LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Paul Swinkels
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35

Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door Paul Swinkels »

Ik heb van de Incasso Unie een brief gekregen met de mededeling dat ik mijn schuld aan KPN Collections te Eindhoven niet zou hebben voldaan, maar ik weet totaal niet waar deze kosten vandaan komen. Ik heb al jaren geen KPN meer (ik bel via UPC en heb nooit een mobiel abonnement bij KPN gehad, wel prepaid). Ik heb nooit rekeningen gekregen de afgelopen jaren. Het zou gaan om kosten die gemaakt zijn in de periode december 2006 t/m maart 2007, in totaal € 179,11 inclusief € 37,- incassokosten.

Wat kan ik nu het beste doen? Hebben meer mensen dit meegemaakt?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door queenfan »

even bellen met de klantenservice van KPN en wordt het geregeld.

Paul Swinkels
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door Paul Swinkels »

had je gedacht..... bij kpn doen ze er het zwijgen toe als het bij een inkassobureau ligt zegt men bij klantenservice van KPN :(

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Contact opnemen met het incasso-bureau en laat ze maar met schriftelijke bewijzen komen waar die kosten precies van zijn.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door caruso »

Kijk hier even:

http://www.draijer.org/index.php?itemid=319

Het hele zaakje stinkt, oftewel lijkt me een gevalletje oplichting.

Paul Swinkels
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door Paul Swinkels »

ik heb nav mijn aanmaning en dreiging door inkassounie met de deurwaarder ze een brief gestuurd met de mededeling dat ik al jaren niks meer met KPN van doen heb, en dat ze met schriftelijke bewijzen moeten komen dat ik nog schuld heb. die brief hadden ze nooit ontvangen en ik moest de brief nog maar een keer sturen.... de brief nogmaals op de post gedaan en die ook verstuurd via de email en een leesbevestiging gevraagd en gekregen van hun... niks meer van hun vernomen.... mij maken ze niet bang, want bewijzen met handtekening van mij hebben ze niet !!

Paul Swinkels
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door Paul Swinkels »

Caruso, bedankt voor de link... is het zelfde als wat ik heb.... stinkt inderdaad :(

Howard
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2008 09:31

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door Howard »

Bij mij gebeurt er precies hetzelfde! zelfs het zogenaamde verschuldigde bedrag is identiek. Het is toch niet normaal dat zo'n groot inkasso bv zoiets uithaalt?! maar ze blijven brieven sturen, ik heb er echt genoeg van. kan ik hun niet ergens aanklagen ofzo?

Marlise1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:44

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door Marlise1 »

Ook wij krijgen sinds een paar weken aanmaningen van de Inkasso Unie uit eindhoven, ook betreffende facturen van KPN collections waar we niets vanaf weten. Paar keer gebeld naar de Inkasso Unie, zij zouden de facturen opvragen bij KPN maar dat is blijkbaar nog niet gelukt.
Vandaag zochten we het adres van KPN collections, om daar eens heen te bellen en vragen hoe en wat, en zo kom ik op dit forum, ik ben er erg van geschrokken. Gebeld weer met het inkassoburo maar zij reageerden beledigd, weten van niks, zijn een gerenommeerd buro zeggen ze, en op onze vraag of ze dan niet vaker gebeld zijn dooor mensen die onterecht een aanmaning hebben ontvangen betreffede kpn-collection zeggen ze dat ze nooit gebeld of gemailed zijn daar over.
Wie herkent dit?
Ik vertrouw het geheel niet, die mevrouw aan de telefoon deed nog beledigd ook en dan denk ik of ze nu of wel zelf hierin een rol spelen, dan nog zouden ze het toch vervelend moeten vinden dat hun goede naam in discrediet wordt gebracht maar daar ging ze ook niet op in. Heel vreemd allemaal.


Ben benieuwd wie er nog meer van die aanmaningen hebben ontvangen.

physje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 10:09

Re: Brief Incasso Unie inzake KPN Collections

Ongelezen bericht door physje »

Ik zie al geruime tijd hits vanaf het Radar-forum op mijn site (zie bericht caruso) komen. Uit nieuwsgierigheid hier toch maar eens gekeken.

Men doet hier alsof Inkasso Unie de boel zit te bedonderen. Volgens mij is dat niet het geval. Zo is het in ieder geval bij mij niet gegaan.

KPN wordt opgelicht door mensen die met een vals identiteitsbewijs contracten afsluiten. Aangezien KPN denkt dat het echte rechtspersonen zijn schakelen zij het incasso bureau in. Vanuit KPN gezien een logische stap lijkt me. En dat incasso bureau gaat dan achter de persoon aan van wie het indentiteitsbewijs officieel is.
Zodoende is bij mij aan het licht gekomen dat KPN werd opgelicht ipv dat Inkasso Unie mij probeerde op te lichten.

Ik heb gewoon KPN en Inkasso Unie gebeld en om informatie gevraagd, en ik werd heel vriendelijk en goed geholpen en zonder al te veel moeite was het probleem de wereld uit.
Denk trouwens ook niet dat Inkasso Unie van oplichting beschuldigen je kansen zal vergroten... ze zullen in ieder geval niet hulpvaardiger worden :)

Gesloten