LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verzekeraars en providers
verzekeraars en providers
geachte heer/mevrouw.
ik wilde even wat ergenissen kwijt met het idee dat er misschien eens iemand over wil nadenken.
ik kan en mag in nederland via het inthernet de hele wereld bestellen en aanmelden en kopen en,
contracten aangaan en veranderen,
maar als ik ergens vanaf wil kom je op internet ineens nergens meer en moet je alles via
aangetekende stukken opzeggen,en het waarom weet ik niet. ineens ben je niet meer betrouwbaar,
of stel je voor dat niet de rechtmatige eigenaar opzecht,maar iemand anders.maar daar maken de
aanbieders ook geen probleem van met het afsluiten van contracten.
dan heb je nog de verzekeraars die steeds maar aan de bel trekken over fraude,ik dacht een goede
inboedel verzekering te hebben.tot mijn kelder onderwater stond.de vraag werd me gesteld of het
regenwater was of grondwater de muren waren nat dus regenwater dacht ik.ja goh das vervelend
want daarvoor moet u bij de verhuurder zijn.wat als het grondwater was geweest,had ik dan bij
rijkswaterstaat aan moeten kloppen.het is gewoon schandalig dat men hier altijd als klant de kleine
lettertjes moet lezen.
als de verzekeraars eens eerlijk zouden doen zou er waarschijnlijk minder fraude zijn,want wie
controleert nu eigenlijk de verzekeraars.
en het laatste is dat je in nederland plat word gegooit met gratis telefoon nummers om je aan te melden
en contracten af te sluiten.bij providers verzekeringen .
het rare is dan ook dan als als de aansluiting niet werkt je wordt door verwezen naar een duur telefoon
nummer (en die werkt niet eerder dan dat er voor zeker 10 euro is verbeld naar de provider) daarbij komt
het bij mij over als een monopoly want je wordt afhankelijk op het moment dat je je aanmeld.
en de voordelige verzekering is niet zo voordelig want elk telefoontje dat je pleegt met je verzekeraar
kost je uiteindelijk je korting die je zogenaamd kreeg.je mag zelfs de schade die je hebt melden via een 0900
nummer.
als de heer bos nu eens een provider,verzekerings, en 0900 belasting in het leven roept kan hij het gestolen geld
weer terug brengen bij de burger door die minder belasting te laten betalen.
zo ik weet niet of het helpt.maar ik heb altijd de hoop dat er iemand is die er over gaat nadenken en wat kan
betekenen
vriendelijke groet ed koster
ik wilde even wat ergenissen kwijt met het idee dat er misschien eens iemand over wil nadenken.
ik kan en mag in nederland via het inthernet de hele wereld bestellen en aanmelden en kopen en,
contracten aangaan en veranderen,
maar als ik ergens vanaf wil kom je op internet ineens nergens meer en moet je alles via
aangetekende stukken opzeggen,en het waarom weet ik niet. ineens ben je niet meer betrouwbaar,
of stel je voor dat niet de rechtmatige eigenaar opzecht,maar iemand anders.maar daar maken de
aanbieders ook geen probleem van met het afsluiten van contracten.
dan heb je nog de verzekeraars die steeds maar aan de bel trekken over fraude,ik dacht een goede
inboedel verzekering te hebben.tot mijn kelder onderwater stond.de vraag werd me gesteld of het
regenwater was of grondwater de muren waren nat dus regenwater dacht ik.ja goh das vervelend
want daarvoor moet u bij de verhuurder zijn.wat als het grondwater was geweest,had ik dan bij
rijkswaterstaat aan moeten kloppen.het is gewoon schandalig dat men hier altijd als klant de kleine
lettertjes moet lezen.
als de verzekeraars eens eerlijk zouden doen zou er waarschijnlijk minder fraude zijn,want wie
controleert nu eigenlijk de verzekeraars.
en het laatste is dat je in nederland plat word gegooit met gratis telefoon nummers om je aan te melden
en contracten af te sluiten.bij providers verzekeringen .
het rare is dan ook dan als als de aansluiting niet werkt je wordt door verwezen naar een duur telefoon
nummer (en die werkt niet eerder dan dat er voor zeker 10 euro is verbeld naar de provider) daarbij komt
het bij mij over als een monopoly want je wordt afhankelijk op het moment dat je je aanmeld.
en de voordelige verzekering is niet zo voordelig want elk telefoontje dat je pleegt met je verzekeraar
kost je uiteindelijk je korting die je zogenaamd kreeg.je mag zelfs de schade die je hebt melden via een 0900
nummer.
als de heer bos nu eens een provider,verzekerings, en 0900 belasting in het leven roept kan hij het gestolen geld
weer terug brengen bij de burger door die minder belasting te laten betalen.
zo ik weet niet of het helpt.maar ik heb altijd de hoop dat er iemand is die er over gaat nadenken en wat kan
betekenen
vriendelijke groet ed koster
Re: verzekeraars en providers
Dat van die 0900 nummers is inderdaad heel erg, vooral omdat ik thuis via VOIP gratis kan bellen naar alle vaste nummers in Nederland.
