LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poll: is een schadevergoeding van 10% voldoende ?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire

Is 10% van de in totaal geleden schade genoeg ?

Peiling eindigde op 09 jul 2008 19:43

0 Nee, bij lange na niet. De strijd voor veel meer mag jaren duren.
2
100%
0 Nee, maar beter snel ietsje meer dan jaren procederen
0
Geen stemmen
0 Ja, beter één vogel in de hand dan tien in de lucht
0
Geen stemmen
0 Weet niet
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

peewee

Poll: is een schadevergoeding van 10% voldoende ?

Ongelezen bericht door peewee »

Volgens berekeningen van de Vereniging Consument & Geldzaken op basis van gegevens van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek, valt de totale schade die alle circa 5 miljoen beleggingspolisbezitters tezamen leden, te becijferen op een bedrag tussen de 18 en 21 miljard euro. De voorstellen van Ombudsman Wabeke zijn te becijferen op een totale schadevergoeding van circa 1,5 miljard. Minder dan 10% van de geleden schade.

sieward

Re: Poll: is een schadevergoeding van 10% voldoende ?

Ongelezen bericht door sieward »

Hi Peewee, leuke poll!
Alleen wat ik toch opnieuw wil benadrukken is dat het voorstel van Wabeke toestaat, dat het kostenpercentage hoger wordt, naarmate de polis langer loopt. Indien het dus al tot terugbetalingen komt, profiteren alleen degene met kortlopende contracten en een kleine inleg. De mensen die de meeste schade hebben gelopen krijgen niets. Ik vermoed, dat dit zo is, zodat verzekeraars zo toch nog een wit pootje kunnen halen, zonder dat ze ervoor hoeven te betalen. Zie ook mijn bijdrages onder Aanbeveling Wabeke erg mager...

Gesloten