Zondagavond 23 maart zou er in de sporthal De Tulp in Voorhout een concert zijn van Gerard Joling.
Een kaartje hiervoor kostte 25 euro waarop groot stond "Gerard Joling Live in Concert", zonder enige verdere andere namen van artiesten erbij, die in het 'voorprogramma' stonden.
Om 20:00 uur ging de zaal open, door omstandigheden kwamen we echter pas om 22:30 uur aan, waarbij een bord bij de entree stond.
Hierop stond vermeldt: "Door het slechte weer staat Gerard Joling vast op de luchthaven in Innsbruck en kan wellicht niet komen".
Na wat rondvraag bij andere bezoekers bleek dat deze na het inleveren van hun kaartje bij de entree nog 2 consumptiemuntjes t.w.v. 2 euro per stuk hadden gehad, terwijl wij gewoon door konden lopen en ons kaartje niet af hoeften te geven op dat tijdstip, al een vreemde gang van zaken dus.
Rond half 12 was het dan een feit, Gerard Joling zou niet meer komen. De resterende 2,5 uur werden voor ongeveer een half uur ingevuld door Alex (ook een zanger) en de andere 2 uur door de huisdj, die er luk raak wat plaatjes doorheen gooide.
Mijn vraag is of de organisatie dit zomaar kan maken? Er is namelijk naar mijn mening niet voor een goede vervanging van de "hoofdact" gezorgd, die als enige en heel groot op het kaartje stond.
Onderaan het kaartje staan de volgende kleine lettertjes:
"Tulppop v.o.f. is op geen enkele wijze aansprakelijk voor directe of indirecte scahde of letsel geleden op welke wijze dan ook. Bij t.v. optredens, ziekte etc. van artiesten zijn wij gerechtigd een vervangend programma samen te stellen. Er volgt geen restitutie van entreegeld. De aanwijzingen van beveiligingspersoneel en politie dienen te allen tijden te worden opgevolgd. Onder de 16 jaar schenken wij geen alcohol, bezit van drugs wordt gemeld bij de politie. Bij aankoop van een entreekaart gaat men akkoord met bovenstaande."
Lijkt eigenlijk alsof de bezoekers geen poot hebben om op te staan, maar ik vind dat als zo'n hoofdact wegvalt hier wel degelijk compensatie voor zou moeten worden gegeven en dat dit niet alleen gedaan kan worden door 2 consumptiemuntjes weg te geven en een andere artiest een half uurtje langer te laten zingen.
Iedereen die daar heen ging kwam uiteindelijk toch voor Gerard Joling en er stonden geen andere artiesten op het kaartje vermeld!
Wie kan mij hierover wat meer informatie geven?
Rick
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Concert Gerard Joling Voorhout
Concert Gerard Joling Voorhout
Laatst gewijzigd door Ricksah op 25 mar 2008 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concert Gerard Joling Voorhout
Hoe snel regel iemand?
Lukt het jou binnen 5 minuten?
Er bestaat nl ook nog een aard van redelijkheid.
Lukt het jou binnen 5 minuten?
Er bestaat nl ook nog een aard van redelijkheid.
Ik heb het idee dat dit al een stuk langer bekend was dan half 11 die avond . Ook heel toevallig dat Alex zijn optreden ergens anders binnen 5 minuten heeft weten te verzetten.
Volgens mij wisten ze dit al sinds de zondag middag en staat de compensatie totaal niet in de verhouding met de prijs van het kaartje (25 euro).
Volgens mij wisten ze dit al sinds de zondag middag en staat de compensatie totaal niet in de verhouding met de prijs van het kaartje (25 euro).
Op het kaartje, achterop, staat iets en daar ben je het mee eens, anders koop je geen kaartje.
Je zou ze nog kunnen vragen of het verzet kan worden.
misschien komt Joling een andere keer terug en krijg je een gratis kaartje
Je zou ze nog kunnen vragen of het verzet kan worden.
misschien komt Joling een andere keer terug en krijg je een gratis kaartje
Ja maar zo kan je iedereen van alles beloven onder het mom van dat je akkoord gaat met de voorwaarden.
Als er op het kaartje groot staat dat Gerard Joling komt verwacht je Gerard Joling. Dat vervolgens bijvoorbeeld Alex niet zou komen zou me niet interesseren, je komt voor Gerard.
Als Gerard vervolgens niet komt opdagen is dus de act waar het hele evenement uiteindelijk om draait een grote flop. Er is niet aan de verwachting van de consument voldaan en om dat nou zo even simpel weg te wuiven vind ik toch iets teveel van het goede.
Als Bon Jovi ergens optreedt en je koopt hier een kaart voor verwacht je ook dat Bon Jovi er is en niet dat het voorprogramma een half uurtje doorspeelt.
Als er op het kaartje groot staat dat Gerard Joling komt verwacht je Gerard Joling. Dat vervolgens bijvoorbeeld Alex niet zou komen zou me niet interesseren, je komt voor Gerard.
Als Gerard vervolgens niet komt opdagen is dus de act waar het hele evenement uiteindelijk om draait een grote flop. Er is niet aan de verwachting van de consument voldaan en om dat nou zo even simpel weg te wuiven vind ik toch iets teveel van het goede.
Als Bon Jovi ergens optreedt en je koopt hier een kaart voor verwacht je ook dat Bon Jovi er is en niet dat het voorprogramma een half uurtje doorspeelt.
Er bestaat ook nog zoiets als overmacht.
Soms kan het zijn dat je je kaartje kunt omruilen voor het volgende concert, heb je dat al gevraagd?
Soms kan het zijn dat je je kaartje kunt omruilen voor het volgende concert, heb je dat al gevraagd?
Zoiets wordt hier maar 1 keer per jaar gehouden. Daarnaast moest iedereen eigenlijk zijn kaartje inleveren en is dit dus eigenlijk geen optie. Dat ik mijn kaartje nog heb is stom toeval.
Overmacht begrijp ik idd. Maar het komt erop neer dat de organisatie nu een flinke duit in het zakje heeft. Geen kosten voor Gerard (hooguit de aanbetaling), wel de prijzen van de kaartjes.
Tel uit je winst dus.
Overmacht begrijp ik idd. Maar het komt erop neer dat de organisatie nu een flinke duit in het zakje heeft. Geen kosten voor Gerard (hooguit de aanbetaling), wel de prijzen van de kaartjes.
Tel uit je winst dus.
Kijk, zij doen het niet expres en zij hebben iets anders kunnen regelen.
Zij kunnen niet aan ieders wensen voldoen. Dat jij het niet goed vond is pech.
jij hebt je kaartje aangenomen en ben je eens met de voorwaarden.
Ik denk niet dat je recht op klagen hebt.
Elke artiest kan ziek worden, dood gaan, vlucht missen door het weer, noem maar op, dat is overmacht.
Sommigen kiezen ervoor het concert te verplaatsen.
Zij kunnen niet aan ieders wensen voldoen. Dat jij het niet goed vond is pech.
jij hebt je kaartje aangenomen en ben je eens met de voorwaarden.
Ik denk niet dat je recht op klagen hebt.
Elke artiest kan ziek worden, dood gaan, vlucht missen door het weer, noem maar op, dat is overmacht.
Sommigen kiezen ervoor het concert te verplaatsen.