oxxio... opeens heb ik een dubbel tarief meter
Geplaatst: 08 mar 2008 15:28
Ik weet het, ik ben niet de eerste die iets plaatst over OXXIO
Omdat ik per 1 januari niet meer in Nederland woon, heb ik mijn contract met oxxio opgezegt.
2 Weken geleden checkte ik mijn bankaccount, en zag dat OXXIO voor de eindafrekening een bedrag van bijna 1900 euro van mijn account had afgeschreven.
"even" mailen dus... Want een factuur had ik niet gezien.
Heb keurig hun excuses gekregen dat ze dit bedrag hadden afgeschreven van mijn bankrekening voordat ik de factuur had ontvangen. Maar pas na dreigen van met een advocaat konden zij mij een factuur sturen.
Mooie brief erbij, dat ik een stuk voordeliger uitwas doordat ik klant bij hun was.
Hoezo voordeliger?
In mijn huis had ik een enkeltariefmeter.
Op de factuur slaan ze mij echter aan voor een dubbel tarief meter.
tarief 1; de eindstand, waarbij ze de tussenstand van mijn laatste tussenstand (2007) als eindstand hebben gebruikt.
tarief 2; De werkelijke eindstand.
Beide meters hebben ze gemakshalve met 0 laten begnnen. Dat rekend iets gemakkelijker voor de "boekhouders" die zij in dienst hebben.
Maar weer mailen; IK HAD EEN ENKEL TARIEF METER.
Krijg een mailtje terug...
QUOTE;
"Wij kunnen u informeren dat u inderdaad gebruik maakt van het enkeltarief. De reden dat er toch dubbele standen op de jaarafrekening staan, is dat u in uw vorige woning een meter had hangen met hoge en lage stand. Deze standen worden vervolgens bij elkaar opgeteld en als enkeltarief berekend."
Waar hebben ze het over?
Ik ben geen klant meer, dus heb ik nu geen enkeltariefmeter. Mijn vorige woning had geen dubbeltarief. Ik heb nog nooit een meter gehad met dubbel tarief.
En als ik al een dubbeltarief meter had, dan kun je deze niet bij elkaar optellen en als enkeltarief berekenen...
Zijn ze dronken, stoned of beiden?
Inmiddels heeft deze zaak mij al vele uren gekost. Stur hen nu ook facturen voor mijn werk. Immers, als ik HUN werk doe, dan wil ik daar ook voor betaald worden.
Werkt er 1 normaal persoon bij OXXIO?
Omdat ik per 1 januari niet meer in Nederland woon, heb ik mijn contract met oxxio opgezegt.
2 Weken geleden checkte ik mijn bankaccount, en zag dat OXXIO voor de eindafrekening een bedrag van bijna 1900 euro van mijn account had afgeschreven.
"even" mailen dus... Want een factuur had ik niet gezien.
Heb keurig hun excuses gekregen dat ze dit bedrag hadden afgeschreven van mijn bankrekening voordat ik de factuur had ontvangen. Maar pas na dreigen van met een advocaat konden zij mij een factuur sturen.
Mooie brief erbij, dat ik een stuk voordeliger uitwas doordat ik klant bij hun was.
Hoezo voordeliger?
In mijn huis had ik een enkeltariefmeter.
Op de factuur slaan ze mij echter aan voor een dubbel tarief meter.
tarief 1; de eindstand, waarbij ze de tussenstand van mijn laatste tussenstand (2007) als eindstand hebben gebruikt.
tarief 2; De werkelijke eindstand.
Beide meters hebben ze gemakshalve met 0 laten begnnen. Dat rekend iets gemakkelijker voor de "boekhouders" die zij in dienst hebben.
Maar weer mailen; IK HAD EEN ENKEL TARIEF METER.
Krijg een mailtje terug...
QUOTE;
"Wij kunnen u informeren dat u inderdaad gebruik maakt van het enkeltarief. De reden dat er toch dubbele standen op de jaarafrekening staan, is dat u in uw vorige woning een meter had hangen met hoge en lage stand. Deze standen worden vervolgens bij elkaar opgeteld en als enkeltarief berekend."
Waar hebben ze het over?
Ik ben geen klant meer, dus heb ik nu geen enkeltariefmeter. Mijn vorige woning had geen dubbeltarief. Ik heb nog nooit een meter gehad met dubbel tarief.
En als ik al een dubbeltarief meter had, dan kun je deze niet bij elkaar optellen en als enkeltarief berekenen...
Zijn ze dronken, stoned of beiden?
Inmiddels heeft deze zaak mij al vele uren gekost. Stur hen nu ook facturen voor mijn werk. Immers, als ik HUN werk doe, dan wil ik daar ook voor betaald worden.
Werkt er 1 normaal persoon bij OXXIO?