LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAJONG UITKERING

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
bond007

WAJONG UITKERING

Ongelezen bericht door bond007 »

In Nederland hebben duizenden werkelozen van het UWV een uitkering.
Maar ook mensen die arbeidsongeschikt zijn, en mensen met een chronische ziekte hebben vaak een uitkering van het UWV. :cry:
Dat noemt men een WAJONG-UITKERING.
Mensen die last hebben van een chronische ziekte zoals:“Suikerziekte, Astma, Spierziekte, Epilepsie, Nierziekte, Leverziekte, Darmziekte, Migraine, Reuma, Hooikoorts, Veteranenziekte, Hartafwijkingen, Diabetes, enz”. :cry:
En die vanaf hun geboorte hier geboren mee zijn, of dit kort na hun geboorte of later
hebben gekregen, komen er waarschijnlijk nooit meer van af. :cry:
Want nooit zijn er in Nederland of ergens anders op de WERELD MEDICIJNEN OF OPERATIES UITGEVONDEN OM MENSEN VAN DEZE CHRONISCHE ZIEKTES VOLLEDIG AF TE HELPEN!!!
Mensen met dit soort vaste ziektes gebruiken hiervoor alleen maar medicijnen om de uitbreiding tegen te houden, en om te voorkomen dat het niet nog erger gaat worden!!!!!

Heleboel mensen met chronische ziektes hebben dus OOK geen WERK maar een WAJONG uitkering.
Jonggehandicapten die wel gaan werken, gaan er in de helft van de gevallen toch niet of nauwelijks financieel op vooruit. :(
Dat blijkt uit een onderzoek van bureau Regioplan, dat op 4 maart werd aangeboden aan minister Donner (Sociale Zaken, CDA).

Vele werkgevers in Nederland “zijn te BEROERT” om mensen met deze VASTEN LASTEN OF ZIEKTES in dienst te willen nemen!!! :evil:
Omdat ze bang zijn dat er altijd iets vreselijks kan gebeuren, en dat de werkgever(s) er dan “ZELF AANSPRAKELIJK VOOR ZIJN”!!!!!
Maar bijna “ALLE WERKGEVERS IN NERDERLAND”, weten geen eens dat ze sinds December 2006 “GESUBSIDIEERD WORDEN EN PREMIEKORTINGEN KRIJGEN” van het UWV als ze iemand met een WAJONG-UITKERING en/of een CHRONISCHE ZIEKTE in DIENST NEMEN!
Dat kunt u duidelijk lezen in een brochure die te vinden is op uwv.nl.
Als u meer wilt weten over het onderzoek toets gewoon bij Google de volgende woorden in: "wajong, onderzoek, donner" dan krijgt men genoeg gevonden websites waar alles op staat over het achteruit gaan, en het onderzoek van een wajong - uitkering!!! :(

Als u dit allemaal heeft gezien & gelezen zult u wel begrijpen dat het
mooi zou zijn, dat we met z'n allen hier wat aan gaan doen!!!!
Stuur daarom een e-mail naar: "RADAR, consumentenbond, kassa" over het onderwerp wajong uitkering. :)
Geef dit ook door aan al je familieleden & vrienden of die een e-mail willen sturen. :)
Hoe meer e-mails ze krijgen hoe eerder ze er wat aan gaan doen!!! :wink:

Ook al zit je er zelf momenteel niet tussen, doe het dan voor je collega, familie, of vrienden die "arbeidsongeschikt zijn, een wajong uitkering hebben, gehandicapt zijn, of een chronische ziekte hebben" :wink:

WANT ALS WE HIER MET Z'N ALLEN NIKS AAN GAAN DOEN, :(
ZAL MINISTER DONNER IN MEI A.S. ECHT NIET KOMEN MET EEN
"GOEDE TOEKOMST VOOR DIE HALF MILJOEN"!!!! :cry:

Moonlight

Re: WAJONG UITKERING

Ongelezen bericht door Moonlight »

Wat wil je hiermee? Mensen die één van deze ziekte hebben kunnen makkelijk werken hoor. Ken zat mensen die diabetes hebben of astma die gewoon werken en geen Wajong hebben.

