Johan1981
Ook wij hebben thuis IPB van KPN en dan de Lite variant.
Inmiddels alweer ruim 1,5 jaar
Ben niet helemaal tevreden, als we aan het telefoneren zijn, en je wil tegelijkertijd iets googlen of een site compleet laden dan blijft internet hangen, of het gaat heel erg traag.
Wat wel gaat: als je eenmaal op een site zit, en je gaat dan telefoneren dan gaat het opeens weer wel.

Ik ben me momenteel aan het orienteren op een andere provider/ abbonement, want ik vind dat je geen waar voor je geld krijgt.

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 01 apr 2008 19:35
door boskabouter
ZIPB op zich werkt prima, geen problemen mee maar let op! Zorg dat je géén ander contract nog hebt lopen binnen dezelfde organisatie want daar kom je niet zomaar vanaf is mijn ervaring! Kortom je betaalt voor 2 internetabonnementen terwijl je er maar van één gebruik maakt.
Zoals bijv. een zakelijke adsl aansluiting (internet) en daarnaast dus die zipb. Eerst deze zakelijke adsl afmelden en dan pas zipb aanschaffen.
Contract is contract, dat mag dan zo zijn maar twee contracten bij één en dezelfde provider vind ik niet nodig of te wel overdreven. Als provider zijnde kun je m.i. toch eentje afsluiten! Dat vind ik pas klantvriendelijk zijn.

Re: Ervaringen met InternetPlusBellen KPN positief/negatief?

Geplaatst: 09 apr 2008 13:07
door anna84
@Johan1981

Het probleem wat je omschrijft is bekend bij KPN en ze zijn het aan het onderzoeken. Je kan het beste contact met ze opnemen, zodat ze jouw gegevens ook kunnen gebruiken voor het onderzoek.