Acer rampen LCD TV
Geplaatst: 12 mar 2008 19:50
Onze Acer LCD TV kon plotseling (half December 2007) de zenders niet meer vasthouden waarop ik een beroep heb gedaan op de Acer Onsite garantie.
Dit werd in gang gezet.
Een extern reparatie bedrijf werd door Acer aangestuurd om bij ons langs te gaan.
Aangekomen bleek de monteur een onjuist onderdeel (moederbord ??) bij zich te hebben en moest onverrichterzake vertrekken om een week later terug te komen met het (in 1e instantie) juiste onderdeel.
Helaas, het onderdeel paste wel maar de TV had geen goede kleuren meer (alles behalve !)
Na het oude onderdeel weer teruggeplaatst te hebben kwam de monteur een paar weken later weer terug met het juiste onderdeel.
Na dit gemonteerd te hebben vertrok te monteur in de veronderstelling dat het in order was, net als wij.
's Avonds de zenders ingesteld maar de volgende dag weer alle zenders weg !
Dus weer gebeld met Acer die na overleg van een paar dagen (bijna een week) met het voorstel kwam de TV op te halen, te repararen en te testen door datzelfde externe bedrijf.
2 Weken later werd de TV teruggebracht.
Ik heb wederom alle zenders ingesteld en nog diezelfde avond......Jawel..... weer alle zenders weg. (kunnen we het nog volgen ?)
Dus maar weer bellen (we kenden het nummer onderhand tenslotte !)
Na maar weer een keer bellen kregen we later bericht dat de TV weer opgehaald zou worden.
Nu is het belangrijk even te weten dat de helpdesk van Acer (ook een rampenplan op zich !) ons in begin had laten weten dat wanneer een TV niet goed of snel genoeg gerepareerd zou kunnen worden, dat we een nieuwe TV zouden krijgen.
(let op, er is duidelijk gezegd: een NIEUWE TV !)
Omdat wij het er niet mee eens waren om de TV weer eens een keer te laten ophalen en een volgende reparatiepoging niet zagen zitten hebben we op advies van de helpdesk een aangetekende brief aan Acer gestuurd.
Ook hier volgden diverse telefoontjes op met de "Helpdesk" maar dat wordt een heeeeeel langgggg verhaaaaaaaaal !
Ik heb daarop maar eens gebeld met het Acerkantoor zelf.
Na dit alles kregen wij van Acer Nederland een telefoontje terug dat we een nieuwe TV zouden krijgen.
Ons werd gevraagd om de defecte TV compleet goed in een doos te verpakken zodat de koerier alles zo zou kunnen omruilen en aldus geschiede.
Nu komt er vandaag 12/3 een doos binnen met een identieke TV.
Geweldig zou je zeggen maar...........
Deze TV is duidelijk gebruikt en er zitten nogal wat gebruikssporen op en wordt bezorgd ZONDER afstandbediening en met een stroomkabel van een PC die helemaal niet past !!!
Ook alle optionele kabels die ik mee terug had gestuurd zaten er niet bij !
Ze hadden tenslotte gevraagd om het COMPLEET in te pakken !
Ik heb dezelfde avond weer een mail gestuurd naar de contactpersoon bij het Acer kantoor (niet de helpdesk) en gevraagd om mij de volgende dag te bellen en dat we het hier absoluut niet mee eens waren.
Heeft iemand ook ervaringen met dergelijke zaken en hoe sterk sta ik in deze zaak.
We zijn nu zegge en schrijven 2,5 maand verder !!
In principe ben ik in staat om de hele Acer TV in het kanaal te mikken (letterlijk en figuurlijk) maar dat is milleuverontreiniging.
Wie kan ons advies geven ?
Mvg,
Pieter.
Dit werd in gang gezet.
Een extern reparatie bedrijf werd door Acer aangestuurd om bij ons langs te gaan.
Aangekomen bleek de monteur een onjuist onderdeel (moederbord ??) bij zich te hebben en moest onverrichterzake vertrekken om een week later terug te komen met het (in 1e instantie) juiste onderdeel.
Helaas, het onderdeel paste wel maar de TV had geen goede kleuren meer (alles behalve !)
Na het oude onderdeel weer teruggeplaatst te hebben kwam de monteur een paar weken later weer terug met het juiste onderdeel.
Na dit gemonteerd te hebben vertrok te monteur in de veronderstelling dat het in order was, net als wij.
's Avonds de zenders ingesteld maar de volgende dag weer alle zenders weg !
Dus weer gebeld met Acer die na overleg van een paar dagen (bijna een week) met het voorstel kwam de TV op te halen, te repararen en te testen door datzelfde externe bedrijf.
2 Weken later werd de TV teruggebracht.
Ik heb wederom alle zenders ingesteld en nog diezelfde avond......Jawel..... weer alle zenders weg. (kunnen we het nog volgen ?)
Dus maar weer bellen (we kenden het nummer onderhand tenslotte !)
Na maar weer een keer bellen kregen we later bericht dat de TV weer opgehaald zou worden.
Nu is het belangrijk even te weten dat de helpdesk van Acer (ook een rampenplan op zich !) ons in begin had laten weten dat wanneer een TV niet goed of snel genoeg gerepareerd zou kunnen worden, dat we een nieuwe TV zouden krijgen.
(let op, er is duidelijk gezegd: een NIEUWE TV !)
Omdat wij het er niet mee eens waren om de TV weer eens een keer te laten ophalen en een volgende reparatiepoging niet zagen zitten hebben we op advies van de helpdesk een aangetekende brief aan Acer gestuurd.
Ook hier volgden diverse telefoontjes op met de "Helpdesk" maar dat wordt een heeeeeel langgggg verhaaaaaaaaal !
Ik heb daarop maar eens gebeld met het Acerkantoor zelf.
Na dit alles kregen wij van Acer Nederland een telefoontje terug dat we een nieuwe TV zouden krijgen.
Ons werd gevraagd om de defecte TV compleet goed in een doos te verpakken zodat de koerier alles zo zou kunnen omruilen en aldus geschiede.
Nu komt er vandaag 12/3 een doos binnen met een identieke TV.
Geweldig zou je zeggen maar...........
Deze TV is duidelijk gebruikt en er zitten nogal wat gebruikssporen op en wordt bezorgd ZONDER afstandbediening en met een stroomkabel van een PC die helemaal niet past !!!
Ook alle optionele kabels die ik mee terug had gestuurd zaten er niet bij !
Ze hadden tenslotte gevraagd om het COMPLEET in te pakken !
Ik heb dezelfde avond weer een mail gestuurd naar de contactpersoon bij het Acer kantoor (niet de helpdesk) en gevraagd om mij de volgende dag te bellen en dat we het hier absoluut niet mee eens waren.
Heeft iemand ook ervaringen met dergelijke zaken en hoe sterk sta ik in deze zaak.
We zijn nu zegge en schrijven 2,5 maand verder !!
In principe ben ik in staat om de hele Acer TV in het kanaal te mikken (letterlijk en figuurlijk) maar dat is milleuverontreiniging.
Wie kan ons advies geven ?
Mvg,
Pieter.