Pagina 1 van 1

naar verkeerd adres gestuurd en nu?

Geplaatst: 24 mar 2008 13:53
door Marcel1972
Hallo,

Wij hebben een online winkel en nu hebben wij een bestelling naar een verkeerd adres gestuurd. Via de track&trace website van TNT kunnen we zien dat het pakket is afgeleverd maar de ontvanger weigert alle medewerking om het pakket terug te sturen of er voor te betalen.

Welk recht hebben wij als ondernemer?

Re: naar verkeerd adres gestuurd en nu?

Geplaatst: 31 mar 2008 13:46
door Kabee-
De wet spreekt over onverschuldigde betaling als zonder rechtsgrond een goed aan een ander is gegeven. Is daar van sprake dan kan dat goed, als onverschuldig betaald, worden teruggevorderd.

Ik raad u aan de ontvanger hierop schriftelijk aan te spreken. Kopie van uw brief bewaren. Indien dat op niets uitloopt en u ontvangt geen reactie, dan heeft u de mogelijkheid de juridische weg te bewandelen en deze via juridische wijze af te dwingen. De scenario kan derhalve ontstaan dat de rechter te pas dient te komen. Daarbij kunt u o.a. kopie van de brief bijvoegen in de civiele procedure die u wil starten tegen deze persoon. De rechter geeft de finale beslissing.

Er is geen verplichte advocaat hiervoor nodig U kunt deze procedure op eigen houtje starten.

Re: naar verkeerd adres gestuurd en nu?

Geplaatst: 31 mar 2008 14:00
door Marcel1972
Bedankt voor deze uitleg.

Inmiddels heeft de ontvanger het terug gestuurd.