LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politie op de stoep

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
leeuw1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2008 20:53

Politie op de stoep

Ongelezen bericht door leeuw1972 »

Mogen agenten zomaar motoren op een voetpad achterlaten. Is dit niet illegaal parkeren? Intergriteit en voorbeeld functie? Toch maar een paar foto's gemaakt. Binnen een straal van ca 300 meter, twee situaties waar op juiste wijze geparkeerd kon worden....
Kan ik ergens deze foto's laten zien?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door pbarendse »

Lekker belangrijk ook weer... Zijn er geen belangrijker zaken waar je je zorgen over kunt maken?

Voorbeeldfunctie of niet, agenten hebben vrijstelling van bepaalde regels als de uitvoering van hun taak dat vereist.

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door anita1971 »

Maar........ agenten mogen volgens mij hun motor ook niet zomaar op de stoep parkeren. Denk aan mensen met kinderwagens, mensen in een rolstoel, mensen met een rolator........
Ik zou de volgende keer gewoon netjes aan die agenten vragen of ze der motor op een parkeerplek willen zetten zodat voetgangers etc. erdoor kunnen zonder van de stoep af te gaan.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door pbarendse »

Volgens mij lees je mijn bericht niet goed... "Als de uitvoering van hun taak dat vereist" betekent dat ze het niet zomaar mogen doen om een ijsje te halen of zo. Blijkbaar moesten ze snel ergens naar binnen, en hadden geen tijd om hun motor anders te parkeren.

Stel je even de volgende situatie voor: Je wordt bedreigd door iemand met een wapen. Je hebt het nog net voor elkaar gekregen de politie te bellen. Die snellen zich naar jouw huis, maar gaan eerst even vijf minuten de tijd nemen om hun motoren te parkeren zodat niemand er last van heeft... Wat denk je dan?

Kortom: Oordeel pas als je voldoende kennis van de feiten hebt. Zolang je niet weet wat die agenten daar aan het doen waren, kun je ook geen antwoord geven op de vraag of het terecht was dat ze hun motoren daar parkeren.

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door anita1971 »

"Als de uitvoering van hun taak dat vereist" ja tuurlijk dan mogen ze hem zelfs midden op straat neerzetten. Maar deze zin zie ik nergens in uw 1e stukje terug.
Bij mij is het dus ook zo bedoeld dat als ze "een ijsje gaan halen, een pakje sigaretten gaan halen, etc. etc.
(het is een algemene beschouwing, ik weet NATUURLIJK NIET wat zich daar afspeelt)
Een vriendelijke groet, Anita

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door pbarendse »

Volgens mij staat het er toch echt, in de laatste regel van mijn eerste post... en nee, ik heb hem niet gewijzigd :wink:

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door anita1971 »

Lekker belangrijk ook weer... Zijn er geen belangrijker zaken waar je je zorgen over kunt maken?

Voorbeeldfunctie of niet, agenten hebben vrijstelling van bepaalde regels als de uitvoering van hun taak dat vereist.

Dit is wat er staat!!

Vriendelijke groeten, Anita :lol:

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door rattaplan »

ik heb wel een keer gehad dat ik op de stoep fietste en een politieagente te fiets, de stoep op kwam rijden om tegen mij te zeggen dat ik niet op de stoep mog fietsen, :shock:

Toen ik tegen haar zei dat zij hetzelfde aan het doen was, moest ik niet zon grote mond hebben en niet zo bijdehand doen. :evil:

maar goed in geval van TS, zou ik me ook niet zo druk maken. Dit soort dingen kun je toch niet winnen.
Laatst gewijzigd door rattaplan op 04 apr 2008 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

leeuw1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2008 20:53

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door leeuw1972 »

De heren en mogelijk dames waren bij de chinees. Het gaat niet om 1 motor of 1 auto. Het korps zat binnen te eten. En ja het voetpad was niet begaanbaar voor een rolstoel.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door pbarendse »

In dat geval is het op zijn zachtst gezegd niet verstandig dat ze zo parkeren. Hoewel motorrijders qua parkeren een ondergeschoven kindje zijn in Nederland, is het in ieder geval niet de bedoeling dat je zo parkeert dat anderen er last van hebben. Dat geldt zeker voor politie-ambtenaren.

Zelf rijd ik ook motor, en het is soms verwarrend. Binnen een betaald-parkeren zone is parkeren op een parkeervak niet toegestaan. Op de stoep mag echter ook niet. Op de straat ook niet. Kortom, je mag eigenlijk nergens staan. Ik probeer dan altijd de motor zo neer te zetten dat hij in ieder geval niemand tot last is.

