Pagina 1 van 2
Tele2 Mobiel
Geplaatst: 21 mar 2008 15:26
door EyeLikeU
Sinds eind vorig jaar ben ik bij Tele2. Mobiel abbo (familie & vrienden) voor 10 euro p/m leek hardstikke goed en leuk. Totdat ik in februari mijn eerste factuur kreeg (facturen gaan per 2 maanden, wat ik sowieso al raar vind) .. 10,30 euro abbokosten ("overige kosten en tegoeden") . Die 30 ct servicekosten hadden ze wel verteld, dat is zo erg ook niet. Maar ook stond erbij dat er nog 13,80 bijkwam als zijnde "gesprekskosten Tele2 mobiel". Dus blijkbaar is die 10 euro abbogeld en betaal je nog extr voor wat je belt. Dit is mij zo nooit uitgelegd!!
Uiteindelijk ben ik dus nog een dikke 30 euro kwijt, terwijl ik bewust een goedkoper abonnement wilde hebben omdat ik al krap bij kas zit. En dat terwijl ik enorm goed heb opgelet met smsen en bellen. Dus dit kan nooit!!
Ik stuurde een mail naar Tele2 en kreeg een mail terug, waarin stond 'Uw tweede factuur loopt van 04-02-2008 tot en met 04-04-2008 en zal, als u binnen uw bundel blijft, onder de 20 euro blijven... "
Wat is hiervan de bedoeling? Ik kan zelfs mijn saldo niet eens opvragen, dus moet ik maar gokken of ik wel of niet binnen mijn bundel zit?
Ik wil nu graag mijn abonnement omzetten naar Prepaid. Zodat ik per maand zelf kan bepalen wat ik betaal en zo dus komende tijd financieel uit de put kan komen. Maar zelfs DIT schijnt niet te kunnen bij Tele2!! Belachelijk gewoon!!!!
Wie doet hier iets aan??
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 21 mar 2008 15:44
door Pruim
Bel je vaak met dezelfde vrienden en familieleden? Kies dan voor Tele2 Familie & Vrienden Voordeel. Hiermee bel je tijdens de daluren gratis naar Tele2 mobiel nummers en vaste nummers in Nederland.
Voor slechts € 10,- per maand profiteert u van de volgende nationale tarieven:
Binnen Nederland:
Piek
(ma-vr 08.00-19.00) Dal
(19.00-08.00 en in het weekend)
Naar alle vaste nummers € 0,20 Gratis *
Naar Tele2 Mobiel € 0,20 Gratis *
Naar mobiel overig € 0,20 € 0,10
Voicemail afluisteren € 0,20 € 0,10
SMS versturen: € 0,09 € 0,09
SMS Tele2 Kompas: € 0,30 € 0,30
MMS versturen: € 0,40 € 0,40
GPRS data: € 0,25 per 100 Kbit/s € 0,25 per 100 Kbit/s
Starttarief: U betaalt slechts een starttarief van 7 ct per gesprek
*Gratis bellen: u betaalt slechts het starttarief van 7 cent per gesprek.
Blijkbaar bel je veel in de piekuren?
En je bent een abbonnement aangegaan met tele2, waarschijnlijk voor 6 of 12 maanden. Daar houd tele2 jou nu aan.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 21 mar 2008 15:56
door EyeLikeU
Ik bel niet veel. Ik ben geen beller. Als ik sommige mensen ooit hoor zeggen dat ze uren aan de telefoon kunnen hangen met iemand .. dat heb ik juist niet! Dus daarom begrijp ik het allemaal niet.
Paar keer klantenservice gebeld en gemaild, maar die wijzen me elke keer van het kastje naar de muur, om et zo maar te zeggen.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 21 mar 2008 16:53
door ik77
Maar zo hoog is je factuur dan toch niet?
Factuur is voor 2 maanden, dus je hebt al 20 euro aan abbo-geld voor je vrienden/familiebundel.
