LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile HAD ons een oor aangenaaid, bij wie nog meer??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Wisselijzer

T-mobile HAD ons een oor aangenaaid, bij wie nog meer??

Ongelezen bericht door Wisselijzer »

13 maart verliep ons contract. Sim only flex 40. Wij werden eind januari gebeld met deze mededeling en tevens dat flex 40 niet meer bestond maar flex 45 was geworden. Maar ze hadden een gigantisch aanbod voor ons, omdat wij al vanaf 1999 abonnee zijn bij Ben/T-mobile en wij altijd ons eigen telefoontoestel hebben gekocht werden wij beloond met 50% korting. Ons abo zou flex 45 worden en dan voor de helft van de prijs dus 22,50. Wat deze heer ons echter niet vertelde is dat onze gesprekskosten van 6 cent p.m. naar 15 cent per minuut gingen (omdat wij 50% korting krijgen zijn deze kosten 7,5 cent p.m.) Met het flex 40 abo wat wij hadden konden wij zo'n 660 minuten per maand bellen want uiteindelijk 40 euro: 0,06 is 666 minuten, trek daar wat sms-kosten van 6 cent per sms vanaf en je zit op zo'n 660 minuten. Nu krijg ik voor mijn flex 45 : 0,15 maar 300 minuten. Oké, ik betaal de helft maar ik krijg wel voor 45 euro beltijd en de kosten worden gewoon als 15 cent per minuut afgerekend (of: 22,50 : 0,075 is ook 300). Dit is dus niet wat die heer ons voorspiegelde. Wij dachten dat wij gewoon van flex 40 6 cnt p.m. naar flex 45 6 cnt p.m. gingen. Ik zei nog tegen T-mobile dat dat grandioos was, flex 45, voor de helft van de prijs en dan nog meer belminuten als nu al het geval was. De heer aan de andere kant deed geen moeite dit te corrigeren, sterker nog: hij beaamde dit zelfs. Toen ons nieuwe flex 45 abo inging kwamen wij tot de ontdekking dat wij behoorlijk opgelicht waren. Niks bijna 700 belminuten! 300 belminuten en dan 15 cent per minuut (7,5 cent). Ons eerste Ben/T-mobile abo wat wij maart 2007 hadden verruild voor de flex 40 was nog niet eens zo duur, daar betaalden wij 12 cent p.m. en okée, had maar 180 minuten maar alles wat ik meer belden bleef toch 12 cent so who cares. En dan nog wat: als je bij T-mobile op de site online een sim only abo flex 45 koopt dan betaal je geen 45, geen 22,50 maar 19,50 per maand voor de duur van het afgesloten contract. Dit komt neer op zo'n 6,5 cent per minuut.
Waar pas ik dan in dit sprookje van al 9 jaar vaste klant zijn en altijd eigen toestel gekocht dus wij hebben een gigantisch aanbod voor U???? Dit heeft er helemaal niets mee te maken. Iedereen krijgt die 50% korting als zij een sim only abo hebben, ookal ben je pas een jaar klant. Volgens mij heeft T-mobile hier dus een grove fout gemaakt en zij wij hier nu de dupe van. Zijn er meer personen die op deze schandelijke manier de boot zijn ingegaan. Ik zou het prettig vinden als iemand deze kwestie aan de kaak stelt.
Laatst gewijzigd door Wisselijzer op 10 apr 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

jor

Re: T-mobile HAD ons een oor aangenaaid, bij wie nog meer??

Ongelezen bericht door jor »

Of het een fout is of gewoon een enorme schoft van een medewerker weet ik niet maar zo ga je niet met klanten om natuurlijk. Ik liet het hier echt niet bij zitten en zou het overal op het internet neerzetten en een aangetekende brief naar hun sturen en daarin zetten dat je het overal plaatst.Vinden ze niet grappig.