Echter bestaan er lijsten op internet. Zoek daarin op welk bedrijf je wil bellen en zie daar het dure 0900 nummer en het gewone nummer, wat erachter zit. Ik bel dan het gewone (voor mij dus gratis) nummer. En dat werkt zo goed als altijd, vooral als je nummerherkenning uitzet. Scheelt in ieder geval weer de nodige belkosten!
Echter bestaan er lijsten op internet. Zoek daarin op welk bedrijf je wil bellen en zie daar het dure 0900 nummer en het gewone nummer, wat erachter zit. Ik bel dan het gewone (voor mij dus gratis) nummer. En dat werkt zo goed als altijd, vooral als je nummerherkenning uitzet. Scheelt in ieder geval weer de nodige belkosten!
Re: verzekeraars en providers
Als je het zo belangrijk vindt wat het kost om een bedrijf te bellen en of het al dan niet een 0900 nummer is, dan kun je daar bij de keuze voor het bedrijf natuurlijk zelf ook op letten. Er zijn genoeg bedrijven die je via een normaal telefoonnummer kunt bereiken.
Overigens is niet elk 0900 nummer een duur nummer. Er zijn ook genoeg (goede) bedrijven die juist een 0900 nummer hebben tegen lokaal tarief, zodat iedereen in nederland hen op één nummer tegen lokaal tarief kan bereiken. Dan is het dus vaak juist goedkoper.
En over die verzekering, het is logisch dat als er iets is gebeurd, dat je dan bij de juiste verzekering melding doet. Een opstalverzekering dekt schade aan het huis en schade aan je spullen ontstaan door die schade aan het huis. Als er dus waterschade is aan je spullen, dan is het een logische vraag of dit ontstaan is door schade aan het huis of niet.
Dat heeft niets te maken met oneerlijke verzekeraars.
Als dat je niet zint, dan zou je natuurlijk ook al je verzekeringen kunnen onderbrengen bij één verzekeraar. Dan maakt het niet zo heel veel uit hoe de schade is ontstaan.
Overigens is niet elk 0900 nummer een duur nummer. Er zijn ook genoeg (goede) bedrijven die juist een 0900 nummer hebben tegen lokaal tarief, zodat iedereen in nederland hen op één nummer tegen lokaal tarief kan bereiken. Dan is het dus vaak juist goedkoper.
En over die verzekering, het is logisch dat als er iets is gebeurd, dat je dan bij de juiste verzekering melding doet. Een opstalverzekering dekt schade aan het huis en schade aan je spullen ontstaan door die schade aan het huis. Als er dus waterschade is aan je spullen, dan is het een logische vraag of dit ontstaan is door schade aan het huis of niet.
Dat heeft niets te maken met oneerlijke verzekeraars.
Als dat je niet zint, dan zou je natuurlijk ook al je verzekeringen kunnen onderbrengen bij één verzekeraar. Dan maakt het niet zo heel veel uit hoe de schade is ontstaan.
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25
Re: verzekeraars en providers
Nee, er zijn er maar weinig meer.Als je het zo belangrijk vindt wat het kost om een bedrijf te bellen en of het al dan niet een 0900 nummer is, dan kun je daar bij de keuze voor het bedrijf natuurlijk zelf ook op letten. Er zijn genoeg bedrijven die je via een normaal telefoonnummer kunt bereiken.
Lokaal tarief is een loos begrip. (is o.a. al sowieso niet van toepassing met GSM) 0900 nummers zijn gewoon asociaal, en zijn bovendien helemaal niet nodig.Overigens is niet elk 0900 nummer een duur nummer. Er zijn ook genoeg (goede) bedrijven die juist een 0900 nummer hebben tegen lokaal tarief, zodat iedereen in nederland hen op één nummer tegen lokaal tarief kan bereiken. Dan is het dus vaak juist goedkoper.
Veel verzekeraars (zo niet de meeste) zijn gewoon oneerlijk. Kijk je nooit naar consumentenprogramma's als Radar; Kassa; Breekijzer enz.En over die verzekering, het is logisch dat als er iets is gebeurd, dat je dan bij de juiste verzekering melding doet. Een opstalverzekering dekt schade aan het huis en schade aan je spullen ontstaan door die schade aan het huis. Als er dus waterschade is aan je spullen, dan is het een logische vraag of dit ontstaan is door schade aan het huis of niet.
Dat heeft niets te maken met oneerlijke verzekeraars.
Re: verzekeraars en providers
@mr Floppy,
Neem een plaatselijk werkende tussenpersoon. Veelal direct bereikbaar via lokaal tarief. Je kunt er in ieder geval tijdens kantooruren terecht, en meestal is deze ook nog bereid bij je thuis te komen, om te adviseren.
