LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Accepteerd en beantwoord Telfort (Green ISP B.V.) uw reguliere post of aangetekend schrijven ?

Peiling eindigde op 05 apr 2008 19:31

Ja (reguliere post), binnen acceptabel termijn
1
11%
Ja (reguliere post), maar pas na 3 weken
0
Geen stemmen
Nee (reguliere post) helemaal niet
3
33%
Ja (aangetekend schrijven), binnen acceptabel termijn
1
11%
Nee (aangetekend schrijven) niet binnen 14 dagen
2
22%
Nee helemaal niet (het komt retour na drie weken)
2
22%
 
Totaal aantal stemmen: 9

AuC
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2008 19:06

Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door AuC »

Hallo lezer

Krijg langzamerhand de kriebels van Telfort (Green ISP B.V.), maar blijf volharden omdat het anders zinloos is om hier te posten.

Wat ik graag zou willen weten is het volgende:

Reageerd Telfort Internet op schrijven via de reguliere post ?..ik bedoel een gewoon schrijven evenwel aangetekende post.

Wat zijn de bevindingen. Deze vraag stel ik daar een aangetekend schrijven (van mij) naar Telfort niet word geaccepteerd door Telfort (De brief ligt nu al vanaf 19 februari 2008 te wachten om geopend te worden )
Ik heb nu een 2e verzonden en hoop dat deze wel wordt gelezen en dat men gaat handelen zoals eigenlijk van een "gerenomeerd" bedrijf verwacht zou mogen worden.

De reden dat ik nu nog geen ongetogen woord over Telfort rep in dit forum is dat ik nogthans geen betaling heb gedaan of te hoeven storneren...(was het maar waar, want dan begint het steekspel eigenlijk pas echt)... Wel heeft men gereageerd op e-mail maar ik heb geen idee hoe daar op te reageren (bedoelend..welk e-mail adres te hanteren daar [email protected] nu niet echt een e-mail adres voor de zogeheten klantenservice is in mijn ogen). Uiteraard verwijsd men naar de online klantenservice formulier optie, maar dan moet je wel een constante verbinding hebben anders gaat dat dus ook niet...
"Vreemd" dat een ISP als Telfort geen normaal e-mail adres heeft voor haar klanten..

De reden om na 3 keer telefonisch contact te hebben gehad niet meer telefonisch met hen in contact te komen is: incompetentie van heldeskmedewerkers en 30 Eurocent per minuut voor dezen zonder enige progressie.

met vr. gr.

een ontevreden Telfort klant.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn aangetekende brief met ontvangstbevestiging die voor Kerst 2007 bij hen bezorgd is, is nog steeds niet via brief beantwoord.
Wel is het mij gelukt om via email antwoord te krijgen, nl bevestiging van het feit dat ik opgezegd heb mi.v migratie datum 10-12-07: 12move naar Telfort.
Desondanks ben ik in Januari + februari bestolen door Telfort via automatische incasso ( zonder dat ik ooit een contract met Telfort gehad heb).
Er is een selectieve blokkade op GreenISPBV/Telfort gezet en als het goed is dan hoor ik morgen van de bank dat het geld wat in Januari 2008 gestolen is, terug gestort is.
Zo niet, dan wordt het tijd om aangifte van diefstal te gaan doen.
Ik wens u veel sterkte met dit m.i. niet bepaald gerenommeerd bedrijf.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

O ja,
email adressen die te proberen zijn:
[email protected]
of
[email protected]

Mijn onderwerp was als volgt:
5de herinnering aan aangetekende brief nr......

Vorige week nog:
Indien u nog vragen hebt, dan kunt u gerust contact met ons opnemen. 3e herinnering aan onterechte incasso.........

Mijn herinneringen aan de onterechte incasso's worden genegeerd en de herinneringen aan aangetekende brief werden wel na weken beantwoord.

AuC
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2008 19:06

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door AuC »

Ik (Wij) zijn gestopt met poging tot e-mail verzenden, als een provider haar "klantenservice" laat schrijven met retour adres noreply@ , dan geeft dit te kennen dat Telfort niet in contact wil komen met haar klanten om op ze op deze wijze te kunnen negeren. De enige online optie is het zogeheten klantenformulier...daar gaan wij dus niet (meer) op in.