Hooikoorts kan mee geleefd worden hoor, suikerziekte en diabetes betekend overigens hetzelfde ( dus eigenlijk weet je niet eens waar je precies over praat ).
Ik vind dat je over deze "chronische" ziektes dit niet zo had neer moeten zetten, want je geeft een vertekend beeld.

Om helemaal eerlijk te zijn trek je het zelfs uit verband, aangezien ik weken terug juist een ander verhaal gehoord heb. Het verhaal wat je later verteld en wat ook nog erg schreeuwerig overkomt.

En volgens mij snap je ook het probleem niet echt. Ze willen het wel oplossen ( zover de overheid dat doet ), aangezien ze juist bang zijn dat het in 2010 misschien wel 1,5 miljoen WAJONG'ers wordt.
Daardoor wordt er een soort regeling gemaakt waarbij bedrijven al minder administratieve lasten krijgen als ze een WAJONG'er in dienst nemen.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Typische reacties van mensen die niet weten waar ze over praten en absoluut geen kennis hebben van wajong of wao

Moonlight

Ongelezen bericht door Moonlight »

Onderbouw je mening maar even :) is misschien bter.

Het gaat hier over WAJONG! Niet WAO ( overigens is het geen WAO meer, maar WIA.. dus wie heeft er hier nou geen verstand ).

Dus over wie heb je het? Topicstarter die er geen verstand van heeft of zelfs ik?

bestmayo

Ongelezen bericht door bestmayo »

Wat wil je hier mee zeggen? Die ziektes die je noemt zijn net ziektes die vaak gewoon kunnen werken en zeer zeker geen WAJONG krijgen, een WAJONG krijgen gaat erg moeilijk nml tegenwoordig met ziektes!!

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

@Moonlicht,

het klopt niet helemaal wat je schrijft,
Niet WAO ( overigens is het geen WAO meer, maar WIA.. dus wie heeft er hier nou geen verstand ).

Dus over wie heb je het? Topicstarter die er geen verstand van heeft of zelfs ik?
De WAO is er nog wel degelijk hoor.
Dit zijn wel de oudere gevallen, nieuwe komen in de WIA.

In mijn kennissenkring zijn trouwens 2 personen die een WAJONG uitkering hebben en ook nog werken!

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

goede middag

even een wajong krijg je volgens mij als je 18 ergens bent en niet in staat bent om te werken door een ziekte,,rolstoel weet ik veel wat in het alle ergste geval...niet met suikerziekte,vind ik ook onzin!

wao bestaat nog,voor de mensen die voor de nw wet in de wao zaten,alleen deze worden wel tot een bepaalde leeftijd ik dus door strengere regels herkeurt,en gelden nog wat andere regels.

wia is strenger enz enz...

maar waar jij over praat vind ik dat mensen gewoon kunnen werken...

wat ik wel vind,ik ben zelf een vrouw van 35 jr,die nu 11 jr thuis zit...vanaf haar 15de fulltime heeft gewerkt!!! dus geen steuntrekker....ik was een harde werkster..ik heb tot het laatste moment van alles geprobeerd om niet in de wao te komen...
maar helaas...ik mankeer van alles van boven naar beneden!!
en weet je wat ik nog het ergste vind niet voor me zelf ik red het makkelijk maar voor de mensen die alleen rond moeten komen...

wij krijgen 75% waarom 75%?en geen 100?leg dat me nou eens uit,omdat wij lekker op onze kont thuis zitten...
vergeet dat maar ik heb elke dag helse pijnen en slik 24 pillen per dag tegen de pijn endergelijke...heb tich operatties gehad nou nou wat een lol om thuis te zitten...
je slikt medicatie je organen gaan eraan,zoals nu dus ik heb dus een maagzweer door de medicatie is gebleken...oke ook nog erbij...tuurlijk kom maar hoor,het is toch lekker thuis...
dan moet je sommige medicatie ook nog zelf betalen naast het EIGEN RISICO...mensen die in de wao zitten(heb het nu ff over wao)worden aan alle kanten gepakt waarom?????????????
omdat we lekker thuis zitten,we hebben toch niks te klagen...

