Pagina 1 van 1

Jaaropg. beleggingsverz. Nationaal Spaarf: geld verdwenen!

Geplaatst: 19 mar 2008 22:51
door gejari
tot mijn stomme verbazing is er geld op mijn beleggingsverzekering bij Nationaal Spaarfonds verdwenen tussen 31-12-2006 en 1-1-2007. Het gaat om zo'n 280 euro. De opgave over 2006 laat een eindwaarde per 31-12-2006 van 1201 euro zien en de de opgave over 2007 laat een beginwaarde per 1-1-2007 van nog maar 923,98 zien :roll: . Ik ga Nationaal Spaarfonds morgen bellen over uitleg. Vraag me intussen zeer af hoe dit kan en of er meer mensen zijn waar geld is verdwenen.

Re: Jaaropg. beleggingsverz. Nationaal Spaarf: geld verdwenen!

Geplaatst: 20 mar 2008 20:46
door kweenie
Ik denk dat bij de jaarovergang de adminisrtatiekosten, beheerskosten en premie risicoverzekering worden afgeschreven. Daardoor kan er een verschil ontstaan tussen het saldo eind vorig jaar vóór de afschrijving daarvan, en het saldo begin dit jaar ná de afschrijving van die kosten.

Re: Jaaropg. beleggingsverz. Nationaal Spaarf: geld verdwenen!

Geplaatst: 23 mar 2008 15:28
door BasO
Wat was het antwoord van het Spaarfonds voor de afschrijving van 23% Gejari?

Re: Jaaropg. beleggingsverz. Nationaal Spaarf: geld verdwenen!

Geplaatst: 24 mar 2008 14:53
door gejari
De toelichting van Nationaal Spaarfonds was als volgt:

Er zijn twee opgaves verstrekt één van de echte waarde en één conform de verplichtingen n.a.v. nieuwe wetgeving. Bij nazoeken bleek dat inderdaad het geval. Ik had ook nog een opgave waarop het eindsaldo van 2007 een paar honderd euro hoger was dan op de eerder bedoelde brief. Deze brief met alleen het eindsaldo van 2007 geeft kennelijk de huidige waarde. De andere opgave bevat gegevens over de waarde als je de polis zou beëindigen. Op het saldo per 1-1-2007 zijn dan kennelijk al kosten ingehouden die eigenlijk de komende jaren pas gemaakt gaan worden. Ik begrijp nog steeds niet waarom er dan vervolgens in het overzicht dan nog kosten voor 2007 worden ingehouden maar goed. Helaas was de medewerker van Nationaal Spaarfonds aan de telefoon niet echt bereid e.e.a. toe te lichten. Ik heb minstens vier keer te horen gekregen dat ik het niet wilde begrijpen! Hij vond mijn vraag over het verschil in saldo kennelijk heel vreemd. Bovendien melde hij nog dat die uitgebreide opgave met het overzicht aan kosten alleen maar verstrekt werd omdat dat nou eenmaal verplicht was. Hij vond het duidelijk maar stom dat de klant beter inzicht in de kosten wil.

Kortom een volledig bevredigend antwoord heb ik niet gekregen, maar ik heb geloof toch ook dat het geld niet echt zomaar afgeboekt is.