LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DCM

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
defense
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2008 17:37

DCM

Ongelezen bericht door defense »

ben dus in een dwaling een abonnement aan gegaan met het bekende dcm, ik heb die getekend en enkele dagen later een factuur onvangen, met daar een betaling van 1200 euro. Wat nu, gewoon betalen of niet. en als ik die niet betaal, hoe sterk ben ik nu, heb namelijk wel getekend.

hoop graag wat van jullie te horen HELP

leonvre
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2008 20:18

Re: DCM

Ongelezen bericht door leonvre »

Ik ben er gelukkig niet op in gegaan, want ik ben ook door dit bedrijf gebeld en heb een fax ontvangen.
Deze fax heb ik nog en hier staat op in kleine letters dat je er nog onderuit kan door een aangetekende brief binnen 8 dagen te sturen.
Ik zou dit zeker doen en ook nog er achteraan bellen zodra je het verstuurd heb.
Ik heb al veel gelezen dat veel mensen er op ingegaan zijn en niet betalen en dat er allerlei maatregelen genomen wordt( dreigen, incasso etc) om je toch te laten betalen.
Hilbrand die op mijn bericht j.l. gereageerd had is ook al een half jaar bezig en wacht nog steeds op een dagvaarding.
Ik hoop dat je er nog onderuit kan en wens je veel succes.
Deze mensen moeten eens flink aangepakt worden.
Bewaar alles wat je van ze krijgt en neem desnoods het tel.gesprek op als je ze belt.

Veel succes en kijk ook even verder hier op het forum want er staan nog veel meer bedrijven etc. op die hieraan meedoen.

Frederique (leonvre)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: DCM

Ongelezen bericht door kanovaarder »

aan defense.

Het hangt er ook sterk vanaf hoe u bent voorgelicht door dit bedrijf.
Heeft men duidelijk een prijs genoemd?

Zo niet, dan zo snel mogelijk een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) versturen waarin u op dwaling de overeenkomst opzegt.

Immers, ook nergens op hun site zijn die kosten genoemd (zelfs zorgvuldig verborgen gehouden tot men daarop speciaal naar vraagt maar stelt;
quote: "De kosten
Neem contact met ons op voor meer informatie." einde quote.

Uw motivering 'dwaling' is door zijn idioot hoge prijs een redelijk argument.

Vermeld ook in uw brief dat u uw rechtsbijstand zult inschakelen om het bedrijf te dwingen deze overeenkomst op verkeerde informatie gegeven te vernietigen.

Bovendien kan ik in het handelsregister nergens met de zoekterm
DCM groep of met het door hun opgegeven KvK-nummer hun gegevens vinden.
Na uw brief te hebben verstuurd bel dan ook even die Kamer van Koophandel Eindhoven op of dit "bedrijf"wel staat ingeschreven en wellicht heeft men daar nog wat verdere info en tips.

Grootvader

defense
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2008 17:37

Re: DCM

Ongelezen bericht door defense »

Helaas was er in de kleine lettertjes wel een prijs vermeld. Door het makkelijke invulformulier kreeg ik de indruk dat het ging om iets simpels waarvan ik ál lid ben. Dat het slechts ging om het controleren van gegevens. Dat het geen zuiver bedrijf is is duidelijk, want ik duid op steeds meer vreemde situaties.

j,vosmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 10:46

Re: DCM

Ongelezen bericht door j,vosmer »

Ook ik ben benaderd door DCM. Het waren copies. Die heb ik terzijde gelegd. Dus niet ondertekend of retour gestuurd. Maar nu begint de man van DCM allerlei rare en agressieve uitingen te doen op mijn mobiele voice mail. Ik heb er op het politie bureau melding van gedaan. :x DIt bedrijf moet onmiddelijk gestopt worden. Zodat er niet meer mensen de dupe worden.

thyomas5
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18

Re: DCM

Ongelezen bericht door thyomas5 »

:evil: hallo ik ben ook bezig met dit bedrijf krijg allemaal facturen van 1400euro een aanmaning van dik 1500 euro heb een aangetekende brief gestuurt maar dat hebben ze niet ontvangen zeggen ze.heb met ze gebelt ze weten van niks .maar ze weten je wel te vinden ik zal het wel niet begrijpen?maar ik weet ook van niks en ze krijgen ook niks.

alpina
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2009 12:39

Re: DCM

Ongelezen bericht door alpina »

ook ik ben door middel van dwaling
in het bezit gekomen van een naar mijn mening veel te hoge
rekening van de firma dcm te veendam

heeft iemand een oplossing of suggestie??

zijn er mensen die al juridische stappen hebben ondernomen ???
of zlefs mensen die toch hebben moeten betalen
aan deurwaarder of via rechtbank???