Er is een schrijven naar hen verzonden met de medeling, alleen per reguliere post wordt er door onze zijde op schrijven (en niet meer op e-mail van hen) gereageerd. Ook nemen wij geen telefonisch contact (meer) met hen op.

En ter informatie, zij hebben een aangetekend schrijven van ons geaccepteerd (nadat zij de eerste hebben geweigerd), en de inhoud zal hen niet echt bevallen maar nu begint het steekspel pas echt :)
Ik zal de resultaten (zowel positief als negatief) hier plaatsen of misschien wel op een website :twisted:

ps, dank voor de e-mail adressen maar links als postmaster en @tiscali zou ik ten zeerste afraden om (niet door mij) nader te noemen reden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn laatste actie was een klacht over Telfort plaatsen op de site van KPN.com Uiteindelijk is Telfort een dochter van KPN.
Ben benieuwd naar hun reactie, die volgens de site binnen 2 dagen zal komen.

Telfort's communicatieve kwaliteiten zijn ver beneden alle fatsoensnormen.
Maar 1 geruststelling voor mij is dat ik alleen geld van hen terug wil en gelukkig geen contract met hen heb :lol:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Update onterechte automatische incasso's door Telfort.
Het bedrag in Januari is eindelijk teruggestort. Nu het bedrag van Februari nog, maar dat zal wel goed komen.
De selectieve blokkade werkt. Er wordt geen geld meer afgeboekt door Telfort in Maart.

Ze doen dus gelukkig niet aan valsheid in geschrifte. Ze konden n.l geen schriftelijke toestemming voor automatische incasso overleggen.

Sterkte verder met jullie eenzijdige communicatie met Telfort.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

een 0900 nummer wat mij niet bekend was van Telfort, dus ik vermeld hem hier maar, mocht een teleurgestelde Telfort klant hier iets aan hebben. Ik heb niet gecontroleerd wat dit nummer kost en mijn klacht betrof onterechte incaso's

Quote KPN

Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:

Daar uw vragen wederom betrekking hebben op Telfort adviseren wij u nogmaals contact op te nemen met de Telfort klantenservice. U kunt hen bereiken op telefoonnummer 0900 - 33 33 33 3.

Bim
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2008 19:12

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door Bim »

Hallo lezer

Krijg langzamerhand de kriebels van Telfort (Green ISP B.V.), maar blijf volharden omdat het anders zinloos is om hier te posten.

Wat ik graag zou willen weten is het volgende:

Reageerd Telfort Internet op schrijven via de reguliere post ?..ik bedoel een gewoon schrijven evenwel aangetekende post.

Wat zijn de bevindingen. Deze vraag stel ik daar een aangetekend schrijven (van mij) naar Telfort niet word geaccepteerd door Telfort (De brief ligt nu al vanaf 19 februari 2008 te wachten om geopend te worden )
Ik heb nu een 2e verzonden en hoop dat deze wel wordt gelezen en dat men gaat handelen zoals eigenlijk van een "gerenomeerd" bedrijf verwacht zou mogen worden.

De reden dat ik nu nog geen ongetogen woord over Telfort rep in dit forum is dat ik nogthans geen betaling heb gedaan of te hoeven storneren...(was het maar waar, want dan begint het steekspel eigenlijk pas echt)... Wel heeft men gereageerd op e-mail maar ik heb geen idee hoe daar op te reageren (bedoelend..welk e-mail adres te hanteren daar [email protected] nu niet echt een e-mail adres voor de zogeheten klantenservice is in mijn ogen). Uiteraard verwijsd men naar de online klantenservice formulier optie, maar dan moet je wel een constante verbinding hebben anders gaat dat dus ook niet...
"Vreemd" dat een ISP als Telfort geen normaal e-mail adres heeft voor haar klanten..

De reden om na 3 keer telefonisch contact te hebben gehad niet meer telefonisch met hen in contact te komen is: incompetentie van heldeskmedewerkers en 30 Eurocent per minuut voor dezen zonder enige progressie.

met vr. gr.

een ontevreden Telfort klant.


