Bovag als marketinginstrument
Geplaatst: 03 apr 2008 17:38
5 maanden geleden heb ik een saab 9.3 gekocht bij een occasiondealer in Harmelen (garage Verlaan) met bovag garantie. Na een proefrit de auto aangeschaft, echter op de rit naar huis sloeg de motor al af. De volgende dag was de accu leeg. dit was slechts een slecht voorteken. Na de eerste 2x keer bij deze dealer Verlaan te zijn geweest, maar naar de saab dealer gegaan omdat de garage Verlaan niet kundig overkwam en bovendien met een slecht (of selectief) geheugen. Uiteindelijk is het defect redelijk verholpen door uitstekende service van de saab dealer te naarden, maar af en toe slaat de saab nog steeds af. Reden voor ons om hem weg te doen met flink veel verlies (ca. €3000). Nog garage Verlaan te Harmelen gebeld wat we er aan konden doen om de schade te beperken, maar dan krijg je zoals verwacht nul op rekest, zijn buit is binnen. Voortaan zal ik alleen een 2e hands bij de merkdealer zelf kopen. Deze occasion dealer gebruikt de bovag alleen als marketing instrument om makkelijk te verkopen. eenmaal verkocht zijn ze zeer afhoudend en passief door de ernst van het defect af te zwakken en te vergeten wie je ook alweer bent. Vervolgens laten ze wel hun trots blijken over hoeveel auto's ze per week verkopen. Bijna surrealistisch. Ik ben er zelf mee in het schip gegaan, diegene die dit leest wees gewaarschuwd voor deze dealer