Paypal houdt geld vast
Geplaatst: 08 mar 2008 20:37
Sinds kort zegt PAYPAL rekeningen te moeten blokeren van PAYPAL gebruikers (particulier én zakelijk) die meer geld ontvangen dan €2500,= per jaar. In dat geval betekend dat dat we geen geld kunnen opnemen of geld kunnen terugstorten aan klanten (in het buitenland) die bv dubbel betaald hebben.
Voor ons bedrijf staat een steeds grotere som geld vast, die elke dag groeit. Het gaat nu om enige duizendende euro's.
Wij zijn een webwinkel en doen al ruim 9 jaar !! zaken via Internet. De eigenaar van de webwinkel is al 20 jaar actief en ingeschreven bij de KvK. Staat goed bekend bij alle krediet-organisatie en heeft geen strafblad. Meer dan een snelheids overtreding of pakeerbon is hem nog nooit overkomen.
Paypal is sinds enige tijd ( . . ) een Luxemburgse bank (. . . ) en moet zich dus houden aan regelgeving die in de EU geld voor banken. De EU heeft PAYPAL opgedragen om met terugwerkende kracht elke PAYPAL-rekening te blokeren die meer omzet dan die bewuste €2500,= per jaar. Volgens een manager die we gesproken hebben gaat dat op dit moment om ruim 1 miljoen rekeningen. Ze hebben bij PAYPAL nu vol continu dienst (24uur) ingesteld om de werklast weg te werken. MET WEINIG SUCCES.
Daar wij een bedrijf zijn is hebben wij deze €2.500,= natuurlijk. Dit doen we moeiteloos per maand.
Om de blokade op te heffen moet je dan gegevens faxen aan een 0900-faxnummer (10 cent per minuut) van Paypal. Wij hebben de gegevens nu reeds 30x gefaxt naar dit nummer. sinds kort hebben we ook een faxnummer in België (gekregen van een manager van PAYPAL. Dit omdat , naar zijn zegge, de faxen naar dit betaaldnummer) regelmatig niet door komen. Wij hebben bevestigingen voor alle gestuurde faxen aan Paypal.
Ook hebben we inmiddels geprobeerd om in Luxemburg aan gegevens te komen om naar de vestiging daar te faxen. Maar die zijn nergens te vinden. Wij hebben dan ook het vermoeden dat het hier handeld om een postbusvestiging !!!! Geen werkelijk zichtbaar adres, geen telefoonnummer, NIETS ! !
In al onze faxen melden en eisen wij ons geld terug. Wij eisen directe reactie, snelhandelen EN EISEN ONS GELD TERUG.
Niet gebeurt er, geen reactie, geen bericht. HELEMAAL NIETS!!!
Op dit moment Zijn wij ernstig gehandikapt door dit handelen van PAYPAL en we vrezen dat we ONS GELD KWIJT ZIJN.
Tevens is het zo dat -verteld op navraag van ons, deze manager- er ook geen rente betaald wordt. Dat je geld vasthoudt kan zijn, maar dan verwacht je toch minimaal een rente vergoeding.
Als je googled op PAYPAL dan kon je héél snel (bij de eerste hits als je zoekt op "fax paypal") diverse sites in DUITSLAND en AMERIKA tegen waar ontelbare klachten gemeld zijn over partikulieren en bedrijven die hun geld geblokeerd kregen en vervolgens verdween dat geld.
In AMERIKA worden (of zijn) reeds rechtzaken gevoerd. In DUITSLAND is een advokaten groep bezig iets te doen aan deze praktijken van PAYPALL.
Van een kennis uit ENGELAND heb ik vernomen dat vorige zomer ook een rel was met PAYPAL rekeninghouders en oa FRAUDE met CREDIETKAARTEN. Op de een of andere manier is deze info niet in de Nederlandsekrnaten terecht gekomen.
Samenvattend:
* ONS GELD staat op onze rekening bij PAYPAL. En we kunnen daar niet over beschikken. Dat is volgens ons WEDERRECHTELIJK TOEEIGENEN VAN GELDELIJKE MIDDELEN die hun niet toebehoren.
* PAYPAL is ONBEREIKBAAR, heeft GEEN ADRES OF TELEFOONNUMMER IN EUROPA dan alleen maar een callcenter in IERLAND.
* Ondanks dat we op dit moment naar beide faxnummers ELKE DAG IN TOTAAL MINIMAAL 4 FAXEN STUREN, wordt ons gewoon tijdens de twee telefoongesprekken door drie medewerker verteld dat ze niet een fax ontvangen hebben.
*Er is GEEN ZEKERHEID dat ons geld gegarandeerd is. Het blijft een organisatie gevoerd door partikulieren die GEEN ZEKERHEDEN verschaft.
* We krijgen voorals nog geen rente of schade vergoeding.<li>
Wij worden duidelijk benadeeld en er is geen klachten organisatie waar we terecht kunnen.
Het is een ondoorzichtige organisatie zonder duidelijke zetel in de EU.
* Paypal is dan ook moeizaam en met grote kosten in rechte te betrekken.
De vraag is dan ook gerechtvaardigd. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben.
Moet haast wel, want de eerste medewerker heeft toegegeven dat er EEN HELEBOEL KLANTEN GROTE PROBLEMEN hebben. PAYPAL KAN HET PROBLEEM NIET AAN, en hij vertelde ook dat KLANTEN IN GROTE GETALEN WEGLOPEN.
