Raar systeem @home
Geplaatst: 22 mar 2008 01:24
Wat ik nu meemaak wil ik graag met jullie delen.
v.a. dec 2007 heb ik een proefabonnement op film+sport van @home. Dit proefabonnement kost 5 euro per maand voor de duur van 3 mnd. Ik heb al digitaal totaal ad 9,95 dus totaal komt dit op 14,95 p/m
Tot dusver netjes afgeschreven. De verkoper die mij in nov. 07 benaderde voor het proefabonnement zei me dat ik na 3 mnd niets hoefde te doen. @home zou contact met mij opnemen of ik het abonnement wilde behouden (tegen de normale prijs) of niet. Gezien mijn (negatieve) ervaringen qua geloofwaardigheid van @home heb ik voor de zekerheid mijn abonnement na 3 mnd toch maar alvast ruim 2 wkn van te voren opgezegd. En maar goed ook.
Na te hebben opgezegd echter wordt er deze maand 22,73 van mijn rekening afgeschreven ipv 14,95. Dus ik bellen met klantenservice om mee te delen dat er een fout gemaakt is. Het antwoord: "Ja mevrouw, ik weet het maar dat komt omdat ons systeem per maand werkt en niet per dag. En uw abonnement loopt af halverwege de maand. U moet het dus eerst betalen en krijgt het later weer terug." Ik heb smakelijk gelachen om dit antwoord. Mijn abonnement ging immers ook in halverwege de maand, en toen was er geen enkel probleem met afschrijven. Ze worden vindingrijk in het bedenken van excusen. Ik zei: "dus m.a.w. alle klanten schieten een x bedrag voor wat ze weer terugkrijgen? Gaat het slecht met @home dat ze nu al via rente geld binnen willen halen?" Sorry hoor maar dit slaat nergens op. Zoals velen (adm. medew) werken ook wij met "een systeem" en ik kan gewoon fact data e.d. ingeven. Enfin na veel heen en weer geleuter en in 20 min tijd 4 broodje aap verhalen te hebben aangehoord heb ik meegedeeld dat ze me dus niet kon vertellen wat dit voor bedrag was, en dat ik het daarom nu terug ging halen. Ze zei me dat ik dat beter niet kon doen. Ik vroeg waarom niet? Het is immers onterecht? Het verschuldigde bedrag, 14,95, maak ik wel handmatig over. Ze was daar niet blij mee. Nu begrijp ik ook wel wat voor adm. rompslomp het allemaal met zich meebrengt dus heb ik besloten om ze de kans te geven om het volg. maand idd te herstellen (crediteren). Zal mij benieuwen of het systeem het dan ineens wel kan. En zo niet, dan haal ik het bedrag alsnog terug en is autom. betalen bij @home verleden tijd!
v.a. dec 2007 heb ik een proefabonnement op film+sport van @home. Dit proefabonnement kost 5 euro per maand voor de duur van 3 mnd. Ik heb al digitaal totaal ad 9,95 dus totaal komt dit op 14,95 p/m
Tot dusver netjes afgeschreven. De verkoper die mij in nov. 07 benaderde voor het proefabonnement zei me dat ik na 3 mnd niets hoefde te doen. @home zou contact met mij opnemen of ik het abonnement wilde behouden (tegen de normale prijs) of niet. Gezien mijn (negatieve) ervaringen qua geloofwaardigheid van @home heb ik voor de zekerheid mijn abonnement na 3 mnd toch maar alvast ruim 2 wkn van te voren opgezegd. En maar goed ook.
Na te hebben opgezegd echter wordt er deze maand 22,73 van mijn rekening afgeschreven ipv 14,95. Dus ik bellen met klantenservice om mee te delen dat er een fout gemaakt is. Het antwoord: "Ja mevrouw, ik weet het maar dat komt omdat ons systeem per maand werkt en niet per dag. En uw abonnement loopt af halverwege de maand. U moet het dus eerst betalen en krijgt het later weer terug." Ik heb smakelijk gelachen om dit antwoord. Mijn abonnement ging immers ook in halverwege de maand, en toen was er geen enkel probleem met afschrijven. Ze worden vindingrijk in het bedenken van excusen. Ik zei: "dus m.a.w. alle klanten schieten een x bedrag voor wat ze weer terugkrijgen? Gaat het slecht met @home dat ze nu al via rente geld binnen willen halen?" Sorry hoor maar dit slaat nergens op. Zoals velen (adm. medew) werken ook wij met "een systeem" en ik kan gewoon fact data e.d. ingeven. Enfin na veel heen en weer geleuter en in 20 min tijd 4 broodje aap verhalen te hebben aangehoord heb ik meegedeeld dat ze me dus niet kon vertellen wat dit voor bedrag was, en dat ik het daarom nu terug ging halen. Ze zei me dat ik dat beter niet kon doen. Ik vroeg waarom niet? Het is immers onterecht? Het verschuldigde bedrag, 14,95, maak ik wel handmatig over. Ze was daar niet blij mee. Nu begrijp ik ook wel wat voor adm. rompslomp het allemaal met zich meebrengt dus heb ik besloten om ze de kans te geven om het volg. maand idd te herstellen (crediteren). Zal mij benieuwen of het systeem het dan ineens wel kan. En zo niet, dan haal ik het bedrag alsnog terug en is autom. betalen bij @home verleden tijd!