ik vind het goed hoor dat de bezem er door heen gehaald word,geloof me..ik ben helaas een geval...schrijnend en kanniks meer...35 jr sta je dan...
typen doe ik met links dus vergeef me de fouten en geen hoofdletters...

weet je wat ik al eerder zei het gaat niet om me zelf ,mijn werkt ook en het gaat goed,maar die alleen staande mensen die niks overhouden...tja er is toch de voedselbank wat zeur jenou??

weet je laat nederland nou eens lekker geld op halen voor die mensen die het in ned nodig hebben ipv collectes en uitzendingen over kindjes in arme landen die kindjes zijn hier ook..alleen.....juist...
geef u mening eens....

het is niet hatelijk of weet ik wat bedoeld!! maar gewoon wat vinden jullie nou/"???even mezelf erbuiten gelaten....
oh ja dat is ook nog zo omdat ik zo jong was kreeg ik 70 % van het minumum en als je ik geloof??32 of 34 was dan je dagloon,,,ik zit dus nu met het minumum vele met mij....maar niet klagen we hebben nu 75 % waar ik blij mee ben hoor!!!!
maar wat kijk eens naar die mensen die echt niet meer kunnen en dan het minumum krijgen aan wao...dus ongeveer tussen de 8 en 900 euro....tja makkelijk verdient he,die opmerkingen zullen wel weer komen maar als je dat doet,moet je je zelf ook eens nalaten kijken...

groetjes marieke

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

@marieke2407:
Ik snap best dat het zuur is om 75% van je laatste (minimum) loon te krijgen, als je alleenstaand bent zal je dan inderdaad minder dan het sociale minimum overhouden, dan heb je recht op een aanvulling.
Tevens heb je, als je zo weinig inkomsten hebt, recht op een aantal toeslagen, extra belastingaftrek (wegens arbeidsongeschiktheid) en kun je in veel gevallen vrijstelling van b.v. gemeentelijke belastingen krijgen.
Voor de eerlijkheid moet je die bedragen wél bij die 900 euro netto per maand optellen en dan kom je toch netto echt een stukje hoger uit.
De reacties waar jij zo'n hekel aan hebt komen dan ook waarschijnlijk van mensen die zich 3 slagen in de rondte werken en zónder al die tegemoetkomingen, toeslagen en vrijstellingen, nauwelijks méér overhouden van hun arbeid.

marieke2407

hoi kiz

ja je hebt helemaal gelijk,ik kom niet in aanmerking voor al die aanvullingen mijn man werkt,maar wat ik al zei,het gaat om de schrijnende gevallen....
neem een man...die heeft een vrouw die thuis zit,nou zou ik gaan werken maar goed ,het zou ook niet kunnen lukken omdat de man teveel mankeerd en er kids zijn..dus zit je met 4 man zo rond de 11oo euro..minimum dus?(met de toeslagen)
en dan het eigen risico wat hij moet betalen..kassa...nou wat hou je dan over?

idd ik bedoel idd de mensen die zich idd 3 slagen in de ronte werken en er zo schrijnend van af komen dat vind ik erg...terwijl de mensen die dit allemaal beslissen zo rond de 10.000 euro pmnd hebben?

maar ook de mensen om je heen...
zelfs mijn schoonzus ,vorige week had ik helemaal gehad,had nog eens een slijmbeurs ontsteking in de heup erbij en die maagzwaar kwam uit het bloed..
beld mijn schoonzus,nou gelukkig kan je lekker thuis zitten en hoef je niet weteken...
ben uit mijn stekker gegaan die mensen snappen totaal niet wat het is als iemand terecht! dat kan ik van mezelf zeggen!!! in de wao zit...
ik zeg ik zou zo al mijn geld inleveren als ik kon werken...of als er een pil huppa ineens genezen maar helaas...
tja krijg je dan als antwoord........nee omdat ze nooit wat mankeren...
dat zie je hier ook gewoon heel vaak,mensen geven antworden terwijl ze zelf niks mankeren maar denken het wel ff te weten...