Hiernaast heb je nog je gespreks/sms kosten voor 2 maanden. Als je dus een factuur van 30 euro hebt, heb je dus voor 5 euro gebeld/sms't. een paar keer in de piekuren bellen, wat sms'en, etc... EN dat gratis in de daluren is natuurlijk een wassen neus, want daar betaal je toch nog 7 cent (excl. btw volgens mij) startkosten voor. Dus zo heel gek vind ik die factuur nog niet.
Dit abbo KAN voordelig zijn, maar dan moet je juist heel véél en lang bellen in de daluren. Als je weinig belt, moet je geen familieabbo nemen, maar een gewoon abbo van bijv. 10 euro per maand, voor 50 belminuten,sms-jes. Of 15 euro voor het dubbele aantal.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 21 mar 2008 17:32
door Troy
Maar ook stond erbij dat er nog 13,80 bijkwam als zijnde "gesprekskosten Tele2 mobiel".
Dus blijkbaar is die 10 euro abbogeld en betaal je nog extr voor wat je belt. Dit is mij zo nooit uitgelegd!!
Die 10 euro is abonnementskosten + bellen/sms/data
binnen de bundel. Als je buiten de bundel belt komen die kosten er natuurlijk nog bij. Blijkbaar heb je dus in twee maanden voor 13,80 kosten gemaakt buiten de bundel. Zo onwaarschijnlijk is dat toch niet?
Ik kan zelfs mijn saldo niet eens opvragen, dus moet ik maar gokken of ik wel of niet binnen mijn bundel zit?
Tele2 verstuurt gespecificeerde telefoonrekeningen, mocht dat in jouw geval niet zo zijn dan kun je dat zo via de klantenservice regelen. Met zo'n specificatie kun je precies zien waaraan je de kosten maakt, en kun je er voortaan op letten.
Ik wil nu graag mijn abonnement omzetten naar Prepaid. Zodat ik per maand zelf kan bepalen wat ik betaal en zo dus komende tijd financieel uit de put kan komen. Maar zelfs DIT schijnt niet te kunnen bij Tele2!! Belachelijk gewoon!!!!
Dat is niet belachelijk, zo werkt het nu eenmaal. Je gaat een contract aan voor een bepaalde termijn, bv. 12 maanden, en voordat je kunt overstappen moet je die termijn afmaken. Zo werken alle telefoonaanbieders.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 04 sep 2008 18:49
door RadarGebruiker71
Bij dit mobiele abonnement is het erg onduidelijk wat je precies krijgt voor die 10 euro per maand.
Nu we de eerste factuur hebben ontvangen, blijkt dat alle gesprekskosten buiten daluren in rekening worden gebracht. Ook het starttarief gaat niet van de 10 euro af, maar wordt apart doorberekend.
Dus, voor de 10 euro heb je alleen maar het recht om in de daluren voor minder te bellen. Die 10 euro ben je dus altijd kwijt met daar bovenop nog de gemaakte belkosten.
Dit was nergens te lezen en ook via de telefoon is dit ons niet duidelijk geworden. Zo krijg je toch het idee dat je opgelicht bent.....
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 05 sep 2008 20:05
door D1RK
Tele 2 Champion zou voordeliger zijn, deze prepaid is goedkoop en eerlijker...
en voor €10,- per jaar als je weinig zou bellen...
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 07 apr 2009 18:49
door Baily
Sinds vandaag ben ik afgesloten voor mijn familie en vrienden abonnement omdat ik teveel gebeld heb. Nergens in mijn voorwaarden kan ik iets vinden over een maximum aan uren wat je mag bellen. Je mag in de daluren en weekenden gratis bellen met een start tarief. Nu zeggen ze telefonisch dat het een maximun van 8 uren per maand is.
Ik heb mij volgens tele2 misdragen omdat ik veel meer heb gebeld en ben dus afgesloten. Kan dit zomaar?
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 20 apr 2009 22:55
door Louisa99
Ook ik heb het zelfde en ben afgesloten omdat ik te veel gebeld zou hebben.
