LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
roxy
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2005 17:25

KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door roxy »

Beste iedereen,
Als je nou van alle ellende van KPN,UPC en al dat soort zakkenvullers en oplichters af wil koop dan gewoon een schotel.
Er is al een komplete set,incl.kaart,voor 200 euri's en dan neem je het goedkoopste abonoment van 30 euri per jaar en je bent klaar.
Geen gedonder,altijd perfect beeld en ongeveer 300 kanalen.
Wat wil je nog meer.
Laat je niet gek maken door wie dan ook die zeggen dat je aan een huurwoning geen schotel mag plaatsen want dat mag wel er zijn alleen wat regels waar je rekening mee moet houden en die vallen best mee.
Ik zou zeggen iedereen aan de schotel en weg met KPN,UPC en wat nog meer.
SUCCES.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het goedkoopste abonnement? Als je die bagger van SBS en RTL niet nodig vindt heb je ook geen abonnement nodig.

Ik heb vorige week een Multytenne schotel (slechts 45 cm diameter) gekocht. Gevonden via www.satshopper.nl en aangeschaft bij www.regiowebshop.nl incl toebehoren. Keurig verpakt.

Dinsdag betaald, woensdag in huis. Normaal zal ik geen reclame maken maar voor dit bedrijf maak ik een uitzondering. Erg goedkoop en topservice.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb geen ellende bij mijn kabelmaatschappij (athome). Meer redenen voor mij om niet voor satelliet te kiezen?

-Wat ik in elk geval wil is op zijn minst bbc 1 en 2 en de belgen. De belg zit bij mijn weten niet op de satelliet en de normale bbc zenders staan op een andere satelliet dan de nederlandse zenders, zodat je een speciaal type schotel nodig hebt.

-Het gros van de gratis zenders is voor mij niet interessant. Ik zit bv. niet op tig duitse zenders te wachten.

-Via de digitale tv heb ik een flink aantal Nederlandstalige reclameloze zenders. Met name voor de kinderen is het erg prettig dat die zenders nederlandstalig zijn, zodat ze het kunnen volgen, en dat er geen reclame tussendoor is. En dat het duidelijke doelgroepenzenders zijn: niet zoals bij Nickelodeon dat er 's ochtends progrmama's voor kleine kinderen zijn, en 's middags programma's voor veel oudere kinderen.

-Ik kan zonder problemen meerdere zenders tegelijk opnemen en bekijken.

-Ik kan op meerdere plekken televisie kijken (en naar verschillende zenders) zonder daar een aparte satellietontvanger en lnb voor te hebben.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door agro »

De belg zit bij mijn weten niet op de satelliet
Die zit wel degelijk op satelliet (met familie pakket te ontvangen altijd nog goedkoper dan analoge via upc kabel).

Met schotel is het mogelijk om op meerdere tv's digitale tv te ontvangen, met onafhankelijk van elkaar elke willekeurige zender op elke willekeurige tv te ontvangen met slechts 1 abonnement door middel van cardsharing.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door kweenie »

Kijk eens aan, dus de belgen zijn ook opgestuwd in de vaart der volkeren. Dat wist ik nog niet.

Maar dan heb je nog wel voor iedere tv een aparte ontvanger nodig. Bij digitale tv via de kabel heb je altijd nog de analoge zenders voor de andere tv's en videorecorders.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door agro »

Bij digitale tv via de kabel heb je altijd nog de analoge zenders voor de andere tv's en videorecorders.
Maar dan heb je slechts op 1 tv digitale tv, en het is nog maar de vraag hoelang het analoge signaal op de kabel blijft, als dat wordt weggehaald heb je ook voor iedere tv een decoder nodig, en zal je diep in de buidel moeten tasten om op meerdere tv's te kunnen kijken.

Je moet er niet van opkijken dat je zogenaamd netwerkkosten zal moeten gaan betalen zonder analoog signaal, en deze netwerkkosten zouden weleens nagenoeg gelijk kunnen zijn aan wat je nu betaald voor het analoge signaal.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Tja agro dat weet niemand he hoelang het analoge signaal op de kabel blijft.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door agro »

Tja agro dat weet niemand he hoelang het analoge signaal op de kabel blijft.
Dat zou weleens minder lang kunnen zijn dan meningeen denkt.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Wat is minder lang?
Tja als de satellieten uit de lucht vallen dan enz.......... (als als als)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door agro »

Bij upc hebben ze al een poging gedaan door de digitale decoder iedere klant te proberen op een agressieve arrogante manier door de strot te duwen, wat niet geheel volgens de wens van upc is gelukt.
Als dit wel gelukt zou zijn dan zou mogelijkerwijs het analoge signaal bij upc al van de kabel verdwenen zijn.
Men zal er toch wel rekening mee moeten houden dat met een 2 a 3 tal jaren het analoge signaal van de kabel zal verdwijnen, of mogelijk dat enkel de zenders ned 1 2 en 3 nog analoog worden doorgegeven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, wat is betrouwbaarder, het analoge kabelsignaal of het satellietpakket en de kosten die je voor zo'n basispakket moet betalen. Ik heb begrepen dat die kosten de laatste jaren toch zeer veel hoger zijn geworden.