maar jij bedankt voor je reaktie!!!!
ja ik moest het ff kwijt was gewoon boos...
zo en zo omdat ze van de week aan de deur stonden of ik wat over had voor de mensen in oeganda?eens hier in nederland..hoeveel kids er doordit in de rotproblemen zitten....aanvulling of niet...

vriendelijke groet marieke

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Valt diabetes ook onder wajong? Kunstig.

antoinneta

Ongelezen bericht door antoinneta »

Ik heb 2 zoons met 2 verschillende soorten autisme.
Klassiek en pdd-nos(zal jullie wel niet veel zeggen,maar ik zet het maar bij)Ze zaten op een speciale school voor autisten.
Toen de oudste met 18 van school kwam was hij afgekeurd om te werken.Maar de medewerker van het UWV,vertelde al meteen, dat hij toch IETS moest doen, om zijn uitkering te krijgen. Al was het maar op een sociale werkplaats.
Nu weet ik al jaren, hoe die sociale werkplaats werkt,en hoe men met de mensen omgaat,of met de veiligheid van de mensen.Daar kan ik een boek over schrijven.
DUS ik zei meteen al, GEEN socialewerkplaats.
Die man schakelde een bureau in, maar deze mensen vroegen zich af,waarom mijn zoon toch nog zo nodig moest soliciteren..en hielden het naar 2 gesprekken voor gezien. Mijn zoon was de woordenwisselingen met die man beu,en zei, dat hij de uitkering kon houden. Toen werdt me die man toch kwaad...want HIJ besliste nog steeds wie een uitkering kreeg en wie niet. Toen heb ik ingegrepen,en die man op zijn plek gezet.Maar als ik een manier wist om deze man van zijn plek te krijgen, deed ik dat.Maar ...bij toeval kwam ik in contact via marktplaats met iemand van het UWV. Hij had een prima baan binnen het UWV,totdat hij het voor mensen ging opnemen. Het UWV schafte zich een wegwerkdirecteur/manager aan,en tekkelde de ene medewerker na de andere de deur uit.Hij werdt hier ook slachtoffer van,en hij is het aan het aanvechten bij de rechter. Hij is begonnen met een boek te schrijven,over al die wantoestanden. Mijn tweede zoon is dit jaar 18 geworden, maar denkt er niet over na om een WAJONG uitkering aan te vragen. De druk is gewoon te veel. Mijn oudste heeft nu wel die uitkering nog,maar wij horen sinds de harde klap van de tel. die men. zo hard op moest gooien, niets meer van hem.
Mocht dit wel zo zijn, maken wij er geen problemen meer van. Ik zal opnemen,en zeggen,je mag je het geld in je zak stoppen...
Dan die grote smoes dat men zoveel wajong jongeren aan werk heeft geholpen. Ja weet je waar...juist sociale werkplaatsen,en wat doen die jongeren daar...juist NIETS.want de meesten vinden het daar helemaal niet leuk. En vergeet dan ook niet even, dat er sociale werkplaatsen aan het sluiten zijn. De oudste medewerkers worden nog gekeurd,om naar de buitendiensten in te gaan. De keuringsarts die zegt tegen iemand die een been af heeft..je hebt toch niets,of iemand die amper kan lopen, en zéér moeilijk zijn vingers kan gebruiken..je bent toch niet gehandicapt. Iemand met reuma...jij kan de buitendienst in...ach zoveel wantoestanden,daar kan ik zelf wel boeken over gaan schrijven. Maar wat heb je eraan, niemand luisterd....
Ze hadden nooit moeten beginnen met zo'n UWV,en een zo'n onduidelijke wajong uitkering. :(

Mening81

Ongelezen bericht door Mening81 »

Goede dag,
Ik wordt hier altijd een beetje misselijk van ik ken zo 3 mensen opnoemen die een uitkering hebben en het niet nodig hebben en
niet vedienen het zijn mensen die ik heel goed ken
dus het ligt een beetje moerlijk maar soms wordt ik hier zo boos van.

