Geen garantie op mijn laptop door fout winkel.
Geplaatst: 07 mar 2008 15:12
Vorig jaar op 20-01 heb ik een Acer laptop gekocht. Al vanaf het begin heb ik toen vele problemen met deze laptop gehad, waarna hij uiteindelijk is omgeruild voor een nieuwe laptop, dat was ongeveer eind maart/april van vorig jaar.
Nu is het zo dat vorige week mijn laptop plotseling uitviel. Ben direct teruggegaan naar de winkel waar ik mijn laptop had gekocht, het zou een klein probleem zijn welke binnen 1 dag opgelost kon worden. Wel zou ik hem nu pas na een week weer kunnen ophalen.
Vandaag belde de winkel dat het toch een ander probleem was als verwacht, en dat waarschijnlijk het moederbord kapot is. Om dit te maken moet hij naar Acer worden opgestuurd zodat ze dit kunnen maken. Wel vertelden ze mij dat het NIET binnen de garantie valt omdat deze op 20-01 dit jaar is vervallen. Maar nu is het zo dat ik pas vorig jaar maart/april mijn laptop heb gekregen. Omdat de winkel geen aantekening hiervan heeft gemaakt op mijn factuur valt het dus niet binnen de garantie en moet ik alles zelf betalen!!!
Nu komt hier nog bij dat een moederbord volgens mij bij normaal gebruik niet na 1 jaar al kapot mag gaan, en deze dus dan al kapot zou moeten zijn bij het leveren van mijn laptop. Op internet heb ik een beetje gezocht wat ik hiermee kan doen, daar staat dat de levensduur van een laptop 3 jaar is.
Wie kan mij hiermee helpen wat ik ermee moet doen. Want nu moet ik dus door de fout van de winkel de reparatiekosten + een nieuw moederbord voor mijn laptop zelf betalen!
Nu is het zo dat vorige week mijn laptop plotseling uitviel. Ben direct teruggegaan naar de winkel waar ik mijn laptop had gekocht, het zou een klein probleem zijn welke binnen 1 dag opgelost kon worden. Wel zou ik hem nu pas na een week weer kunnen ophalen.
Vandaag belde de winkel dat het toch een ander probleem was als verwacht, en dat waarschijnlijk het moederbord kapot is. Om dit te maken moet hij naar Acer worden opgestuurd zodat ze dit kunnen maken. Wel vertelden ze mij dat het NIET binnen de garantie valt omdat deze op 20-01 dit jaar is vervallen. Maar nu is het zo dat ik pas vorig jaar maart/april mijn laptop heb gekregen. Omdat de winkel geen aantekening hiervan heeft gemaakt op mijn factuur valt het dus niet binnen de garantie en moet ik alles zelf betalen!!!
Nu komt hier nog bij dat een moederbord volgens mij bij normaal gebruik niet na 1 jaar al kapot mag gaan, en deze dus dan al kapot zou moeten zijn bij het leveren van mijn laptop. Op internet heb ik een beetje gezocht wat ik hiermee kan doen, daar staat dat de levensduur van een laptop 3 jaar is.
Wie kan mij hiermee helpen wat ik ermee moet doen. Want nu moet ik dus door de fout van de winkel de reparatiekosten + een nieuw moederbord voor mijn laptop zelf betalen!