Mij lijkt dit een serieus probleem dat RADAR zou moeten opnemen en behandelen.
Voor ons bedrijf staat een steeds grotere som geld vast, die elke dag groeit. Het gaat nu om enige duizendende euro's.
Wij zijn een webwinkel en doen al ruim 9 jaar !! zaken via Internet. De eigenaar van de webwinkel is al 20 jaar actief en ingeschreven bij de KvK. Staat goed bekend bij alle krediet-organisatie en heeft geen strafblad. Meer dan een snelheids overtreding of pakeerbon is hem nog nooit overkomen.
Paypal is sinds enige tijd ( . . ) een Luxemburgse bank (. . . ) en moet zich dus houden aan regelgeving die in de EU geld voor banken. De EU heeft PAYPAL opgedragen om met terugwerkende kracht elke PAYPAL-rekening te blokeren die meer omzet dan die bewuste €2500,= per jaar. Volgens een manager die we gesproken hebben gaat dat op dit moment om ruim 1 miljoen rekeningen. Ze hebben bij PAYPAL nu vol continu dienst (24uur) ingesteld om de werklast weg te werken. MET WEINIG SUCCES.
Daar wij een bedrijf zijn is hebben wij deze €2.500,= natuurlijk. Dit doen we moeiteloos per maand.
Om de blokade op te heffen moet je dan gegevens faxen aan een 0900-faxnummer (10 cent per minuut) van Paypal. Wij hebben de gegevens nu reeds 30x gefaxt naar dit nummer. sinds kort hebben we ook een faxnummer in België (gekregen van een manager van PAYPAL. Dit omdat , naar zijn zegge, de faxen naar dit betaaldnummer) regelmatig niet door komen. Wij hebben bevestigingen voor alle gestuurde faxen aan Paypal.
Ook hebben we inmiddels geprobeerd om in Luxemburg aan gegevens te komen om naar de vestiging daar te faxen. Maar die zijn nergens te vinden. Wij hebben dan ook het vermoeden dat het hier handeld om een postbusvestiging !!!! Geen werkelijk zichtbaar adres, geen telefoonnummer, NIETS ! !
In al onze faxen melden en eisen wij ons geld terug. Wij eisen directe reactie, snelhandelen EN EISEN ONS GELD TERUG.
Niet gebeurt er, geen reactie, geen bericht. HELEMAAL NIETS!!!
Op dit moment Zijn wij ernstig gehandikapt door dit handelen van PAYPAL en we vrezen dat we ONS GELD KWIJT ZIJN.
Tevens is het zo dat -verteld op navraag van ons, deze manager- er ook geen rente betaald wordt. Dat je geld vasthoudt kan zijn, maar dan verwacht je toch minimaal een rente vergoeding.
Als je googled op PAYPAL dan kon je héél snel (bij de eerste hits als je zoekt op "fax paypal") diverse sites in DUITSLAND en AMERIKA tegen waar ontelbare klachten gemeld zijn over partikulieren en bedrijven die hun geld geblokeerd kregen en vervolgens verdween dat geld.
In AMERIKA worden (of zijn) reeds rechtzaken gevoerd. In DUITSLAND is een advokaten groep bezig iets te doen aan deze praktijken van PAYPALL.
Van een kennis uit ENGELAND heb ik vernomen dat vorige zomer ook een rel was met PAYPAL rekeninghouders en oa FRAUDE met CREDIETKAARTEN. Op de een of andere manier is deze info niet in de Nederlandsekrnaten terecht gekomen.
Samenvattend:
* ONS GELD staat op onze rekening bij PAYPAL. En we kunnen daar niet over beschikken. Dat is volgens ons WEDERRECHTELIJK TOEEIGENEN VAN GELDELIJKE MIDDELEN die hun niet toebehoren.
* PAYPAL is ONBEREIKBAAR, heeft GEEN ADRES OF TELEFOONNUMMER IN EUROPA dan alleen maar een callcenter in IERLAND.
* Ondanks dat we op dit moment naar beide faxnummers ELKE DAG IN TOTAAL MINIMAAL 4 FAXEN STUREN, wordt ons gewoon tijdens de twee telefoongesprekken door drie medewerker verteld dat ze niet een fax ontvangen hebben.
*Er is GEEN ZEKERHEID dat ons geld gegarandeerd is. Het blijft een organisatie gevoerd door partikulieren die GEEN ZEKERHEDEN verschaft.
* We krijgen voorals nog geen rente of schade vergoeding.<li>
Wij worden duidelijk benadeeld en er is geen klachten organisatie waar we terecht kunnen.
Het is een ondoorzichtige organisatie zonder duidelijke zetel in de EU.
* Paypal is dan ook moeizaam en met grote kosten in rechte te betrekken.
De vraag is dan ook gerechtvaardigd. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben.
Moet haast wel, want de eerste medewerker heeft toegegeven dat er EEN HELEBOEL KLANTEN GROTE PROBLEMEN hebben. PAYPAL KAN HET PROBLEEM NIET AAN, en hij vertelde ook dat KLANTEN IN GROTE GETALEN WEGLOPEN.
Mij lijkt dit een serieus probleem dat RADAR zou moeten opnemen en behandelen.