Ik ben zelf pas bavallen en moet er alles aan doen alles recht te trekken met mijn werkgever om alles aan te passen want mijn wergever doet nogal moerlijk over de dagen dat ik terug wil komen ik moet zelf mijn vrije weekende met mijn gezinnetje inleveren om een beetje rond te komen.

Zei niet ze zitten gewoon thuis maken zich niet druk krijgen ongeveer €800 per maand en kinderbijslag en kindertoeslag en ga zo maar door 1 vd heeft de duurste spullen woont samen heeft 2 inkomens en ze kan makelijk werken ik ga een tijd met haar om en nou geloof mij prima instaat om te werken en dat vraagt u zich misschien af hoe ik dat kan beoordelen maar ik kan u vertellen ik heb zelf heel veel mee gemaakt en ik heb in situatie's gezeten dat ik de overheid en hulpverlening echt nodig had maar nee hoor en zei kunnen gewoon op de kont blijven zitten.

De 2e zit ook lekker thuis hoeft niks te doen heeft er een baantje bij en zegt lettelijk als ik mijn verhaaltje volhou kan ik mijn wajong uitkering zolang houden als ik wil en ze doet het al jaren zo.

3e persoon ze zijn al bij haar thuis geweest maar zegt gewoon dat ze niks kan nou geloof mij ik ken deze persoon al heel lang en kan dus prima werken.

Mijn vraag is dan ook waar blijft de motivatie voor mij ik zou ok het liefst
bij mijn kindje zijn elke dag voor mijn kindje zorgen,Als ik een uitkring zou hebben heb ik nog meer over per maand
dan dat ik weer ga werken en zelf mijn vrije zaterdag voor moet inleveren,Ik heb ook veel mee gemaakt moet ik dan ook maar een uitkering aanvragen als het zo makelijk gaat?

De mensen die er recht op hebben horen dit te krijgen en niet zomaar mensen die prima kunnen werken ik vind dat ze dit streng moeten nakijken en alle mensen die een uitkering hebben moeten nalopen zoiets als geen werk wel kunnen werken en zat banan korting op de uitkering.

marieke2407

hoi

tja weet je ik zit zelf ook in de wao en heb het echt niet nodig,niet psyche ,maar lichamelijk,mankeer 12 dingen!rugklachten bewezen,4 schouderoperatie's waardoor typen erg moeilijk gaat ,reuma,evenwichtsorgaan enz enz ga maar even door hoor.
maar ik zit nu 11 jaar thuis in de wao en k vidn het verschrikkelijk !

maar ja weet je mensen met kinderen krijgen ook weer tegemoetkomingen,kinderbijslag en weet ik het allemaal ?ja niet boos worden maar zo is het wel.

ik val je niet aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zeker niet maar zo is het wel..
maar ik ben het zeker met je eens dat als je een uitkering hebt bijstand dan ,dan kom je overal onder uit..
maar wees trots dat je een baan hebt....

ik zou zo alles inleveren als ik morgen opstond gezond!!
en reken maar dat ik alles heb geprobeerd.maar goed ik ben net herkeurd en de keuringen van nu...daar kom je niet zomaar door heen...dus als zei nog niet aan de beurd geweest zijn...dan komt dat nog wel....

maar goed je bent net bevallen dan heb je toch ook nog een man die werkt?dan is het inkomen toch geen probleem...ja en werken...je kiest zelf voor het moederschap...
ik kan geen kids nemen,zou niet weten hoe ik ervoor moet zorgen...

ik snap dat je veel mensen ziet die onterecht een wia of wao hebben maar ok veel terecht ....maar dat vind ik ook..maar kijk uit wat je zegt want je kwetst ook wel mensen...

groetjes marieke2407

Mening81

Goede avond om even jou stellingen na te gaan wil ik eerst zeggen dat ik mij zeker niet aangevallen voel natuurlijk heb u recht op je uitkering.
Zoals ik kan lezen ben u lichamelijk niet instaat om te werken en dat is erg pijnlijk en over mijn mening heb ik het helemaal niet over mensen in een situatie waar u inzit.