IK heb sins 20-2-08 internetplus bellen van telfort.
Maar u raad het al er was wat mis gegaan bij de centralen naar 3x bellen met het Grrrrrrrrrr 0900 nr a 30eurocent per min a 30minuten per keer waar ook niet wijzer van werd.
Eindelijk op 29-2-08 einde van de middag een KPN monteur die zijn wel klantvriendelijk!!! in 15 minutentijd had ik dus internet en kon ook bellen.
Maar had wel zo ongeveer 7 e-mailtje een 1 brief gestuurd waar 12 -3 -08 een reply op kwam als even met vraag goed wilde uitlegen U raad het al ik niet terug andworden want het was een no reply e-mail grrrrrrr

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 22-02-2008 met ticketnummer 852195. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Helaas kunnen wij uit uw e-mailbericht geen duidelijke vraag
achterhalen. Graag willen wij u verzoeken uw vraag duidelijk te
formuleren middels een reply op dit e-mailbericht.
Vermeldt u in uw bericht tevens uw naam en adresgegevens. Indien u over
een klantcode beschikt kunt u deze ook vermelden.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet

Ik dacht dan maar weer bellen zo gezegt zo gedaan ik bellen naar het 0900 na zo 15 minuten werd ik te woord gestaan
Ik vroeg zeer netje maar toech wat boos om vergoeding van de telefoon kosten en een gedeelt terug van het Abonnement kosten.
Ik kon 2euro Abonnement kosten terug krijgen (Grr) en naar de telefoon kosten kon ik fluiten.
Naar een paar keer vragen of dat normaal was als telfort een fout maakt de klant maar op kosten gejaagt moet worden , ik bleef wel netje tegen de Mvr gooide de mvr maar de haak er op, Dus Telfort weet totaal niet wat klantenservice is.
IK heb geen goed woord over, over de klantenservice van telfort!!!!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

[quote
Maar had wel zo ongeveer 7 e-mailtje een 1 brief gestuurd waar 12 -3 -08 een reply op kwam als even met vraag goed wilde uitlegen U raad het al ik niet terug andworden want het was een no reply e-mail grrrrrrr
]

Ik kreef vandaag ( 14-3-08) een automatisch gegenereerde mail binnen als antwoord op mijn 5de herinnering aan aangetekende brief ( door hen ontvangen voor Kerst 2007
Quote klantenservice Tiscali ( gebruikte ik ook om antwoord van Telfort te krijgen)
Dit is een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging. U kunt hier niet op reageren.
Mijn 5de herinnering was via email verzonden op zaterdag 23 februari 2008 12:17:35
Aan: [email protected]
En dan te bedenken dat ze nog 3 emails van mij hierna te gaan hebben met herinneringen aan de onterechte incasso's





:roll:

Bim
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2008 19:12

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door Bim »

Weet iemand misschien het telefoon nummer van de Telfort Directie.
Want je word niet doorverbonden door de telefoonniste :?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
telefoon nummer directie Telfort?]

Als ze afgedekt worden door telefoniste zal het lastig worden om ze telefonisch te bereiken.
Je kunt een telefooncampagne beginnen naar de telefoniste
het nummer 020 2002000 vond ik op vraag alex
0800 1707 dit nummer zal denk ik niet lukken voor mensen die al klant zijn.
Je kunt ook een klacht indienen op de website van KPN.com. Dan krijg je wel het advies om de helpdesk van Telfort te bellen.
Ik heb daar een klacht ingediend om ze te wijzen op praktijken bij hun "dochter" Misschien als elke teleurgestelde Telfort klant ook daar klaagt, dat ze wat gaan doen.
Uiteindelijk heeft een KPN mens op tv gezegd dat alle providers naar Telfort overgezet werden om een betere service te garanderen RORFL
Anders is alleen een aangetekende brief aan de directie van Telfort een mogelijkheid ( met ontvangstbevestiging)

Sterkte want je loopt tegen een muur op bij Telfort[/quote]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote;
KPN schrapt de providers Planet en Het Net
door: Jaap Knoben; bron F&L > c't magazine > nieuws >
vrijdag 8 februari 2008
Telecomreus KPN gooit Planet en Het Net de laan uit. Daardoor verdwijnen ook Tiscali, Speedlinq, Slim en Mine. Het bedrijf wil zich op drie segmenten concentreren: KPN voor de zakelijke klant, HI voor de hippe jongeren en Telfort als prijsknaller.

