UPC wil wel, maar...
Geplaatst: 12 mar 2008 10:21
Vooraf
Ik heb een tijd in een huis met vier studenten gewoond. Hier had ik Chello Internet en dat deelden we met z'n vieren. Het liep allemaal best met UPC.
Zo een 6 jaar geleden ben ik uit het huis vertrokken en heb elders een woning betrokken. Ik had afgesproken met de toenmalige bewoners dat het internet zou blijven doorlopen en zij betaalden de acceptgiro's.
Alles ging goed tot 2 jaar geleden.
2 jaar geleden
Ik kreeg via via te horen dat de laatste van ons was vetrokken, maar zij had geen gegevens van mij. Ik heb contact opgenomen met de bewoners die er nu wonen en het bleek dat zij al vier maanden weg was. De bewoners gebruikten nu wel het internet, maar betaalden er niet meer voor. Ik heb daarop direct het modem meegenomen en UPC ingelicht.
Een vriendelijke medewerker vertelde me dat UPC wel eens coulance kon toepassen op dit soort situaties aangezien ik toen al 4 jaar niet meer op dat adres woonde. Hij vroeg me of ik dat schriftelijk wilde aanvragen.
Ik heb daarop (voorjaar 2006) een brief gestuurd en alles uit de doeken gedaan. Ik heb daarbij gewezen op mijn nieuwe klantnummer, mijn nieuwe adres en mijn oude klantnummer. De link tussen mijn oude adres en mijn nieuwe adres was dus gelegd. In de brief verzocht ik ook mijn nieuwe adres als correspondentie adres te gebruiken. Tevens gaf ik aan dat ik wel wilde betalen, maar dat ik dan graag één totaal bedrag van ze zou willen krijgen.
Een maand later heb ik nog niets gehoord en ik bel om te horen of er al iets is ondernomen. Jawel, de brief is aangekomen en de openstaande post is verlaagd. Geweldig! Ik bedank de medewerker, die mij nog toezegt dat er een brief met acceptgiro komt. Dat ik dan betaal voor een service die ik niet heb gehad is mijn eigen schuld vind ik. Had ik maar nooit het internet moeten aanhouden. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer en ik zie het maar als een dure wijze les.
Heden
Dat was dus voorjaar 2006. Tot gisteren heb ik niets vernomen van UPC. Op mijn huidige klantnummer bleef alles gewoon doorlopen en werden de rekeningen gewoon betaald.
Op het oude klantnummer kwam geen enkele reactie meer tot ik opeens een brief kreeg van een deurwaarderskantoor dat ik binnen drie dagen moest betalen, want anders werd ik gedagvaard. Sorry!?
Blijkt dat UPC, bij navraag bij de huidige bewoners van mijn oude adres, gewoon al die tijd mijn post naar het oude adres is blijven sturen. Zij, de huidige bewoners, hadden alleen geen adres of telefoonnummer van mij, dus ze konden me niet bereiken.
Ik betreur het dat een bedrijf als UPC kennelijk wel wil (immers, het bedrag was verlaagd en dat is vriendelijk), maar door incompetentie van sommige medewerkers niet goed functioneert. Ik heb telefonisch aangegeven dat de post naar mijn huidige adres moest, ik heb het op schrift aangegeven en er is mij telefonisch medegedeeld dat de brief is ontvangen, maar nog worden dit soort fouten gemaakt.
Het bedrag is inmiddels overgemaakt, maar ik heb dus betaald voor incassokosten die UPC zelf heeft veroorzaakt. Ik had het geld graag aan iets anders besteed.
Ik heb een tijd in een huis met vier studenten gewoond. Hier had ik Chello Internet en dat deelden we met z'n vieren. Het liep allemaal best met UPC.
Zo een 6 jaar geleden ben ik uit het huis vertrokken en heb elders een woning betrokken. Ik had afgesproken met de toenmalige bewoners dat het internet zou blijven doorlopen en zij betaalden de acceptgiro's.
Alles ging goed tot 2 jaar geleden.
2 jaar geleden
Ik kreeg via via te horen dat de laatste van ons was vetrokken, maar zij had geen gegevens van mij. Ik heb contact opgenomen met de bewoners die er nu wonen en het bleek dat zij al vier maanden weg was. De bewoners gebruikten nu wel het internet, maar betaalden er niet meer voor. Ik heb daarop direct het modem meegenomen en UPC ingelicht.
Een vriendelijke medewerker vertelde me dat UPC wel eens coulance kon toepassen op dit soort situaties aangezien ik toen al 4 jaar niet meer op dat adres woonde. Hij vroeg me of ik dat schriftelijk wilde aanvragen.
Ik heb daarop (voorjaar 2006) een brief gestuurd en alles uit de doeken gedaan. Ik heb daarbij gewezen op mijn nieuwe klantnummer, mijn nieuwe adres en mijn oude klantnummer. De link tussen mijn oude adres en mijn nieuwe adres was dus gelegd. In de brief verzocht ik ook mijn nieuwe adres als correspondentie adres te gebruiken. Tevens gaf ik aan dat ik wel wilde betalen, maar dat ik dan graag één totaal bedrag van ze zou willen krijgen.
Een maand later heb ik nog niets gehoord en ik bel om te horen of er al iets is ondernomen. Jawel, de brief is aangekomen en de openstaande post is verlaagd. Geweldig! Ik bedank de medewerker, die mij nog toezegt dat er een brief met acceptgiro komt. Dat ik dan betaal voor een service die ik niet heb gehad is mijn eigen schuld vind ik. Had ik maar nooit het internet moeten aanhouden. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer en ik zie het maar als een dure wijze les.
Heden
Dat was dus voorjaar 2006. Tot gisteren heb ik niets vernomen van UPC. Op mijn huidige klantnummer bleef alles gewoon doorlopen en werden de rekeningen gewoon betaald.
Op het oude klantnummer kwam geen enkele reactie meer tot ik opeens een brief kreeg van een deurwaarderskantoor dat ik binnen drie dagen moest betalen, want anders werd ik gedagvaard. Sorry!?
Blijkt dat UPC, bij navraag bij de huidige bewoners van mijn oude adres, gewoon al die tijd mijn post naar het oude adres is blijven sturen. Zij, de huidige bewoners, hadden alleen geen adres of telefoonnummer van mij, dus ze konden me niet bereiken.
Ik betreur het dat een bedrijf als UPC kennelijk wel wil (immers, het bedrag was verlaagd en dat is vriendelijk), maar door incompetentie van sommige medewerkers niet goed functioneert. Ik heb telefonisch aangegeven dat de post naar mijn huidige adres moest, ik heb het op schrift aangegeven en er is mij telefonisch medegedeeld dat de brief is ontvangen, maar nog worden dit soort fouten gemaakt.
Het bedrag is inmiddels overgemaakt, maar ik heb dus betaald voor incassokosten die UPC zelf heeft veroorzaakt. Ik had het geld graag aan iets anders besteed.