Tele2 verwijst (na telefonisch kontakt) naar de "Fair use policy".
Destijds toen ik dit abonnement heb afgesloten Met Tele 2 in 2004 is mij nooit gewezen op de "Fair une policy". Is ook niet te vinden op de website van Tele2.
Ik ben destijds akkoord gegaan met de toen geldende Algemene Voorwaarden (nooit gewezen op de "Fair use policy").
Ook in de "Fair use policy"wordt niet gesproken over een maximum.
Even Ggooglen naar Faire use policy en Tele2 (werd er gezegd door de dame bij Tele 2 (call center).
Destijds het abonnement afgesloten met de mededeling dat ik ONBEPERKT kon bellen naar alle vaste nummers in Nederland (tussen 19.00 uur tot de andere ochtend 07.00 uur).
Nog duidelijk nagevraagd bij deze jongeman (omdat ik het abonnement wel heel erg aanlokkelijk vond).
Heb nl. veel vrienden/familie her en der in het land (dus onbeperkt bellen was voor mij toch wel erg aantrekkelijk met dit abonnement).
Nu heeft Tele2 mij, zonder daarvan in kennis te stellen, naar een ander abonnement gezet (het Voordeelabonnement) 50 min. bellen.
Ben ik dus mooi klaar mee, dus niet.
Maar LET OP........er staat nog steeeds op de website:
FAMILIE & VRIENDEN VOORDEEL
Bel je vaak met dezelfde familie en vrienden? Kies dan voor Tele2 Familie & Vrienden Voordeel. Voor slechts €10,- per maand bel je hiermee tijdens de daluren gratis* naar alle Tele 2 mobiel nummers en vaste nummers in Nederland.
Hierbij wordt NIET verwezen naar de "Fair use policy".
Hoe nu verder te handelen?????
Het komt er gewoon op neer, dat wij als konsumenten een het kortste eind zullen zitten.
De praktijken van Tele2 zijn misleidend.
Het is een log en arrogant bedrijf.
Ga dus maar naar een andere provider.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 21 apr 2009 14:53
door WebServiceTele2
Hallo Louisa99
Ik ben een medewerker van Tele2. Kun je mij in een persoonlijk bericht of email aan
[email protected] je 06 nummer of tele2 klantnummer sturen. Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.
met vriendelijke groet,
Webservice Tele2
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 21 apr 2009 22:30
door C.E.S. Nieuwenhuis.
Tele 2. C.N.
Geachte lezers. Hierbij wil ik even reageren op de gelezen berichtjes.
Bij mij is het ook zo: rekeningen waarbij elke keer staat: overige kosten plus bedrag, maar er staat nooit bij waarvan deze kosten zijn die ik gemaakt heb. Maar je moet het altijd wel betalen. Ook verschillende keren al gebeld, het blijft voor mij een onbekende zaak. Nu zou ik een bloemen/planten bon ontvangen voor alle gemaakte telefoonkosten en al mijn lang durende problemen, maar deze bon heb ik nooit ontvangen.
Nu is het zelfs zo, dat ik om technische redenen al meer dan 14 dagen ben afgesloten, met zowel vaste telefoon als mobiel waar ik nooit bericht van heb ontvangen, ik kan wel gebeld worden, maar niet zelf bellen, geen sms-jes meer sturen en zelfs niet mijn voicemail van mobiel kan afluisteren. Wat nu, wie kan mij helpen.
Vriendelijke groeten: C.N.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 22 apr 2009 09:49
door WebServiceTele2
Geachte C.E.S. Nieuwenhuis,
Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:
[email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 22 apr 2009 20:02
door Louisa99
Graag zou ik van jullie vernemen of er nog iets is ondernomen door de zo vriendelijke medewerk(st)er van Tele2.