ik weet niet hoe ver ik t moet laten komen
met de mensen van dcm

gerthe
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2009 16:47

Re: DCM

Ongelezen bericht door gerthe »

ook ik ben erin getrapt,je wwet wel snelle verkooppraatjes en een fax die de indruk gaf iets te tekenen om er snel vanaf te zijn
(eigen stomme fout natuurlijk,ik dacht te tekenen om geen vermelding te krijgen op regionale bedrijven wijzer,maar ik tekende juist voor een vermelding van een jaar) ik had getekend en moest dus een jaar vooruit betalen (in een naiefe bui ook nog gedaan ook,€ 1400,00 naar de haaien)
mischien dat iemand weet of ik het geld terug kan krijgen,want ik heb nog geen vermelding van m'n bedrijf op bedrijvenwijzer kunnen vinden.
is het mischien mogelijk om aangifte van oplichting te doen.
(ik ben een leek in dit soort zaken dus elk advies is welkom)

maartje l.
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:22

Re: DCM

Ongelezen bericht door maartje l. »

Hoi Gerthe,

Op de site van kvk staan standaardbrieven welke je aangetekend per fax en reguliere post kan versturen. Dit i.v.m. dwaling en bedrog. Vooral niet betalen en schroll even een paar berichten naar beneden naar eddieb dat is het enigste wat je kan doen. Bij www.fraudemeldpunt.nl kan je ook naar het telegraaf loket deze schrijven op dit moment regelmatig over aquasitiefraude, dan kan misschien dit bedrijf aan alle kanten aangepakt worden. Hoemeer mensen er melding van maken, hoe beter. Veel succes!!

gerthe
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2009 16:47

Re: DCM

Ongelezen bericht door gerthe »

dank je voor de info
ik zal er gelijk werk van maken

jandenman
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:39

Re: DCM

Ongelezen bericht door jandenman »

gewoon rechtsbijstand inschakelen

Verkade
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 18:25

Re: DCM

Ongelezen bericht door Verkade »

Wij zijn er ook in getrapt en hebben de formulieren verstuurd maar nog niks betaald.

Via telefoon zeiden ze dat we binnenkort formulieren krijgen om een contract te beeindigen, en dat we die zo snel mogelijk moesten invullen. Dat hebben we gedaan en toen kregen we een factuur met maar liefst een bedrag van 1428 euro.

We waren hier niet mee eens (duh) en hadden gebeld. Ze zeiden dat we niet van de website konden omdat het gereseveerd is voor ons. Wat enorm kwats is, we konden stoppen maar dan moeten we 999.60 euro betalen.

Nouja we hebben daarna de advocaat gebeld en die zou er achter aan gaan. Na het eten zijn we opzoek gegaan naar het bedrijf en konden zo niks vinden onder de naam DCM. Daarna ben ik opzoek gegaan naar 'DCM Oplichting' en toen kwam ik hier terecht. Dit heb ik meteen gemeld aan de advocaat.

Tevens staat de website bekend onder reclame maken voor bedrijven (kwamen we later pas achter). We hebben een statistieken systeem en hieruit is te zien dat we niet eens meer bezoekers krijgen.

Het lijkt mij of dit een bedrijf is van 1 persoon die simpel geld wilt verdienen. Reclame maken denk ik aan banners of popups, wat hij doet is alleen de gegevens van het bedrijf op zijn site zetten.

Hoe zit het juridisch? Moeten we betalen of niet, wij zijn in iedergeval niet van plan om dit te doen maar dit is niet zomaar te doen als het niet 'oplichting' is.

jandenman
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:39

Re: DCM

Ongelezen bericht door jandenman »

bij mij is het zelfde gegaan als bij u
ik heb contact gehad met das rechtbijstand en een jurist van de kamer van koophandel
en die zeggen dat we niks moeten betalen en het moeten gooien op dwaling

ik denk ook dat het maar 1 persoon is want als ik terug belt krijg ik steeds een marokkaanse jongen

ik weet ook dat i deze site leest

dus als je dit leest

ik zou elke dag maar om je heen blijven kijken want we komen je opzoeken en dat meen ik

Verkade
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 18:25

Re: DCM

Ongelezen bericht door Verkade »

Bedankt voor uw reactie. Ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit soort dingen doen. Wat doet de politie/rechter hieraan? Zo een moet je opsluiten en nooit meer los laten.

Wij hebben ook een man gehad met een rare accent. Ik kan niet zeggen waar hij vandaan komt dat kon ik niet horen. Het is wel erg duidelijk dat het een persoon is.

Hoe zit het met de website regionale-bedrijvenwijzer.nl? Is dit zijn website of is dit toch een andere website. Hoe dan ook, voor alleen het bedrijfnaam op de website te zetten noem ik geen reclame. Je moet tenslotte ook nog zoeken naar het naam.

Als je een bedrag van 1428 euro betaald voor reclame, mag je wel heel wat meer verwachten. De bedrag hangt af hoevaak je banner langs komt, waar de banners staan (onderaan = minder kosten dan bovenaan natuurlijk) en het aantal bezoekers van die website. In alle gevallen voldoet de website niet. Zelfs 100 euro is teveel om door hun reclamen te laten maken voor me bedrijf.

