complus.nl product mag niet retour?!
Geplaatst: 21 mar 2008 12:25
Heb een harde schijf besteld bij Complus.
Ik had al een vermoeden dat ik de verkeerde besteld had dus heb ik toen het pakket binnenkwam alleen even naar de aansluiting gekeken en meer niet.
De verpakking die eromheen zat was een plastic bakje en om de schijf zat niet een anti statisch zakje (de verkoper beweerde dat die er omheen zat)
Nu heb ik dus aan de klantenservice gevraagd of ik de schijf retour kon doen en hiervoor een vervangende schijf kon krijgen.
Dit kon volgens hun niet omdat de verpakking (die hersluitbaar is en niet verzegeld) los was geweest, dus als ik had gezegd dat ik de verpakking niet even los had gemaakt mocht ik het dan wel terugsturen? ja dat mocht dan wel... beetje heel erg krom.
Hier is het recht van kopen op afstand op toepassing na mijn mening, oftewel een afkoelingsperiode van 8 dagen en het recht om het product retour te zenden.
Ze gaan hier niet mee akkoord, de verkoper probeert zelfs met een slappe aanbieding mij tevreden te stellen, ik moet de schijf gewoon houden en zou dan een nieuwe schijf met 20 euro korting kunnen krijgen.
Wat kan ik doen??
Ik had al een vermoeden dat ik de verkeerde besteld had dus heb ik toen het pakket binnenkwam alleen even naar de aansluiting gekeken en meer niet.
De verpakking die eromheen zat was een plastic bakje en om de schijf zat niet een anti statisch zakje (de verkoper beweerde dat die er omheen zat)
Nu heb ik dus aan de klantenservice gevraagd of ik de schijf retour kon doen en hiervoor een vervangende schijf kon krijgen.
Dit kon volgens hun niet omdat de verpakking (die hersluitbaar is en niet verzegeld) los was geweest, dus als ik had gezegd dat ik de verpakking niet even los had gemaakt mocht ik het dan wel terugsturen? ja dat mocht dan wel... beetje heel erg krom.
Hier is het recht van kopen op afstand op toepassing na mijn mening, oftewel een afkoelingsperiode van 8 dagen en het recht om het product retour te zenden.
Ze gaan hier niet mee akkoord, de verkoper probeert zelfs met een slappe aanbieding mij tevreden te stellen, ik moet de schijf gewoon houden en zou dan een nieuwe schijf met 20 euro korting kunnen krijgen.
Wat kan ik doen??