Wordt wel betaald door de provisie=een deel van de premie die jij betaalt. Was je denk ik niet zo gefloppyd als nu...
En wat Kweenie zegt over de verschillende verzekeringen die verschillende zaken dekken, dat is volstrekt juist weergegeven.
Als jij een tv koopt bij laten we zeggen Jansen, ga toch ook niet voor de garantie naar Pietersen? Wel even reeel blijven...
Succes!
Jack
Neem een plaatselijk werkende tussenpersoon. Veelal direct bereikbaar via lokaal tarief. Je kunt er in ieder geval tijdens kantooruren terecht, en meestal is deze ook nog bereid bij je thuis te komen, om te adviseren.
Wordt wel betaald door de provisie=een deel van de premie die jij betaalt. Was je denk ik niet zo gefloppyd als nu...
En wat Kweenie zegt over de verschillende verzekeringen die verschillende zaken dekken, dat is volstrekt juist weergegeven.
Als jij een tv koopt bij laten we zeggen Jansen, ga toch ook niet voor de garantie naar Pietersen? Wel even reeel blijven...
Succes!
Jack
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25
Re: verzekeraars en providers
Tussenpersoon is weer een schakel ertussen, waardoor de kans op fouten en problemen alleen maar groter wordt.
Re: verzekeraars en providers
@Floppy,
Met Don Quichotgedrag los je ook niets op, of is klagen om het klagen?
Succes!
Jack
Met Don Quichotgedrag los je ook niets op, of is klagen om het klagen?
Succes!
Jack
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25
Re: verzekeraars en providers
Met struisvogelgedrag los je echt niets op.
Ik schrijf alleen maar feiten.
Wat is jou bijdrage?
Ik schrijf alleen maar feiten.
Wat is jou bijdrage?
Re: verzekeraars en providers
Dino heeft een huurhuis dus een opstalverzekering is niet aan de orde.
Kweenie en Jack hebben zijn verhaal niet goed gelezen
Het gaat hem om verzekeraars die niet uit willen keren en bedrijven die je op kosten jagen als je klant bent. Als je klant wordt kan je gratis bellen. Als je op wil zeggen of iemand wilt spreken jagen ze je op kosten.
Kweenie en Jack hebben zijn verhaal niet goed gelezen
Het gaat hem om verzekeraars die niet uit willen keren en bedrijven die je op kosten jagen als je klant bent. Als je klant wordt kan je gratis bellen. Als je op wil zeggen of iemand wilt spreken jagen ze je op kosten.
Re: verzekeraars en providers
Ik had laatst een akkefietje met Casema, hetgeen me, omdat ook mijn vaste telefoon het niet meer deed, op 44,50 euro aan mobiele telefoonkosten heeft gebracht. Waar valt zoiets te declareren? Casema geeft daarvoor geen thuis, wel hebben ze me een maand gratis internet gegeven. Die 0900 nummers dienen gewoon verbannen te worden. Casema zit in Den Haag en zou gewoon via een 070nummer gebeld moeten kunnen worden.
Re: verzekeraars en providers
dankk voor de reactie en ook de minder positieve.wat ik nog wil toevoegen is dat ik niet hoog begaaft ben en daar moeten ze
geen misbruik van maken. we schreeuwen met z'n allen eerlijk duurt het langst,voor zolang het werkt waarschijnlijk.
vriendelijke groet dino
geen misbruik van maken. we schreeuwen met z'n allen eerlijk duurt het langst,voor zolang het werkt waarschijnlijk.
vriendelijke groet dino
Re: verzekeraars en providers
Nee, maar mensen verzekeren zich, maar hebben geen idee waarvoor. Als ze dan schade hebben moet het betaald worden, want anders hebben ze al die jaren voor niets betaald!
Kom op, lees de voorwaarden eens door, dan weet je waar je voor verzekerd bent, en hoef je achteraf niet te zeuren dat iets niet gedekt is.
En tussenpersonen kunnen heel goed zijn. Tussenschakels ok, maar je hebt bij een goed kantoor, wel altijd direct iemand aan de lijn die je helpt. Ook zullen ze tegen verzekeraar ingaan en de stress van je af halen.
Kom op, lees de voorwaarden eens door, dan weet je waar je voor verzekerd bent, en hoef je achteraf niet te zeuren dat iets niet gedekt is.
En tussenpersonen kunnen heel goed zijn. Tussenschakels ok, maar je hebt bij een goed kantoor, wel altijd direct iemand aan de lijn die je helpt. Ook zullen ze tegen verzekeraar ingaan en de stress van je af halen.
Re: verzekeraars en providers
@ Mr Floppy , het eerste feit moet je nog aandragen. Er zijn ook tussenpersonen die wel degelijk een toegevoegde waarde hebben. En zoals overal in deze wereld heb je rotte appels. Ik hoor het wel als je een keer schade hebt want je hebt je verzekeringen kennelijk zelf via internet afgesloten. In dat geval sterkte