KPN's overnamestrategie leverde maar liefst 10 merknamen op. Daarvan blijven er nu nog maar drie over. KPN wil met deze concentratie vooral de kosten reduceren, onder meer door de 8 helpdesks samen te voegen. Het geld dat daardoor overblijft wil KPN herinvesteren in breedband, tv en andere mobiele diensten.

KPN positioneert Telfort hierbij als voordeel trekker als aanvulling voor de rest van het KPN merk. Mogelijk zal KPN ook Het Net en Telfort willen fuseren. In dat geval zullen de Planet-abonnees weer gewoon bij KPN uitkomen. Xs4all blijft bestaan als zakelijk merk, zo verklaarde Ad Scheepbouwer in een Radio 1 interview, hiermee de geruchten onkennend dat Xs4all opgedoekt zou worden. Ook de provider zelf ontkent dit. Toch moet ook deze provider zijn onderscheidende positie langzaam inleveren: het afgelopen jaar werd de (ooit veelgeprezen) helpdesk al uitbesteed.]

Jammer dat KPN vergeten is een uitstekende helpdesk te koppelen aan Telfort


:roll:

Bim
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2008 19:12

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door Bim »

Jammer dat KPN vergeten is een uitstekende helpdesk te koppelen aan Telfort
Zeker weten want van klantenservice heeft Telfort nog Nooit gehoord :oops: :shock:

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

En als je een duidelijke klachtomschrijving hebt zoals hier:
----Origineel bericht------
ontvangen van: [email protected]

Er is geen DSL-signaal op de lijn aanwezig, ondanks de bevestiging (17 maart kenmerk: DSL-1xxxxxx/xxxxx/xxxxxxx/xxxxxxx) dat per 6 maart de lijn opgeleverd zou zijn.
Modem is direct op isra-punt aangesloten.
Info mbt de de lijn:
opgeheven op 5 januari 2006, ISDN telefoonnr 01xx-xxxxxx kenmerk bevestiging kpn: 1xxxxxxx/RT /xxxx (verzonden 6 december 2005)

Ik heb twee telefoonlijnen.

Op de ANDERE lijn 01yyyyyyyy is er analoge telefonie (kpn) en ADSL-signaal van een andere internet provider (Syyyyyyyyy/Cyyyyyy) aanwezig.
----------------
Krijg ik het volgende antwoord per email:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 18-03-2008 met ticketnummer 876486. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Helaas is het niet mogelijk om u via de mail van een concrete oplossing te voorzien voor het genoemde probleem. Wij willen u daarom vriendelijk verzoeken telefonisch contact op te nemen met de Helpdesk op het nummer 0900 - 9596 (30c p/m).

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
xxx
Het enige positieve is de reactiesnelheid (1 dag), maar inhoudelijk schiet ik er niets mee op.

Dus via het webformulier en vie [email protected] het volgende antwoord verstuurd:
----- Original Message -----
From: _);]]]()]].
To: Telfort klantenservice internet
Sent: Wednesday, March 19, 2008 6:20 PM
Subject: Re: Antwoord op ticket: 876486 Telfort Helpdesk


Ik heb u reeds van alle benodigde gegevens voorzien, aan u om het op te lossen. Ik zie het nut niet van bellen naar een helpdesk met standaard oplossingen terwijl de oorzaak van het probleem zich duidelijk vóór het is/ra punt bevindt. Het is uw taak om er zorg voor te dragen dat er signaal op de lijn komt te staan, meer vraag ik niet van u.

Ik begrijp dat u wilt voorkomen onnodige kosten te maken die worden veroorzaakt door nOObs die het verschil niet eens weten tussen een RJ-11 en RJ-45 connector.

De modem functioneert. Ik heb hem op de ANDERE lijn (kpn 0yyy-yyyyyy, met Syyyyyy ADSL2 provider) getest en de modem geeft weer dat er een ADSL-signaal (van Sxxxxxx, VPI: x VCI:xx protocol: RFC 1483) aanwezig is. Op de lijn waar de Telfort verbinding zou moeten zitten (oud telnr 0xxx-xxxxxx) is echter géén enkel ADSL-signaal aanwezig (gecontroleerd met diverse modems/bekabeling).

