Pagina 1 van 1

Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 05 mar 2008 21:29
door josgp
Sinds een jaar of zes ben ik een tevreden klant van Telfort Prepay.
De belangrijkste reden voor mij om bij deze provider te blijven is dat
zij de enige zijn die gratis Voicemail aanbieden.
De laatste tijd viel mij op dat het beltegoed aanzienlijk sneller dan
voorheen opgebruikt was.
Ik heb daarom een aantal dagen het tegoed exact bijgehouden en wat
blijkt: het afluisteren van Voicemail is niet langer gratis.
Gisteren heb ik daarom Klantenservice van Telfort gebeld.
Zij konden inderdaad bevestigen dat sinds november het afluisteren van
de Voicemail een tarief heeft van 20 cent per minuut.
Telfort heeft mij niet op de hoogte gebracht van deze belangrijke
tariefswijziging.
Erger nog: op de internet site staat nog steeds dat dit gratis is!
De medewerker van Klantenservice gaf eerlijk toe dat dit niet zo netjes
is van Telfort en beloofde dat de site snel aangepast zou worden.
Ik heb het zojuist nog even gecontroleerd, maar op dit moment is de site
nog niet aangepast.
Je kunt het nalezen op:
http://www.telfort.nl/producten/mobiel/prepay/tarieven/ en
http://www.telfort.nl/klantenservice/mo ... h&product=%
257Eany%257E&subproduct=%257Eany%257E&search=voicemail&submit=zoek

Kan een telecomprovider dit zomaar zonder enige melding wijzigen?
Ik ga nu zoeken naar een provider met lagere tarieven dan Telfort.
Het voordeel van Telfort is voor mij nu verdwenen.

Re: Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 06 mar 2008 00:17
door areyouben
Ja, een telecomprovider mag dit doen. Nee, niet zonder melding.
De prepay-overeenkomst wordt bepaald door de algemene voorwaarden van Telfort, waarbij volgende tekst van belang is:
1.3 Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende voorwaarden en de tarieven wijzigen. De wijzigingen gaan 4 weken na de bekendmaking in, of op een latere datum, die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als Contractant een voor hem nadelige wijziging niet accepteert, kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De opzegging dient voor de ingangsdatum van de nieuwe voorwaarden door Telfort te zijn ontvangen.
Bekendmaking geschiedt in dit geval door plaatsing op haar website, al is dat de meest minimale optie, al snel niet genoeg eigenlijk. Daar ze zelfs daar niet op staan, is hier van een wijziging geen sprake, en heb jij recht op een gratis voicemail. Ik twijfel er trouwens ook aan of deze wijziging echt is doorgevoerd, het zal niet de eerste keer zijn dat een medewerker het verkeerd zegt daar. Je weet zeker dat de voicemail je beltegoed leeg trekt?

Re: Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 06 mar 2008 02:33
door dekwakel79
Pfft, dacht ik goed te zitten bij Telfort, verkloten zij het ook weer...

Re: Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 08 mar 2008 19:11
door vc
http://www.telfort.nl/klantenservice/mo ... aqid1=3861

Volgens de website van Telfort is bellen naa de voicemail nog steeds gratis met prepaid hoor! Weet je wel zeker dat je er voor betaald hebt?

Re: Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 10 mar 2008 16:50
door djdj
Ik heb net gebeld met Telfort.

Bellen naar je voicemail met prepay is nog steeds gratis

En daarom heb ik net in de Telfort winkel een prepaid telefoon gekocht.
Daar heb ik het nog een keer nagevraagd. En inderdaad, voicemail bellen is nog steeds gratis.

Re: Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 15 mar 2008 20:32
door josgp
Het is nog steeds gratis.
In mijn mobiel stond het nummer 06-626001200 geprogrammeerd voor de Voicemail.
Dit was altijd gratis, maar nu nu niet meer!
Het blijkt dat als je 1233 gebruikt het gesprek wel gratis is.
Ik blijf dus gewoon klant bij Telfort!

Re: Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 12 jun 2009 17:00
door jeltje
Ik kreeg net een brief van Telfort, dat de prepaid voorwaarden fors gaan veranderen. Voicemail afluisteren is vanaf 20 juli niet meer gratis en je moet je beltegoed voortaan elk HALF jaar opwaarderen om je tegoed vast te kunnen houden. Je krijgt wel een bonus als je opwaardeert, maar die stelt niet veel voor, want binnen 14 dagen verlies je dat extraatje weer. En vermoedelijk geldt dat voordeel dan weer niet met SMS'en en bellen in het buitenland - juist hetgeen waarvoor ik mijn mobiel heb.

Toch maar eens kijken wat de voorwaarden van de andere providers zijn. Ik bel nauwelijk met mijn mobiel en heb helemaal geen zin in deze nieuwe voorwaarden.

Re: Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 13 jun 2009 08:32
door Henk25
Je moet straks `s avonds en in het weekend ook veel meer betalen, 35 cent per minuut i.p.v 20 cent naar mobiel en 10 cent naar vast. Het lijkt wel of ze van de klanten afwillen. Piek en dal tarief vervalt.

Dit is een link

Re: Geen gratis Voicemail meer bij Telfort Prepay

Geplaatst: 14 jun 2009 14:12
door TdeHond
Bellen naar een 0900-nummer.
Het kan voorkomen dat een bepaald 0900-nummer niet bereikbaar is met een mobiele telefoon.

Dit lijkt mij ook een reden om te kiezen voor een andere provider.