Nog een Oxxio gedupeerde
Geplaatst: 12 mar 2008 17:17
Ook wij hebben gedonder met Oxxio...
Dit is ons verhaal:
16 februari 2007 kreeg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Direct uiteraard één en ander m.b.t. energieleverancier geregeld.
26 februari 2007 krijg ik de welkomstbevestiging van Oxxio. Met de daarbij behorende papieren, meterstanden ingevuld etc…
20 april 2007, 2 maanden later krijg ik eindelijk mijn overzicht van levering van Oxxio.
Het contract ging in op 4 april 2007.
Zoals jullie begrijpen was ik op dat moment al uiterst ontevreden over de langzame werkwijze van Oxxio.
Derhalve heb ik vrij snel mijn overeenkomst met Oxxio ontbonden, dit kon gelukkig i.v.m. de actie die Oxxio op dat moment had.
1 juni 2007 was de overstap naar de Nuon gereed, dacht ik…
Nuon meldde aan mij dat er problemen waren met het gas.
Na wat telefoontjes her en der, kwam ik tot de conclusie dat de aanvraag voor het gas 4 maanden later nog niet gereed was en dat terwijl de overeenkomst met Oxxio al ontbonden was.
Hierdoor is er dus blijkt achteraf ook het één en ander niet goed gelopen bij de Nuon, waar Oxxio voor verantwoordelijk is.
In augustus 2007 werd er gezegd, voor eind 2007 is alles geregeld….
NIET DUS!!!!
De elektra wel daar kreeg ik op 8 november 2007 de eindafrekening eindelijk van. Maar niet van het gas. Weer gebeld, het wordt geregeld.
Het vertrouwen in Oxxio daalde inmiddels tot ver onder het minpunt.
9 januari 2008, wederom contact gezocht, ditmaal via een contactformulier via de website. Ik zou de factuur voor maart 2008 ontvangen….
Half februari 2008, weer contact gezocht, iets minder vriendelijk en warempel een reactie dat de klacht is doorgegeven aan het desbetreffende team en ik op korte termijn iets van Oxxio zou horen.
20 februari 2008 ben ik gebeld door één van de medewerkers. Er is een probleem bij het opmaken van de factuur. Er is mij verteld dat dit 2-7 weken zal gaan duren voordat de eindafrekening opgemaakt is. Gelijk laten weten dat ik hier erg ontevreden over ben. Als goedmakertje een bos bloemen ontvangen. Is een stap in de goede richting maar het had nooit zover mogen komen.
Contact gehad met Consuwijzer en die vertelde dat de energieleverancier verplicht is om binnen 2 maanden na beëindiging van een overeenkomst de eindafrekening op te maken en het eventuele teveel betaalde geld te retourneren.
Nu krijg ik zojuist een mail van Oxxio op mijn laatste brief aan hun en daar staat het volgende in:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij kunnen u informeren dat wij uw brief op 11-03-2008 hebben ontvangen. De afhandeltijd van uw zaak bedraag 10 weken. Graag informeren wij u dat Oxxio alles in werking stelt om de vragen en verzoeken van haar klanten op de juiste manier af te handelen.
Wij begrijpen uw ongenoegen over deze afhandeltijd. Wij hebben deze tijd nodig om te zorgen voor een goede afwikkeling van uw zaak. Wij verzoeken u vriendelijk geduld te hebben.
Heeft u nog vragen hierover, dan kunt u reageren door deze e-mail te beantwoorden. Indien u andere vragen heeft over onze producten en diensten, kunt u gebruik maken van onze website: http://www.oxxio.nl
Met vriendelijke groet,
Oxxio Klantenservice
Oxxio Nederland BV
Nou hier gaan we dus niet mee akkoord.
Ik ga dus naar de geschillencommissie..
Zijn er hier mensen die ook naar de geschillencommissie zijn gestapt inzake Oxxio??
Dit is ons verhaal:
16 februari 2007 kreeg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Direct uiteraard één en ander m.b.t. energieleverancier geregeld.
26 februari 2007 krijg ik de welkomstbevestiging van Oxxio. Met de daarbij behorende papieren, meterstanden ingevuld etc…
20 april 2007, 2 maanden later krijg ik eindelijk mijn overzicht van levering van Oxxio.
Het contract ging in op 4 april 2007.
Zoals jullie begrijpen was ik op dat moment al uiterst ontevreden over de langzame werkwijze van Oxxio.
Derhalve heb ik vrij snel mijn overeenkomst met Oxxio ontbonden, dit kon gelukkig i.v.m. de actie die Oxxio op dat moment had.
1 juni 2007 was de overstap naar de Nuon gereed, dacht ik…
Nuon meldde aan mij dat er problemen waren met het gas.
Na wat telefoontjes her en der, kwam ik tot de conclusie dat de aanvraag voor het gas 4 maanden later nog niet gereed was en dat terwijl de overeenkomst met Oxxio al ontbonden was.
Hierdoor is er dus blijkt achteraf ook het één en ander niet goed gelopen bij de Nuon, waar Oxxio voor verantwoordelijk is.
In augustus 2007 werd er gezegd, voor eind 2007 is alles geregeld….
NIET DUS!!!!
De elektra wel daar kreeg ik op 8 november 2007 de eindafrekening eindelijk van. Maar niet van het gas. Weer gebeld, het wordt geregeld.
Het vertrouwen in Oxxio daalde inmiddels tot ver onder het minpunt.
9 januari 2008, wederom contact gezocht, ditmaal via een contactformulier via de website. Ik zou de factuur voor maart 2008 ontvangen….
Half februari 2008, weer contact gezocht, iets minder vriendelijk en warempel een reactie dat de klacht is doorgegeven aan het desbetreffende team en ik op korte termijn iets van Oxxio zou horen.
20 februari 2008 ben ik gebeld door één van de medewerkers. Er is een probleem bij het opmaken van de factuur. Er is mij verteld dat dit 2-7 weken zal gaan duren voordat de eindafrekening opgemaakt is. Gelijk laten weten dat ik hier erg ontevreden over ben. Als goedmakertje een bos bloemen ontvangen. Is een stap in de goede richting maar het had nooit zover mogen komen.
Contact gehad met Consuwijzer en die vertelde dat de energieleverancier verplicht is om binnen 2 maanden na beëindiging van een overeenkomst de eindafrekening op te maken en het eventuele teveel betaalde geld te retourneren.
Nu krijg ik zojuist een mail van Oxxio op mijn laatste brief aan hun en daar staat het volgende in:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij kunnen u informeren dat wij uw brief op 11-03-2008 hebben ontvangen. De afhandeltijd van uw zaak bedraag 10 weken. Graag informeren wij u dat Oxxio alles in werking stelt om de vragen en verzoeken van haar klanten op de juiste manier af te handelen.
Wij begrijpen uw ongenoegen over deze afhandeltijd. Wij hebben deze tijd nodig om te zorgen voor een goede afwikkeling van uw zaak. Wij verzoeken u vriendelijk geduld te hebben.
Heeft u nog vragen hierover, dan kunt u reageren door deze e-mail te beantwoorden. Indien u andere vragen heeft over onze producten en diensten, kunt u gebruik maken van onze website: http://www.oxxio.nl
Met vriendelijke groet,
Oxxio Klantenservice
Oxxio Nederland BV
Nou hier gaan we dus niet mee akkoord.
Ik ga dus naar de geschillencommissie..
Zijn er hier mensen die ook naar de geschillencommissie zijn gestapt inzake Oxxio??