| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schade uitbouw
-
obiewankanobie
schade uitbouw
hallo.
ik ben een aannemer (pas begonnen)
heb een paar metselaars een uitbouw laten maken (zzpérs)
nu zaten er een paar foutjes in door de metselaars en die zeggen weer dat het aan het stelwerk lag.
nu willen de mensen van de aanbouw dat 70% opnieuw woord gemaakt.
de schade komt dan op zo'n 3000 euro.
nu zeggen die metselaars wij betalen niks bla bla bla.
ik heb ze ook geen contract laten tekenen waar o.a. in staat dat fouten eigen risico is.
zij zeggen dat ik zo geen poot heb om op te staan.
ik kan wel hun geld gaan inhouden, maar is het echt zo, of kan ik ze gewoon een rekening sturen of geld in gaan houden.
alvast bedankt
groeten
sjaak
ik ben een aannemer (pas begonnen)
heb een paar metselaars een uitbouw laten maken (zzpérs)
nu zaten er een paar foutjes in door de metselaars en die zeggen weer dat het aan het stelwerk lag.
nu willen de mensen van de aanbouw dat 70% opnieuw woord gemaakt.
de schade komt dan op zo'n 3000 euro.
nu zeggen die metselaars wij betalen niks bla bla bla.
ik heb ze ook geen contract laten tekenen waar o.a. in staat dat fouten eigen risico is.
zij zeggen dat ik zo geen poot heb om op te staan.
ik kan wel hun geld gaan inhouden, maar is het echt zo, of kan ik ze gewoon een rekening sturen of geld in gaan houden.
alvast bedankt
groeten
sjaak
Re: schade uitbouw
Tja,
je hebt een probleem. Ten eerste praten wij hier over een puur zakelijke transactie. Dus geen consumentenrecht ed. Daardoor zit je eigenlijk al op een verkeerd forum. Maar.....desondanks.
Als jij niets op papier hebt staan, dan heb jij geen reden/gronden om deze zzp-ers aan te pakken. Zij hebben immers alleen metselwerk aangenomen en er is niet op papier gezet hoe dit moet gebeuren.
Dus....helaas. Een leerschool voor een startende ondernemer. Als je zaken niet op papier zet zal je snel andere werk moeten gaan zoeken.
je hebt een probleem. Ten eerste praten wij hier over een puur zakelijke transactie. Dus geen consumentenrecht ed. Daardoor zit je eigenlijk al op een verkeerd forum. Maar.....desondanks.
Als jij niets op papier hebt staan, dan heb jij geen reden/gronden om deze zzp-ers aan te pakken. Zij hebben immers alleen metselwerk aangenomen en er is niet op papier gezet hoe dit moet gebeuren.
Dus....helaas. Een leerschool voor een startende ondernemer. Als je zaken niet op papier zet zal je snel andere werk moeten gaan zoeken.
Inderdaad, als niets op papier staat, dan is bijvoorbeeld ook niet duidelijk of er een inspanningsverplichting is of een resultaatverplichting. Dus dan is het aan jou om hen tijdens het werk goed aan te sturen.
-
obiewankanobie
o.k. bedankt voor het reageren.
wel een goede les voor de volgende keer.
groet
sjaak
wel een goede les voor de volgende keer.
groet
sjaak