Heb zelf inmiddels een mailtje gestuurd naar deze medewerk(st)er van Tele 2 en ben zeer benieuwd of een antwoord komt en hoe zij dit gaan oplossen
Ik zal het zeker hier op het Forum laten weten.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 23 apr 2009 00:11
door zsazsa
Bij mij is het ook zo: rekeningen waarbij elke keer staat: overige kosten plus bedrag, maar er staat nooit bij waarvan deze kosten zijn die ik gemaakt heb. Maar je moet het altijd wel betalen. Ook verschillende keren al gebeld, het blijft voor mij een onbekende zaak.
als u al zo vaak gebeld heeft dan is het verstandig om ook te luisteren wat de medewerker aan de lijn zegt, de overige kosten zijn uw abonnementskosten.
Nu is het zelfs zo, dat ik om technische redenen al meer dan 14 dagen ben afgesloten, met zowel vaste telefoon als mobiel waar ik nooit bericht van heb ontvangen, ik kan wel gebeld worden, maar niet zelf bellen, geen sms-jes meer sturen en zelfs niet mijn voicemail van mobiel kan afluisteren.
Het kan zijn dat u de facturen niet betaald heeft of dat u teveel gebeld heeft dat ze u daarom afgesloten hebben!
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 27 apr 2009 19:03
door WebServiceTele2
Hallo Louisa99,
Helaas heb ik nog geen email mogen ontvangen. Kun je mij alsnog een email sturen naar
[email protected] zodat ik naar jou zaak kan kijken?
met vriendelijk groet
webservice tele2
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 29 apr 2009 16:06
door G. Zwart
Begin februari TELE2 Sim-only besteld. Bevestiging met bestelnummer ontvangen. Oude abonnement kan na 3 maanden worden opgegezegd, dit regelt TELE2. Nu na 2.5 maand gebeld wanneer de overgangsdatum is? Tja, bestelling, hoezo? Nou ik heb de bevestiging en NL nummer voor u, dus dat zoekt u zo op zeg ik nog. Nee, hoor niet bekend. Bent u al klant van TELE2? Nee, (gelukkig niet dacht ik meteen). Wat is uw vaste telefoonnr? hoezo zeg ik nog, dat is niet bekend bij jullie. Jawel geef maar. Ok dan, vaste casema telnr doorgegeven. Nee, we kunnen niks vinden! Nee, gek he! maar we kunnen de aanvraag nu indienen, geef uw gegevens maar (nog eens dus). Maar op mijn vraag: dan gaan die 3 maanden pas nu in, heb ik dus nog eens 3 maanden langer mijn oude abonnement? Ja, dat is zo, maar dat is niet ons probleem! pardon? Maar meestal gaan bestelling wel goed hoor. Nee laat maar, ik zoek wel een ander abonnement,
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 05 mei 2009 19:26
door mibosman
Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal als topicstarter, maar mijn probleem is bij het opzeggen. Mijn contract liep 15 januari af, daarom heb ik 15 oktober de klantenservice gebeld en 16 oktober op hun aangeven een fax gestuurd dat ik wilde opzeggen. Ik heb hiervan ook een faxbevestiging uit het faxapparaat gekregen, dat de fax was aangekomen. Door omstandigheden dacht ik er pas op 15 januari aan om even te bellen waarom ik nog geen bevesting of iets had ontvangen, werd me verteld dat ze hem wel hadden ontvangen maar er niets mee hadden gedaan omdat opzeggen niet per fax mag maar per post moet....
Dat hadden ze me in het eerste gesprek moeten vertellen in plaats van me te laten faxen....
Maargoed, meteen brief gestuurd met kopieën van de fax en bevestiging naar het opgegeven postbusnummer met de gedachte dat het nu wel goed zou komen, maar weer niet.... ze blijven alleen rekeningen sturen voor iets wat ik al 2x het opgezegd (4x als je de telefoontjes meetelt) en waar ik al maanden geen gebruik meer van maak...
Ga nu ook maar een mail sturen naar het adres hier ergens, kijken of ze dan mijn opzegging eindelijk wel verwerken.... maar ben echt kwaad dat ze mij willen laten betalen omdat hun klantenservice foute informatie geeft.