Maar als je met eigen ogen ziet hoe mensen functioneren mensen die dicht bij mij staan en ik weet dat zei gewoon kunnen werken dan zou mijn mening zijn daar wel een eerlijk oordeel over te doen als al deze mensen nou eens aan het werk zouden gaan dan kunnen de mensen die het echt nodig hebben een 100% uitkering krijgen.

En ja mijn man werkt maar wij kunnen niet van 1 inkomen leven dat kon vroeger misschien maar dit kan nu niet meer of de man moet echt een leuke functie hebben en dat komt wel maar dat is niet nu.

Natuurlijk kies ik er zelf voor moeder te worden met heel mijn hart maar daarom mag ik toch zeggen dat het niet altijd eerlijk verloopt.

Sorry maar ik vind niet dat ik mensen kwets want ik vind dat de mensen die het nodig hebben meer moeten krijgen en dat kan ook als de mensen die lichamelijk en geestelijk niet tot bijna niet ziek zijn gewoon kunnen werken er is ook nog een sociale werkplaats.

En als je een uitkering hebt krijg je ook kinderbijslag,kindertoeslag enzo enzo ik weet echt wel hoe het zit het gaat hier allemaal niet over mensen die ik vaag ken.

En als laatst wil ik zeggen dat ik heel trots ben op ons leven nu ook als ik moet werken maar ik denk dat met dit soort zaken er meer eerlijkheid moet komen.

antoinneta

Ongelezen bericht door antoinneta »

Nou nou nou,
Mening. Een gedeelte ga ik met je mee, ook ik ken behoorlijk wat mensen, die (vraag me niet hoe) een wajong uitkering hebben,en dat zonder problemen. ze gaan op wintersport,en weet ik wat nog allemaal meer. En en vreemde is dat mensen die het wél nodig hebben,naast het potje .....zal ik maar zeggen dansen?
Maar dat laatste wat je daar zei over sociale werkplaats...nEEEEEEEEEEEEE
iemand die daar niet eens 1 week heeft gewerkt, moet vooral zijn mond houden. Er zijn zoveel wantoestanden daar. wil je een voorbeeldje..hou je vast..een werkmeester kan zijn vindgers niet van de meisjes én jongens houden, toen men er EINDELIJK eens achterkwam,omdat men SAMEN het werk ging neerleggen,werdt hij z.g.n.ontslagen...
GRAPJE dus, die man kreeg 2 steden verder dezelfde baan en kan zo weer verder gaan. Nog een voorbeeld???
1 man die net terug was op zijn werk(hartoperatie gehad) voelde zich naar een paar uurtjes niet goed,en zijn colega's zeiden dat ook tegen de werkmeester, en dat hij zijn tabletje nodig had. NEE hij moest zich niet aanstellen..en maar wachten tot de pauze. iedereen kon zien dan de man er grauw uitzag, en ze hadden hem dan (eigen doen)op een stoel neergezet. vervolgens werdt de werkmeester kwaad, ze moesten allemaal aan het werk, en die aansteller ook.
Nou het conflict was vlug voorbij, de man viel DOOD van zijn stoel..
En wat denk je van de inkrimpingen die men nu moet doen op de werkplaatsen...weet je hoe dat gaat???
voorbeeldje: vrouw heeft zware suiker,en heeft eerst haar tenen,toen haar voet, 1 halve been en tenslotte 1 heel been moeten missen. Dat is allemaal maar nipt goed gegaan, maar ze is een kranige tante,en ze is weer aan het werk..Tja de werkplaats moet vet inkrimpen, en mensen moeten overgeplaats worden.Mensen die al vanaf hun 13 jaar op die plek aan het werk zijn..In ieder geval die mevr. moet naar de keuringsarts, en weet je wat die zei...ooostel je niet aan een paar tenen minder, dan ben je goed genoeg voor de buitendienst. Die mevr. (geestelijk gehandicapt) werdt zo afgevangen, dat ze niet eens meer op het idee, om haar kunstbeen te laten zien. Uiteindelijk is ze nog 2 keer bij die kerel terug geweest, en weet je wat hij nu zegt..oke foutje van die tenen,maar goed genoeg voor de buitendienst. Mensen met zware reuma...goed voor de tuintjes en perkjes etc.
O en dan hebben we niet eens gehad over de veiligheid van de werkplaatsen, dat is werkelijk schone schijn,maar voor degene die daar werken, verschrikkelijk. het ongedierte loopt over de werkvloeren, en de nooduitgangen zijn geblokkeerd door zware stellingen volgepropt met materialen. Als men dan een tel. krijgt dat er controle komt, moeten ze allemaal meehelpen om die rekken leeg te maken, en te verschuiven,en voordat ze naar huis gaan, moet alles weer op zijn plek.
Meen je nog er tegenin te kunnen gaan, dan kom je bedrogen uit, want niemand luisterd naar je, want je bent gehandicapt, en men dreigt met het inhouden van je loon, en zelfs met opname....
Wil je er nu nog heen????nee die ellende gun ik je niet..ik wens je écht dat je ondanks alle ellende met je baas, toch geniet van je baby.
Misschien een tip,ik weet ook niet of je dit misschien al hebt geprobeerd via het MEE,misschien kunnen zei jouw helpen. Leg je probleem uit,wie weet.
Vriendelijke groetjes,
moeder van gehandicapte zoon

