Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Wilde laatst een kaartje kopen in de NS kaartautomaat op het station waar ik altijd opstap, ergens in een klein dorpje ..
Deze kaartautomaat gooide mijn pinpas tot 3 keer toe eruit. Mooi ****. Trein kwam aan, geen conducteur te bekennen ..
Goed, stap in .. treinstation verder, stond iemand al een kaartje te kopen, dus toen ik het pasje erin deed, floot de machinist op zijn fluit .. Snel pas eruit, en hup in de trein ..
In Heerlen, het eerst volgende 'grote'station, was het zo druk, dat ik het niet haalde om een kaartje te halen .. Ik nog kijken voor een conducteur, maar niemand ..
Toen de trein eenmaal vertrokken was, stond de goede man naast me, en had ik geen kaartje .. BOETE dus!
Zelfs na mijn verhaal en na het laten zien dat ik elke dag kaartjes koop en het vertellen dat ik ALLE TREINKAARTJES terug krijg van mijn werk, kreeg ik mijn boete overhandigd en zei de conducteur nog dat ik een klacht kon indienen bij de instantie ..
Dit is wat zij mij vertelde :
Onze cliënt Veolia Transport hanteert met het controleren van vervoersbewijzen een zero-tolerance beleid.
Iedere reiziger is zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs. Het niet in bezit hebben van een geldig vervoersbewijs, komt veelvuldig voor in het openbaar vervoer en dat is dan ook een van de redenen dat er door cliënt gecontroleerd wordt.
U geeft als reden voor het reizen zonder geldig vervoersbewijs aan dat uw pasje niet werd geaccepteerd door de kaartautomaat. Dit is echter voor ons geen reden om uw boete te seponeren. De door u geschetste situatie valt in de risicosfeer van de reiziger.
Iemand iets in gelijke aard meegemaakt?
Graag hoor ik van jullie..
Ik ben namelijk geen zwartrijder, en heb dit ook absoluut niet nodig!!
Dank je wel ..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] weigering pinpas / NS automaat
Re: weigering pinpas / NS automaat
Ja, dat maken meer mensen mee.
U heeft dubbele pech: de kaartautomaat wordt onderhouden door NS en de trein door een ander bedrijf gereden.
Eigenlijk wordt het tijd voor een proefproces, zodat de overheid en vervoerders begrijpen wat een klant wil:
betalen op alle mogelijke manieren. Bankbiljetten, munten, bankpas Nederland, bankpas Europa, Creditcard.
+
werkende automaten, ook in de trein.
Zie ook: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewt ... p?p=200664
U heeft dubbele pech: de kaartautomaat wordt onderhouden door NS en de trein door een ander bedrijf gereden.
Eigenlijk wordt het tijd voor een proefproces, zodat de overheid en vervoerders begrijpen wat een klant wil:
betalen op alle mogelijke manieren. Bankbiljetten, munten, bankpas Nederland, bankpas Europa, Creditcard.
+
werkende automaten, ook in de trein.
Zie ook: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewt ... p?p=200664
Re: weigering pinpas / NS automaat
Welke bank heb je? Ik weet namelijk uit ervaring en uit mijn omgeving dat een pas van de ABN AMRO vaak problemen geeft.
Als je vaker met de trein reist is het dan niet handiger om een voorraad treinkaartjes te hebben, zodat je niet net voor aanvang van je reis een kaartje hoeft te kopen?
Als je vaker met de trein reist is het dan niet handiger om een voorraad treinkaartjes te hebben, zodat je niet net voor aanvang van je reis een kaartje hoeft te kopen?
Re: weigering pinpas / NS automaat
Zowieso de reactie van Bailey is een goeie!
Koop een lading kaartjes van tevoren. Of een maand/jaar trajectkaart.
Ik werk bij NS, en dit probleem is vaker.
ABN Amro, Postbank (oude pasjes) en Fortis, zijn pasjes die bij ons vaak niet goed doen. De automaten van NS (Die overigens niet door NS onderhouden worden, sterker nog... ze zijn niet van NS, Jablan) zijn te gevoelig ingesteld, om pasfraude te voorkomen. Daarom is het een aanrader om op 'Maestro' te druken, ipv Pinpas. Vaak pakt ie het dan wel.
Wat Veolia beweert is typisch. Als ik voor de reiziger een uitstel van betaling uitschrijf (boete klinkt zo negatief) dan kan ik op de achterkant een verklaring opnemen. Als iemand zegt: mijn pinpas van bank X werd niet geaccepteerd. Dan schrijf ik dat op. Vaak word de 35 euro wettelijke verhoging geseponeerd, en ontvangt de klant een acceptgiro thuis, voor alleen het kaartje. Uiteraard kan dit niet elke dag gebeuren.
Koop een lading kaartjes van tevoren. Of een maand/jaar trajectkaart.
Ik werk bij NS, en dit probleem is vaker.
ABN Amro, Postbank (oude pasjes) en Fortis, zijn pasjes die bij ons vaak niet goed doen. De automaten van NS (Die overigens niet door NS onderhouden worden, sterker nog... ze zijn niet van NS, Jablan) zijn te gevoelig ingesteld, om pasfraude te voorkomen. Daarom is het een aanrader om op 'Maestro' te druken, ipv Pinpas. Vaak pakt ie het dan wel.
Wat Veolia beweert is typisch. Als ik voor de reiziger een uitstel van betaling uitschrijf (boete klinkt zo negatief) dan kan ik op de achterkant een verklaring opnemen. Als iemand zegt: mijn pinpas van bank X werd niet geaccepteerd. Dan schrijf ik dat op. Vaak word de 35 euro wettelijke verhoging geseponeerd, en ontvangt de klant een acceptgiro thuis, voor alleen het kaartje. Uiteraard kan dit niet elke dag gebeuren.