Iemand anders al wat gehoord trouwens?
Update 6 mei:
Heb nu al bericht gehad van Tele2:
Geachte mevrouw Bosman,
Bedankt voor uw email. Ik heb uw klacht gelezen en ik wil mijn excuses aanbieden als u verkeerd bent voorgelicht door de klantenservice. Ik zal daarom de laatste factuur met kenmerk xxxxxx laten sluiten. Als deze al van uw rekening is of wordt afgeschreven kunt u het laten storneren, doet u dit niet dan zal tele2 het na de storneringstermijn aan u terug storten.
Ik hoop hiermee uw klacht voldoende te hebben opgelost.
met vriendelijke groet,
tele2 webservice
Moet eerlijk zeggen dat ik dit niet verwacht had, niet zo snel en niet zo netjes, gezien de non-reactie op mijn eerdere berichten.
Tele2, bedankt voor de uiteindelijk nette oplossing.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 07 mei 2009 14:07
door Krieshan
Ik ben inmiddels ook afgesloten omdat ik meer dan de zogenaamde 8 uur "fair use policy" bel.
Ik was overigens jaren lang tevreden abonnee en nu dit! De kantenservice van tele2 kon mij alleen nog maar een voordeelbundel aansmeren, waar ik dus niks aan heb. Bij de rood/wit gekleurde concurrent staan ze wel op mij te wachten, dus vaarwel TELE2
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 19 jun 2009 14:27
door Bret62
Ik wil hier ook een klacht deponeren over Tele2. Volledigheidshave zal ik mijn verhaal en klacht uitvoerig beschrijven.
Ik ben na constatering van kanker in 2006 in de WIA terecht gekomen ben daardoor sinds mei dit jaar in de WSNP (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijk Personen) terecht gekomen nadat de minnelijke schuldsanering niet mocht baten. Uiteraard heeft mijn naam daartoe in de Staatcourant gestaan. Ondanks dat ik in de WSNP terecht ben gekomen, ben ik altijd bij Tele2 een keurig betalende klant geweest, temeer omdat ik altijd bereikbaar moest zijn voor behandelingen en uitslagen van het ziekenhuis en het ook van belang is dat ik kan bellen naar ziekenhuizen, specialisten en huisarts omdat ik geen vaste telefonie meer heb en ik het onnodig vond extra uitgaven daaraan te hebben omdat ik toch al een mobiel had.
Nu Tele2 heeft vernomen dat ik in de WSNP zit hebben zij mij zonder enige correspondentie of bericht gewoon afgesloten, dat terwijl Tele2 geen schuldeiser is en ik geen openstaande rekeningen bij hen heb staan en altijd mijn rekening keurig heb betaald.
Nadat ik de klantenservice van Tele2 had gebeld, lieten zij mij weten dat mijn bewindvoerder opdracht had gegeven om mijn telefoon af te sluiten. Nadat ik deze mevrouw van de klantenservice uitvoerig had uitgelegd dat het noodzakelijk voor mij was dat ik gebruik kon maken van mijn telefoon, ik altijd netjes mijn rekeningen had betaald en ik geen openstaande schulden of facturen had bij Tele2 weigerde zij mij door te verbinden met de Financiële Administratie van Tele2 omdat ik "maar" schuldenaar was in de WSNP en ik kon toch niet zorgen dat ik weer werd aangesloten. Dat moest mijn bewindvoerder maar doen. Een naam van een contactpersoon bij de Financiële Adminstratie werd mij evenmin gegeven door deze mevrouw.