Mening81

Als eerste wil ik zeggen dat ik daar helemaal niet heen hoef of heen wil naar zo's werkplaats als u goed heeft gelzen.

Maar ik vind het wel heel erg dat het er zo aan toegaat hier in omgeving heb ik dat nog nooit gehoord,maar het laatste wat ik zeg want op deze manier wordt mijn verhaal helemaal uit zijn verband gerukt.

Mensen die kunnen werken moeten gewoon aan het werk gezet worden meer wil ik er niet over zeggen zie mijn eerste tekst zo denk ik er over en ben het zat die luie jonge mensen om mij heen die alles maar voor elkaar krijgen en meer inkomen hebben als iemand die zich inzet om te werken.

marieke2407

hoi mening

het word nu ook helemaal uit zijn verband gerukt wat jij bedoeld!
ik snap heel goed wat je bedoeld :?
ik heb een paar huizen verderop ook een man wonen die zit in de wao..nou zat,... :D maar nu in de ziektewet...hij kon wel zijn tuin goed leggen ,aanbouw maken en zwart bijklussen,maar ik heb altijd iets..ze komen van zelf wel...
ik kan er ook boos om worden en waarom?ik zit immers ook in de wao ,dus mijn bedje is toch gespreid :roll:
omdat ik me altijd moet bewijzen wat ik mankeer,keer op keer weer...
nu de laatste keer ,was zelfs de arts onderste boven van wat ik allemaal mankeerde...
het is ook allemaal niet niks ben 35 en zou ook gdv lekker alles willen doen maar gaat niet...
maar ik ga ook wel eens een dagje weg..luister! wel na dagen dan van te voren rustig aan doen ...dan een dagje weg...bv naar de stad dat is winkel in winkel uit,bakkie leut...want marieke moet weer zitten...
dan zit ik 20 min en dan kan ik weer ff verder na 3 kwartier weer ff leuten..zo is dan mijn dag....ik kom thuis verrek van de pijn.maar oh ik heb genoten en nw kleding en hebbendingen..dan ben ik overgelukkig...toch maar weer gedaan..maar ik moet boeten wandt die avond leg ik plat en de volgende dagen ook! kijk en laat nou dan net bv iemand je zien lopen...oh kijk ze kan wel winkelen...ppffff
nou weet godzeidank iedereen hoe ik ben..nou ben ik nog een doorzetter..maar snap je wat ik bedoel...