Ik ben bereid u te bellen, maar gaarne eerst een bevestiging dat de kosten gecompenseerd worden wanneer blijkt dat het probleem zich voor het is/ra-punt bevindt. Ik begrijp dat in 90% van de storingsmeldingen het probleem zich NA het is/ra-punt bevindt (bekabeling), maar dat is in dit geval niet zo.

Duidelijker dan dit kan ik het niet maken, ik verzoek u dus nogmaals om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen, of beter gezegd te laten verhelpen.

U kunt mij eventueel ook bellen op tel 06-2XXXXXXX (ca.10cpm)

Met vriendelijke groet,
xxx
Nu maar afwachten wat de volgende reactie wordt

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

quote
SimonleBon

Geplaatst op 19 Mrt 2008 20:46 door SimonleBon
En als je een duidelijke klachtomschrijving hebt zoals hier:]

Ik verwacht niet dat Telfort de telefoonkosten voor zijn rekening neemt.
het bedrijf verdient flink aan hun slecht functionerende helpdesk.

Mocht er geen bevredigend antwoord komen, dan kunt u hen een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen waarin u hen in gebreke stelt. Mocht binnen deze termijn het probleem niet opgelost zijn dan geeft u reeds in deze brief aan dat u dan het contract als beëindigd beschouwt.
< AV TElfort:
4.10
Als Telfort enige verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, is de Klant bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit echter pas nadat de Klant Telfort in gebreke heeft gesteld bij het bij de Klant aangegeven contactadres en Telfort er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Telfort gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt. >

Dus schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging Telfort in gebreke stellen. Geef hen drie weken de tijd om voor een adekwate internet/telefoon verbinding zorg te dragen. Anders beëindigt u na drie weken via weer een aangetekende brief het contract per direct.

Ik geef de termijn 3 weken omdat Orange op tv zei dat als er 3 weken geen verbinding was met internet het contract beëindigd mag worden. Dit lijkt mij dus een redelijke termijn.

Sterkte!

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door HelFort »

:twisted:
Kreeg eergisteren bericht van Orange dat ze mijn lijn niet kunnen overnemen, aangezien deze bezet is door Telfort.

Ik gisteren gebeld met Telfort, uiteraard weer 25 minuten in de wacht gehangen. Degene die ik te spreken kreeg vertelde mij dat ik mijn jaarcontract moet uitzitten.

Dat hele verhaal weer opgehangen dat mijn abonnement was beëindigd omdat ze niet kunnen leveren. Ze zou het gaan uitzoeken en er wordt in de loop van de volgende week contact met mij opgenomen. Mocht ik niks horen, dan moet ik zelf maar weer bellen.

Echt kl#tenzooi daar, begint dat hele verhaal weer opnieuw en zit ik weer nog eens minimaal een maand zonder internet. Sinds december kan ik nog steeds niet internetten.

TELFORT IK HAAT JULLIE BALLENTENT!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

quote Helfort:
Geplaatst op 20 Mrt 2008 09:35 door HelFort
Twisted Evil
Kreeg eergisteren bericht van Orange dat ze mijn lijn niet kunnen overnemen, aangezien deze bezet is door Telfort.

Ik gisteren gebeld met Telfort, uiteraard weer 25 minuten in de wacht gehangen. Degene die ik te spreken kreeg vertelde mij dat ik mijn jaarcontract moet uitzitten. ]

Als u een schriftelijke bevestiging of een email heeft waarin staat dat uw contract beëindigd is, kunt een aangetekende brief ( met ontvangstbevestiging) schrijven waarin u eist binnen een bep termijn de lijn vrij gegeven wordt met kpie van einde contract als bijlage. Zo'n brief kost u wel geld maar zij verdienen niet aan u.

