LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provea TONO onderbroeken lol (aanmaningen)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Rolandroland

Provea TONO onderbroeken lol (aanmaningen)

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hallo!

Door een snel pratende man heb ik een onderbroek besteld voor een bedrag van € 2,90. Bij de ontvangst gelijk opgezegd en heb het gelijk betaald. Ik kon van de opzegging geen schriftelijke bevestiging krijgen omdat het hun te veel geld kost voor zo een klein bedrag.

Nu krijg ik van Provea een aanmaning omdat ik nog niet betaald heb. Ik heb gelijk van mijn bank een uitdraai gemaakt dat ik wel degelijk betaald heb. Echter Provea wil een kopie van mijn bank afschrift.

Zij zeggen dat ik het verkeerd heb overgeboekt. Mijn klantnummer had er bij gemoeten. Nu staat het op een andere bankrekening bij hun van betalingen die onbekend zijn.

Dat is erg raar omdat ik HUN acceptgiro kaart heb gebruikt. Ik ga er vanuit dat, dat afdoende is en daar de juiste informatie voor hun op staat.

Kunnen ze mij verplichten om een kopie van mijn bank afschrift te eisen? Ik heb gewoon via internet bankieren een uitdraai gemaakt en naar hun toegestuurd. Als zij die gegevens checken en controleren kunnen ze aan de hand van die gegevens het gemakkelijk na gaan of dat daadwerkelijk klopt. Want een nummer met 16 cijfers zal niet snel een andere gebruiker hebben gekozen.

Al in 2005 waren ze bezig met het versturen van aanmaningen e.d. Wat kan ik nu doen? Verder bij de Tros Kompas zat reclame in van een of andere edition atlas. Dat blijkt van dezelfde firma te zijn. Ik snap niet waarom de Tros uitgerekend met dat bedrijf reclame bij deze gids toevoegt. De Tros wil blijkbaar geld verdienen.

Al in 2003 waren dit soort malafide bedrijfjes bezig en er zou wat aangedaan worden. Nu 5 jaar later is het nog steeds hetzelfde liedje. Wanneer gaat het stoppen???

http://209.85.165.104/search?q=cache:Di ... =firefox-a

kakodie

Re: Provea TONO onderbroeken lol (aanmaningen)

Ongelezen bericht door kakodie »

Rolandroland schreef:Hallo!

Door een snel pratende man heb ik een onderbroek besteld voor een bedrag van € 2,90. Bij de ontvangst gelijk opgezegd en heb het gelijk betaald. Ik kon van de opzegging geen schriftelijke bevestiging krijgen omdat het hun te veel geld kost voor zo een klein bedrag.

Nu krijg ik van Provea een aanmaning omdat ik nog niet betaald heb. Ik heb gelijk van mijn bank een uitdraai gemaakt dat ik wel degelijk betaald heb. Echter Provea wil een kopie van mijn bank afschrift.

Zij zeggen dat ik het verkeerd heb overgeboekt. Mijn klantnummer had er bij gemoeten. Nu staat het op een andere bankrekening bij hun van betalingen die onbekend zijn.

Dat is erg raar omdat ik HUN acceptgiro kaart heb gebruikt. Ik ga er vanuit dat, dat afdoende is en daar de juiste informatie voor hun op staat.

Kunnen ze mij verplichten om een kopie van mijn bank afschrift te eisen? Ik heb gewoon via internet bankieren een uitdraai gemaakt en naar hun toegestuurd. Als zij die gegevens checken en controleren kunnen ze aan de hand van die gegevens het gemakkelijk na gaan of dat daadwerkelijk klopt. Want een nummer met 16 cijfers zal niet snel een andere gebruiker hebben gekozen.

Al in 2005 waren ze bezig met het versturen van aanmaningen e.d. Wat kan ik nu doen? Verder bij de Tros Kompas zat reclame in van een of andere edition atlas. Dat blijkt van dezelfde firma te zijn. Ik snap niet waarom de Tros uitgerekend met dat bedrijf reclame bij deze gids toevoegt. De Tros wil blijkbaar geld verdienen.

Al in 2003 waren dit soort malafide bedrijfjes bezig en er zou wat aangedaan worden. Nu 5 jaar later is het nog steeds hetzelfde liedje. Wanneer gaat het stoppen???

http://209.85.165.104/search?q=cache:Di ... =firefox-a
Hallo ,

Ik heb een bankrekeningnr nodig om hun te blokkeren.
Heb je die voor mij.

Mvrgr K

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Nee, degene die het eerste bericht heeft geplaatst, in 2008 notabene, is niet meer actief op dit forum. Zou meer je hoop vestigen op je berichten op Vara Kassa.....

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:Nee, degene die het eerste bericht heeft geplaatst, in 2008 notabene, is niet meer actief op dit forum. Zou meer je hoop vestigen op je berichten op Vara Kassa.....
Heeft ie ook gedaan! Plus topantwoord uitgedeeld. Waarom is me dan een raadsel :mrgreen: , maar goed, als iemand maar tevreden is, toch?

C.Bronoord

Ongelezen bericht door C.Bronoord »

Nu Januari 2015

Vandaag zonder ook maar ooit van het bedrijf Provea gehoord te hebben, is er geld van een rekening afgeschreven, Samen meer dan 40 euro. Dit heb ik laten storneren en de tegenrekening heb ik geblokkeerd. Het vreemde is dat dit een niet gebruikte spaarrekening is die ik NOOIT zou opgeven. Hoe ze aan dit nummer komen, joost mag het weten. Maar mensen let op, want ze zijn dus nog altijd actief!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

C.Bronoord schreef:Nu Januari 2015

Vandaag zonder ook maar ooit van het bedrijf Provea gehoord te hebben, is er geld van een rekening afgeschreven, Samen meer dan 40 euro. Dit heb ik laten storneren en de tegenrekening heb ik geblokkeerd. Het vreemde is dat dit een niet gebruikte spaarrekening is die ik NOOIT zou opgeven. Hoe ze aan dit nummer komen, Joost mag het weten. Maar mensen let op, want ze zijn dus nog altijd actief!
Nou, er zullen nog wel meer toko's zijn die mensen geld afhandig maken. http://www.telegraaf.nl/dft/geld/236068 ... reau_.html
Dus alert zijn op alles en regelmatig uw afschrijvingen controleren.

Gesloten