maar die buurman hier belazerde wel de boel..pas met hem staan praten en hij spand een rechtzaak aan,ik denk ja ga je gang maar je wint hem toch niet....
en maar goed ook!!!
en dan zou ik wel kunnen klikken maar zo ben ik ook weer niet...

en ja over de sociale werkplaatsen...pff ik weet daar niks van..
ik schrik me wel dood van je verhaal,ik kom even niet op je naam als ik terug zoek ben ik dit weer kwijt...
ik weet toen ik vroeger nog werkte,bij een hele grote bakker ,hadden we op de bakkerij ook mensen lopen uit de sociale werkplaats,dus die worden ook uitgezonden...maar ja verder weet ik het niet,ik ga dus ook niet in discussie.... :oops:

maar mening ik snap je punt heel goed,heeeel erg goed,ook al zit ik zelf in de wao...en weten mensen en doktoren van mijj dat alles niet aanstellerietes is..alles is bewezen dus ja?
ik typ nu dit stukje daar doe ik een uur over...en dan verrek ik van de pijn in de armen,,.rechts 4 operties en links zwaar overbelast..dus sorry voor geen hoofdletters en de fouten..

groetjes marieke2407

Mening81

Lieve Marieke2407
Heel veel sterkte met jou ziekte ik weet niet wat je hebt maar ik ben blij voor jou dat het wel erkend is want dat is met sommige ziekte's ook heel moerlijk zoals MS en andere dingen.

marieke2407

hoi mening

dank je wel!
het is ook heel moeilijk om tegenwoordig aan te tonen wat je hebt en dan nog !
maar ik heb zoveel dingen op een rij,zal een paar voorbeelden geven.al 11 jr chronische rugpijn oa slijtage,4 schouderoperatie;s dan,wat nu fout is,omdat de arm er 2 a3 x pd half uitschiet,subluxatie,links is zwaar! overbelast.
reuma 3soorten en dan nog een maagzweer,te erge spierspanning,enz enz enz enz elke keer komt er wat bij..
ben nu vanaf jan vorig jaar 15 kg afgevallen,is niet goed he.
pijn vreet,maar goed bloedonderzoeken wijzen uit dat het niks engs is..eng bedoel ik K MEE..
woe naar internist,en dan zal er wel een onderzoek voorgesteld worden,dan heb ik nog de heup waar ik waarschijnlijk aan geopereerd moet worden en nog een 5 de operatie...
nou reden genoeg toch...
de arts werd er depri van..ik niet,ik zie toch nog positief,dingen die ik nog wel kan,typen al is het pijnlijk maar ik kan het ...wel langzaam en met fouten,nou lees er maar over heen dan :lol:
ik kan nog genieten,heb een schat van een vent al 18 jr..dus,wat wil je nog meer?
ik zie heeel veel enge ziektes om me heen,schoonfam...
mijn broertje had kanker...dus ik mag niet mopperen...
zo zie ik het......en zo moet ik het ook maar blijven zien ook al heb ik 24 pillen op een dag...
anders ga je er aan onder door....

maar als iemand tegen mij klaagd,onnodig...net als net bij de fysio iemand van 78! oh dit is geen leven zo pijn in mijn been dan denk ik mens wat **** je...dan kijkt ze naar mij en dan zeg ik..ach er zijn jongere mensen die mankeren meer....gelukkig kwam net mijn fysio eraan :D ik zeg verlos me van dat mens....

fijn weekend en dank je wel..
marieke2407

au-379

Ongelezen bericht door au-379 »

Knap toch dat jullie aan de buitenkant kunnen zien of iemand wel of geen recht heeft op een uitkering...

Gesloten