Een agent die gewoon even een hapje gaat eten moet zich ook gewoon aan de geldende regels houden. Helaas wordt hier nog wel eens de hand mee gelicht. Ben ook wel eens ingehaald op de snelweg door een politie-auto met toeters en bellen, die 2 seconden later een benzinestation op rijdt, waarna een agent uitstapt en het toilet binnenstapt. Die moest dus wel erg nodig :lol:

Wat je eventueel kunt doen is een klachtenbrief schrijven naar het desbetreffende korps, eventueel met begeleidend fotomateriaal. Weet niet of er wat mee gebeurt, maar er is toch wel een redelijke kans dat de betrokken personen in ieder geval een waarschuwinkje krijgen!

Johan1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2008 11:00

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door Johan1981 »

Idd, dit soort fratsen zie ik ook regelmatig op kruisingen gebeuren als het erg druk is.
Even de lampjes aan (geen sirene, want dan zien ze dat meteen in de meldkamer) en hupsee over de bus of stoep om de rij wachtende auto's voor de verkeerslichten voorbij te komen.

Nadat ze er voorbij zijn gaat alles weer uit en rijden ze rustig verder of er niks aan de hand is.
misbruik van de mogelijkheden heet dat :!: gewoon niet willen wachten en even laten zien dat zij de macht hebben :!:
Als je dit als je als burger uithaald heb je meteen een fikse prent aan je broek :!:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door Pruim »

Idd, dit soort fratsen zie ik ook regelmatig op kruisingen gebeuren als het erg druk is.
Even de lampjes aan (geen sirene, want dan zien ze dat meteen in de meldkamer) en hupsee over de bus of stoep om de rij wachtende auto's voor de verkeerslichten voorbij te komen.

Nadat ze er voorbij zijn gaat alles weer uit en rijden ze rustig verder of er niks aan de hand is.
misbruik van de mogelijkheden heet dat gewoon niet willen wachten en even laten zien dat zij de macht hebben
Als je dit als je als burger uithaald heb je meteen een fikse prent aan je broek
En toen ben jij er gelijk achteraan gereden om te kijken of ze niet misschien ergens in verband met hun werk ergen naar toe moesten?

Johan1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2008 11:00

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door Johan1981 »

als ze dan verder gewoon bij de mac drive staan om een broodje te bestellen is dan is dat gewoon misbruik van de bevoegdheden.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door Pruim »

Ja je hebt helemaal gelijk hoor :lol:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door Ulbe »

Politie's blijven natuurlijk mensen, met hun streken en hun wensen, :wink:

Hoe vaak zie ik niet een polite wagen met 160 km per uur of sneller over de snelweg rijden, terwijl er geen zwaailampen en sirene's gebruikt worden, deze mensen hebben gewoon wat vrijheden dan de gewone burger, :wink:

De mannen hebben eind van de middag hun nocht, en ze willen naar moeder de vrouw en de evt. kindertjes toe!, op naar de koffie!, :P

Deze mensen hebben gewoon de privilege om een "foutje" te begaan, maar ook zij moeten het niet al bont maken, want dan bekeurd de politie de politie!, :lol:

Ik lig er niet wakker om, maar wel oppassen!, voor de snelheidscontrole's! :D


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het is toch onderhand wel bekend dat het halen van voedsel (MacDrive, Donuts, Chinees, Ijsjes, Warme croissants, .... ) een prio 1 rit voor de politie is.

Hoe denk je anders dat die agenten zulke dikzakken worden..

Daar moet een overvalletje wel ff voor wijken

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door MLF »

leeuw1972

Ja agenten mogen hun auto's en motoren op de stoep plaatsen, zij hebben ontheffing.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Agenten hebben alleen ontheffing als dit voor hun werk noodzakelijk is, Dat is wat anders dan dat deze nonoos gewoon op de stoep mogen parkeren

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies seagoing racer2

ariane1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2008 14:12

Re: Politie op de stoep

Ongelezen bericht door ariane1963 »

ik heb hier wat foto's van politie die dingen doen zoals op de stoep parkeren en wildplassen en nog wat meer...ook raced de politie gezellig op hun scootertje hier door het park waar mensen hun hondje uitlaten en moedertjes lekker met hun kindjes wandelen maar door politie moeten uitwijken in de bosjes of in de sloot..en dat zonder reden!!maar als er door jeugd in dit park gereden word krijgen ze een flinke boete..

krom allemaal en zeker vaak het slechte voorbeeld...

Gesloten