eneco dreigt met afsluiten wegens € 0,86 betalingsachterstan
Geplaatst: 20 mar 2008 15:06
Geachte lezers,
Eergisteren ontving ik van Eneco een brief met rekening van € 15,- incassokosten + € 0,86 achterstallige betaling.
Kennelijk had ik vorig jaar februari een rekening niet helemaal voldaan. € 189,- betaald, ipv € 189,86. Kan gebeuren. Eneco heeft daar nooit over geklaagd. Het probleem kwam vorige maand boven water, toen ik een maandtermijn te laat zou hebben betaald. Nu had ik de termijn betaald, en op tijd. 2 dagen voor de vervaldatum. Kennelijk heeft de bank van eneco veel tijd nodig voor een overschrijving. Op de dag na de vervaldatum stuurde eneco al een herinnering voor het maandbedrag + de € 0,86 die open stond.
Ik heb op die herinnering geen actie genomen. Het maandbedrag was immers al betaald, en die € 0,86 kon bij de volgende maandafrekening wel mee dacht ik. Eergisteren een dreigbrief: als wanbetaler moet ik onmiddellijk € 15,86 betalen, anders ben ik in verzuim en hangt afsluiting boven mijn hoofd.
Ik heb de €0,86 intussen betaald, daar heeft eneco natuurlijk recht op.
Ik heb zojuist ook juridische advies gevraagd over deze onredelijkheid, maar het blijkt dat ik die € 15,- echt moet betalen.
Eneco zet dus voor €0,86 onze relatie op het spel. Ik vind dit van zo'n absurditeit en onredelijkheid dat ik geen klant meer wil zijn bij eneco.
Jammer genoeg kan ik ze dat niet laten weten. Vanaf de website van eneco is het versturen van een mail om technische redenen niet mogelijk. En ik ga natuurlijk niet bellen en voor € 0,10 per minuut hun kas spekken!
Zijn er energiemaatschappijen die het beter doen?
Ik ben benieuwd.
Carla
Eergisteren ontving ik van Eneco een brief met rekening van € 15,- incassokosten + € 0,86 achterstallige betaling.
Kennelijk had ik vorig jaar februari een rekening niet helemaal voldaan. € 189,- betaald, ipv € 189,86. Kan gebeuren. Eneco heeft daar nooit over geklaagd. Het probleem kwam vorige maand boven water, toen ik een maandtermijn te laat zou hebben betaald. Nu had ik de termijn betaald, en op tijd. 2 dagen voor de vervaldatum. Kennelijk heeft de bank van eneco veel tijd nodig voor een overschrijving. Op de dag na de vervaldatum stuurde eneco al een herinnering voor het maandbedrag + de € 0,86 die open stond.
Ik heb op die herinnering geen actie genomen. Het maandbedrag was immers al betaald, en die € 0,86 kon bij de volgende maandafrekening wel mee dacht ik. Eergisteren een dreigbrief: als wanbetaler moet ik onmiddellijk € 15,86 betalen, anders ben ik in verzuim en hangt afsluiting boven mijn hoofd.
Ik heb de €0,86 intussen betaald, daar heeft eneco natuurlijk recht op.
Ik heb zojuist ook juridische advies gevraagd over deze onredelijkheid, maar het blijkt dat ik die € 15,- echt moet betalen.
Eneco zet dus voor €0,86 onze relatie op het spel. Ik vind dit van zo'n absurditeit en onredelijkheid dat ik geen klant meer wil zijn bij eneco.
Jammer genoeg kan ik ze dat niet laten weten. Vanaf de website van eneco is het versturen van een mail om technische redenen niet mogelijk. En ik ga natuurlijk niet bellen en voor € 0,10 per minuut hun kas spekken!
Zijn er energiemaatschappijen die het beter doen?
Ik ben benieuwd.
Carla