Mvg Jor.

miffy53

Ongelezen bericht door miffy53 »

Ik heb het idee dat dit de manier van T-Mobile is om van de oudere flex abonnementen af te komen. Ik heb zelf een flex 10 die 25 maart verliep. In januari had ik de klantenservice gebeld om te vragen hoe of wat. Ze probeerden me net als bij u een ander (duurder) flex abonnement aan te smeren. Ik had vantevoren de tarieven bekeken en al gezien dat de huidige flex abonnementen anders (onvoordeliger) zijn dan de oude. Ik heb toen gevraagd wat er gebeurde als ik niets zou doen en toen werd mij verzekerd dat mijn flex 10 stilzwijgend verlengd zou worden.

Op 26 maart had ik opeens een inactieve simkaart en kon ik niet meer bellen. Na contact met de klantenservice bleek dat ik gewoon afgesloten was! Ik kon wel weer aangesloten worden maar dan met een nieuw flex of relax abonnement! Hier was ik het niet mee eens want ik had helemaal niets opgezegd, na lang discussieren kon de flex 10 opeens wel weer aangesloten worden. Die heb ik nu gelukkig weer maar ik ben wel de belminuten kwijt die ik nog had voor 25 maart. Mijn gespaarde T-Mobile Extra credits zie ik ook niet meer bij My T-Mobile, dit zijn ze nog steeds aan het uitzoeken.

U ben helaas misleid door een slinkse verkoper of die persoon wist gewoon echt niet waar hij het over had. Ik weet niet of er nu nog veel aan te doen is omdat u op de aanbieding bent ingegaan. Ik ben zelf ook al lang T-Mobile klant (nog de "Ben-tijd" meegemaakt) en heb nooit problemen met ze gehad, maar door het geintje met mijn flex 10 ben ik zit ik er echt over te denken om over te stappen naar een andere provider.

Zoals jor al zegt kunt u een brief sturen waarin u uitlegt dat u zich misleid voelt en dat u uw oude abonnement terug wil, of u kunt overwegen om over te stappen naar een andere provider.

areyouben

Ongelezen bericht door areyouben »

Vooropgesteld dat de praktijken van T-mobile hier niet netjes en goed te praten zijn, is bovenstaand verhaal nét even te zwart opgesteld.

Voor zover ik de abonnementen van T-mobile ken, is dit aan de hand:
Oude situatie:
Maandelijkse kosten: 40
Maandelijks tegoed: 40
Prijs per minuut: 0,06

Nieuwe situatie:
Maandelijkse kosten: 22,50
Maandelijks tegoed: 45
Prijs per minuut: 0,15

Het verschil zit hem er dus in, dat je met een nieuw flex sim only abonnement een korting krijgt op het maandbedrag dat je betaalt om een tegoed te ontvangen, ipv een korting per minuut dat in de oude situatie geldt.
Effectief is dan als je deze bundels vergelijkt, het verschil gewoon 6 cent tegenover 7,5 cent per minuut, inderdaad een achteruitgang (maar niet van 6 naar 15 cent).
Als het tegoed op is, geldt in de nieuwe situatie het tarief van 15 cent, dat is dus wel de forse (en valse) achteruitgang!

Dus effectief 66 minuten minder als je in de bundel blijft, en daarna gewoon flink duurder, niet netjes idd! Is vast wel wat aan te doen, even brief opstellen. ;)

jor

Ongelezen bericht door jor »

Waar pas ik dan in dit sprookje van al 9 jaar vaste klant zijn en altijd eigen toestel gekocht dus wij hebben een gigantisch aanbod voor U???? Dit heeft er helemaal niets mee te maken. Iedereen krijgt die 50% korting als zij een sim only abo hebben, ookal ben je pas een jaar klant.
Dit stukje is natuurlijk waar het om draait. Een mooi verhaaltje over een geweldig aanbod en een medewerker die kennelijk niet in staat is om de voor en tegens juist over het voetlicht te brengen.

Mvg Jor.

Wisselijzer

Ongelezen bericht door Wisselijzer »

Okee, nou, hier de laatste update: T-mobile heeft nav onze schriftelijke klacht (en dreiging op elke site ons verhaal te doen, waarvan Radar de eerste was) uiteindelijk contact opgenomen en ons oude Flex40 Abonnement in ere hersteld met terugwerkende kracht. Wij zijn hier natuurlijk heel blij mee dus zitten wij nu weer voor 6 cent p.m. te bellen.

Hartelijk dank voor jullie reacties

Gesloten