Uiteraard heb ik meteen gebeld met mijn bewindvoerder en vertelde zij mij dat zij helemaal Tele2 geen opdracht had gegeven om mij af te sluiten en dat zij daar niet eens toe gerechtigd was om te doen zonder mij daarvan op de hoogte te stellen. Tele2 had volgens haar waarschijnlijk mijn naam in de Staatscourant gezien. Dus heeft mijn bewindvoerder op 11 mei jl. telefonisch contact opgenomen en werd zij, net zoals ik overigens, ontzettend onbeschoft behandeld door de klantenservice en weigerden zij haar door te verbinden met de Financiële Administratie. Hierna heeft zij een fax gezonden naar faxnummer 0800 5522554 waarin zij Tele2 zegt dat zij nimmer opdracht heeft gegeven voor afsluiting omdat ik ook geen betalingsachterstand had bij Tele2 en Tele2 verzocht mij weer zo spoedig mogelijk aan te sluiten. Een kopie van deze gezonden fax heeft mijn bewindvoerder mij toegezonden.
Twee dagen daarna werd ik weer aangesloten door Tele2. Intussen had ik mijn nieuwe factuur met vervaldatum 16 juni 2009 op 12 juni 2009 betaald, dus mijn betaling was op tijd. En nu op 18 juni 2009 ben ik wederom afgesloten. Ik heb die dag contact gehad met een meneer van de Financiële Administratie en die schroomde niet om mij, net zoals de klantenservice, onbeschoft te woord te staan en wederom te melden dat Tele2 in opdracht van mijn bewindvoerder mij heeft afgesloten, wat pertinent gelogen is. Ik heb hem ook gezegd dat ik een kopie van de fax van mijn bewindvoerder had waarin zij verzoekt om heraansluiting maar die had hij niet ontvangen. Die meneer liet mij niet uitspreken toen ik hem netjes probeerde uit te leggen dat het noodzakelijk was dat ik gebruik kon maken van mijn telefoon en vertelde dat het niet anders was, dat ik pech had en dat hij ook geen fax had ontvangen van mijn bewindvoerder en ik het voor de rest maar met mijn bewindvoerder moest uitzoeken (!!) Min of meer werd mij duidelijk gemaakt door hem dat Tele2 mij niet meer als klant wilde hebben nu ik in de WSNP zit.
Ik ben verbouwereerd dat Tele2 zo met haar klanten omgaat die altijd gewoon hun rekeningen hebben betaald. Ook dat kan ik overigens allemaal aantonen met bankafschriften van betalingen aan Tele2 over het afgelopen jaar en heb dat ook gedaan via hun email:
[email protected] maar heb hier tot op heden geen antwoord op gehad. Dus hier moet ik het dan maar mee doen, ik zit in de WSNP en Tele2 behandelt mij alsof ik een crimineel ben.
Na deze onbeschofte meneer gesproken te hebben wil ik niet eens meer klant zijn van Tele2 maar er werd mij nog wel verteld dat ik tot juli 2010 aan mijn abonnement kan worden gehouden. Waarvoor betaal ik dan als ik toch niet meer kan bellen?
Ik vind deze gang van zaken bij Tele2 Mobiel uiterst vreemd, zowel de behandeling naar mij toe als het factureren van abonnementskosten wanneer ik niet eens kan bellen. Ik zal vandaag nog een aangetekende brief verzenden naar Tele2 met een dezelfde uitvoerige uitleg van bovenstaande zaken én de namen van voornoemde onbeschofte medewerkers van Tele2 en dat ik per direct (18 juni 2009 - afsluiting mobiel) geen klant meer wens te zijn van Tele2 en ik ook geen rekeningen meer van hen wens te ontvangen met abonnementskosten.
Ondertussen ben ik uiteraard wel benieuwd waar de correspondentie naar toe gaat die naar het faxnummer van Tele2 terecht komen.
Re: Tele2 Mobiel
Geplaatst: 20 jun 2009 19:57
door JANE D
Als ik het goed begrijp heeft Tele2 je abo opgezegd omdat je niet zou kunnen betalen. Het zou wel errrrg vreemd zijn als ze je facturen sturen voor een eenzijdige verbreking van het contract.
Als ze incasseren storneer je verder alles, en laat hun rekening blokkeren door je bank, om te voorkomen dat ze blijven incasseren.