Een digitale kabelontvanger is overigens zeker niet duurder dan een satellietontvanger. Dus ik zal dan niet dieper hoeven te duiken dan alas ik op satelliet over zou willen stappen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door agro »

Ik heb familie pakket kost € 12,95 per maand met ruim 300 zenders.
Ik heb 2x ontvanger twintuner met harddisk, en 2 x enkeltuner ontvanger.
Door middel van cardsharing kan ik op elke tv onafhankelijk van elkaar elke willekeurige zender ontvangen.

Bij upc betaald men als volgt met gelijk aantal ontvangers, maar met slechts een 90 tal zenders:
Standaard rtv € 16,37 per maand.
2x twintuner met harddisk 2x € 12,99 = € 25,98 per maand.
2x enkeltuner 2x 8,99 = 17,98 per maand.
Dit maakt bij upc totaal € 60,33 per maand.
Dan mag je bij schotel wel iets investeren heb je zo terug.
Bovendien meer mogelijkheden, doordat ontvangers op computernetwerk kunnen worden aangesloten.

Riply
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2008 14:24

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door Riply »

Ja, en als je een schotel neemt betekent dat dus dat je automatisch klant moet worden van canal digitaal :?
Ik woon in een gebied waar ik alleen van de schotel gebruik kan maken en ben dus ook veroordeeld tot die maffiosi.
Die lui weten dat ze een monopoly hebben en gedragen zixh daar ook naar. Er zijn medewerkers daar die ronduit onbeschoft je te woord staan.
Ze weten dat ze altijd aan het langste end trekken als je met een probleem belt. Als er meerdere aanbieders waren wist ik het wel...dan ben ik snel vertrokken daar :evil:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door snepke »

Als je een schotel koopt ben je aangewezen op canal digitaal.Je hebt zo een pakket maar je bent er zomaar niet vanaf,ze blijven aan het etteren en ze sturen zo een incassobureau op je af.Bewaar alles wat je toegestuurd krijgt .Dan kun je altijd bewijzen wat voor pakket je hebt aangevraagd,en zet nergens jehandtekening onder want die zetten ze zo onder een ander(duurder)pakket dat je niet hebt aangevraagd

rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door rob68 »

Belangrijkste om over te stappen, is natuurlijk de kwaliteit, die is bij upc en bij digitenne natuurlijk om te huilen, als je sataliet gewent ben.

heb hier nog wel een digitenne kaartje liggen, maar als ik om switch van sataliet naar digitenne, dan is het toch wel erg triest om naar te kijken...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door snepke »

ik heb nu digitenne na 6jaar schotel ,heb wel een buitenantenne.het beeld is perfect,ben blij dat ik van cd afben.Dat zijn een stelletje geldwolven.Ik raad niemand schotel aan.Je krijgt er een hoop gedonder mee als je het opzegd.Lees de forums van canal digitaal maar is,dat is echt om te huilen

roxy
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2005 17:25

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door roxy »

Ik heb al bijna 5 jaar een schotel met 4 koppen en heb ongeveer 500 kanalen,altijd perfect beeld wat voor weer het ook is en betaal 12 euries per maand,daar kan UPC en KPN niet tegen op.
Ik heb UPC gehad en heb niks anders dan gedonder gehad,vrienden en collega's hadden digitenne en werden er knettergek van,slecht beeld altijd storing en zelfs helemaal geen beeld.
Ze zijn overgestapt op een schotel en zijn zo blij als een klein kind met een lollie.
Het probleem van veel veel mensen met een schotel is meestal het afstellen,als dat niet perfect is heb je steeds storing.
Je moet er even de tijd voor nemen of het laten doen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door snepke »

wij hadden ook perfect beeld met de schotel,maar digitenne met buitenantenne is net zo goed en veel goedkoper.Als je eenmaal schotel hebt kom je er nooit meer vanaf ,dik een jaar bezig gewweest om er vanaf te komen, dure telefoontjes,ze laten je dik een kwatier aan de lijn hangen.tig aangetekende brieven,krijg je antwoord dat ze aan je verzoek voldoen,maar ze blijven rekeningen sturen.ze sturen een incasso op je af en een deurwaarder.,terwijl je in je recht staat.na een rechtzaak laten ze je eindelijk met rust.nooit geen schotel meer

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door snepke »

wisten jullie dat canal digitaal sinds een half jaar overgenomen is door upc sindsdien is het gedonder begonnen

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KOOP TOCH EEN SCHOTEL

Ongelezen bericht door agro »

wisten jullie dat canal digitaal sinds een half jaar overgenomen is door upc
Dat is onbekend, en volgens mij is dat ook niet zo, graag een link waaruit anders blijkt.

Op onderstaande link wordt wel melding gemaakt van een overname van Canal Digitaal, maar deze heeft niks met upc te maken, en is trouwens ook langer geleden.

http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1572

Volgens onderstaande link zijn deze nog steeds eigenaar van canal digitaal, welke niets met upc van doen heeft.
http://www.provequity.com/portfolio/ind ... tion=0,2,1&

Gesloten