Ik weet niet precies hoelang we er nu opstaan, maar in mijn statistieken systeem die ik gemaakt heb, is zijn website als refentie nooit langs gekomen.

jandenman
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:39

Re: DCM

Ongelezen bericht door jandenman »

bij mij op de website ook niet

onbekendpersoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2009 23:12

Re: DCM

Ongelezen bericht door onbekendpersoon »

Beste allemaal,

Ons is precies hetzelfde overkomen. De offerte is getekend teruggestuurd aan DCM en toen kwam gelijk de factuur van ruim 1400 euro bij ons in de bus.
Wij waren ook zeker niet van plan dit te betalen, maar de offerte laat lezen dat we binnen 8 dagen via een aangetekende brief de overeenkomst hadden moeten ontbinden.
Ik heb vervolgens hun eigen voorwaarden doorgelezen en daar stond in artikel 7.1 vermeld dat er pas sprake is van een overeenkomst wanneer je een opdrachtbevestiging van DCM hebt ontvangen.
Artikel 7.2 geeft te lezen dat je na het ontvangen van de opdrachtbevestiging nog 8 dagen de tijd hebt om de overeenkomst via een aangetekende brief te beeindigen.
Wij hebben gelijk een aangetekend brief gestuurd en toen kwamen natuurlijk de minder prettige telefoontjes.
Ik ben vervolgens verhaal gaan halen bij het juridisch loket en we staan vol in ons recht.

STUUR DUS EEN AANGETEKENDE BRIEF WANNEER JE GEEN OPDRACHTBEVESTIGING HEBT ONTVANGEN EN VERMELD VOORAL DAT ER DUS NOG GEEN SPRAKE IS VAN EEN OVEREENKOMST. JE STAAT DAN IN JE VOLSTE RECHT!!!

De voorwaarden van het bedrijf zelf bevestigd dit nogmaals.
DUS ABSOLUUT NIET BETALEN!

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Groetjes.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: DCM

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je niets tekende of anders akkoord ging niets doen, elke postzegel kost geld en hij moet maar bewijzen dat U moet betalen en alle berichten over deze firma gelezen te hebben is de kans groot dat bij een rechtszaak zij verliezen.

Niet reageren is het beste want anders blijft deze gek het proberen omdat U bang is geworden.

Dus vooral geen dure aangetekende brieven sturen naar deze oplichters.

effex
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2009 17:52

Re: DCM

Ongelezen bericht door effex »

ben zelf ook gedupeerde in deze zaak.
ze laten in het begin blijken alsof je al reeds eerder bij hun had geadverteerd.
het stomme is natuurlijk dat ik heb getekend en niet heb gelet op onderstaande regel op de offerte.
en die luidt als volgt:

'zoals gewenst geen automatische verlenging na deze periode van 2009'

dus ik zit er volledig aan vast.
kan ik me hier nog uit redden?
ik ben nl. echt niet van plan om een factuur te betalen van 1400 euro die na mijn idee niet overeenkomt met de diensten die zij aanbieden.
zelfs de website laat te wensen over.
de feiten daar gelaten ben ik zowieso niet van plan om te betalen.
maar ik krijg nu ook al aanmaningen binnen met een verhoogd bedrag van 120euro.

of ik zal gewoon moeten betalen onder protest en direct aangifte doen en een brief sturen naar radar en de consumentenbond.
dit bedrijf moet stoppen met deze aantijgingen.
ik voel me diep belazerd en opgelicht door dit bedrijf, terwijl ik bij het eerste telefoongesprek al had aangegeven dat ik geen zaken wens te doen met DCM.

nu resteert de vraag, wat is wijsheid?
ik ben geen jurist, maar het is mijn eigen domme fout ergens voor getekend te hebben zonder het eerst nauwkerig door te lezen.


als iemand hier een oplossing voor heeft......graag een reactie![/b]

jandenman
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:39

Re: DCM

Ongelezen bericht door jandenman »

niet betalen
hij gaat echt niet zo ver tot een rechtzaak.
want dan kan ik wel 20 rechtzaken beginnen.
want jij bent echt niet de enige.
negeer alles gewoon.
als je rechtsbijstand heb schakel die in.
dan nemen hun alles in handen en hoef jij je geen zorgen meer te maken.

okee
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2009 15:03

Re: DCM

Ongelezen bericht door okee »

:twisted: wat een gezeik met dcm te veendam vandaag een factuur gehad met de mededeling om ff 714 euro over te maken naar hem zoniet komt ie wel langs ook ik heb de brief retour gestuurd en met duidelijke tekst erbij van geen interesse in een vermelding maar toch krijg ik een factuur ikke bellen met hem en hij was al gelijk zeer agressief tegenover mij terwijl ik gewoon wilde weten wat ik heb afgesloten maar hij zei alleen maar betalen betalen zo niet kom ik langs wat moet ik nu verder doen heb aangifte gedaan en ga rechtsbijstand in schakelen maar hoelang gaat dit duren heeft iemand al eens wat aagespannen tegen deze man of zullen we dat met zijn alle in 1 keer doen zodat deze man gewoon op houdt met deze spelletjes ik ben benieuwd op iemand nog reacties of dreigementen krijgt van deze persoon .................ps kvk stop met deze info door te sturen naar deze mensen

Gesloten