Werkt dit niet, dan

Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Deze inschakelen of naar de geschillencommissie zie consuwijzer.nl Telfort is aangesloten bij geschillencommissie.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

[quote: Telfort is aangesloten bij geschillencommissie ]

Geschillenregeling Telfort
Artikel 19 - Geschillenregeling
19.1
Geschillen tussen Klant die niet handelt in de uitoefening van een bedrijf
of beroep en Telfort over totstandkoming of de uitvoering van Overeenkomsten
met betrekking tot door Telfort te leveren of geleverde diensten en zaken,
kunnen zowel door de Klant die niet handelt in de uitoefening van een
bedrijf of beroep als door Telfort aanhangig worden gemaakt bij De
Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten (hierna: "de
geschillencommissie").
19.2
Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de Klant die niet handelt in de uitoefening van een bedrijf
of beroep zijn klacht eerst bij Telfort heeft ingediend.
19.3
Nadat de klacht bij Telfort is ingediend, moet het geschil uiterlijk drie
maanden na het ontstaan daarvan bij de geschillencommissie aanhangig worden
gemaakt.
19.4
Wanneer de Klant die niet handelt in de uitoefening van een bedrijf of
beroep een geschil aanhangig maakt bij de geschillencommissie, is Telfort
aan deze keuze gebonden. Indien Telfort een geschil aanhangig wil maken bij
de geschillencommissie, moet hij de Klant vragen zich binnen vijf weken uit
te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Telfort dient daarbij aan te
kondigen dat hij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij zal
achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
19.5
De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van
het voor haar geldende reglement. De beslissingen van de geschillencommissie
geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Het
reglement wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil
is een vergoeding verschuldigd.
19.6
Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde geschillencommissie is
bevoegd van geschillen kennis te nemen.
Artikel 20 [/quote]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

[quote Helfort:
Geplaatst op 20 Mrt 2008 09:35 door HelFort
Twisted Evil
Kreeg eergisteren bericht van Orange dat ze mijn lijn niet kunnen overnemen, aangezien deze bezet is door Telfort. ]

Ik heb nog eens nagedacht over uw probleem.
Mocht u geen schriftelijk bewijs of email hebben waaruit blijkt dat uw contract met Telfort beëindigd is, zou u hen ook d.m.v een aangetekende brief met ontvangstbevestiging in gebreke kunnen stellen. Als ik mij goed herinner kunt u via Telfort geen internetverbinding bewerkstelligen.


4.10
Als Telfort enige verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, is de Klant bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit echter pas nadat de Klant Telfort in gebreke heeft gesteld bij het bij de Klant aangegeven contactadres en Telfort er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Telfort gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.

In uw geval lijkt een redelijke termijn van 2 weken om het probleem op te lossen.
Ik verwacht dat ze na 2 weken uw brief niet eens gelezen hebben en vervolgens zegt u uw abonnement op per direct d.m.v een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.

Mocht deze strategie niet lukken dan zie ik hulp van een rechtsbijstandverzekering of gang naar de geschillencommissie als enige oplossing, tenzij u Orange zover zou kunnen krijgen dat zij van Telfort eisen de lijn vrij te geven. Ik denk wel dat u dan bij Orange moet kunnen overleggen dat uw abonnement bij Telfort beëindigd was.

Uiteindelijk wordt t.z.t toch ingevoerd dat de provider die een klant overneemt de overname regelt bij de oude provider.
Zo is het ook gegaan toen ik telefoon nam bij Casema. Casema heeft mijn abonnement bij KPN opgezegd en deze overname is probleemloos verlopen.

Mijn *onvrijwillige en zeer ongewenste overname door Telfort* heeft meer voeten in de aarde gehad om ongedan te maken. Gelukkig hebben mijm brieven en email bombardement tot de gewenste resultaten geleid.

"Moedig begonnen is half gewonnen"

Laat u niet intimideren door Telfort maar haal uw recht!

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door HelFort »

Hartelijk dank voor uw meedenken TdeHond

Wat mij betreft is het probleem nu opgelost, ik heb bij UPC internet aangevraagd en a.s. woensdag komt er al een monteur langs om de boel te installeren.

En Telfort mag de lijn blijven kapen als ze dat zo nodig willen.
Ik heb geen zin meer in nog meer (aangetekende) brieven sturen en bellen.

Mocht Telfort menen recht te hebben op abonnementskosten van mij, dan moeten ze mij maar voor de rechter dagen.

Iedereen een vrolijk Pasen toegewenst!!

Gesloten