telfort
Geplaatst: 09 apr 2008 19:19
Sinds 16 januari 2008 heb ik via www.gsmweb.nl een mobiel abonnement bij Telfort afgesloten. De eerste twee weken had ik al problemen. Ik had geen netwerk. Hierover heb ik contact gehad met Telfort. Het kwam omdat zij toen net sinds kort over de lijn van KPN gingen, vertelden zij mij en hierdoor had ik geen netwerk. Dit moest ik handmatig instellen. Dit heb ik gedaan en uiteindelijk kon ik na twee weken weer bellen, echter wel steeds weer met problemen dat hij geen netwerk verbinding had. Iedere keer moest ik dit weer opnieuw handmatig instellen en dan deed hij het weer even. Hierdoor heb ik al met al maar 1 uur gebeld!
Vervolgens krijg ik 28 februari 2008 een brief met acceptgiro. Het onderwerp van deze brief is ‘in gebrekenstelling’. Volgens deze brief, hadden ze al eerder een aanmaning gestuurd en zou ik deze niet betaald hebben. Ik had inderdaad de rekening nog niet betaald,maar ik heb de eerste rekening, én de aanmaning NOOIT ontvangen!
Maar goed, buiten dat om, in deze brief staat dat ik tot 3 maart 2008 de tijd had om te betalen, anders zou mijn nummer definitief afgesloten worden en helemaal komen te vervallen. Tevens werd er al gedreigd met het stappen naar een incassobureau!
Nu staat er dus in dat ik tot 3 maart 2008 de tijd had om te betalen, maar op dezelfde dag dat ik deze brief binnen kreeg (28 februari 2008 dus!!!) was ik meteen afgesloten…ik heb dus nog niet eens de gelegenheid gehad om de rekening te betalen voor 3 maart 2008 want ik werd meteen die dag al afgesloten.
Nu is dit de eerste rekening waar het om gaat en binnen twee weken na de vervaldatum wordt ik al afgesloten. Dit vind ik ontzettend vreemd, gezien je meestal toch éérst een herinnering krijgt, dán een aanmaning en daarna word je eens een keer afgesloten. En dan nóg word je eerst afgesloten om te bellen, maar ik kon ook gewoon helemaal niet meer gebeld wórden. Kortom, ze hebben mij 28 februari 2008 al volledig uit de lucht gehaald, terwijl ik nota bene tot 3 maart 2008 de tijd had om te betalen!! Dit vind ik niet eens meer vreemd, maar ronduit schandalig!! Het is de eerste maand en meteen zo’n actie. Ik heb geen rekening of herinnering ontvangen en dan meteen dit…een beetje overdreven lijkt me.
Vervolgens krijg ik van de week een rekening van €619,97!!! Of ik deze even zo spoedig mogelijk wil betalen. (omdat mijn abonnement dus opgeheven is door hun en ik wel een 1,5 jaar contract heb, moet ik nu even de volledige abonnementskosten voor 1,5 jaar gaan betalen!) En dit allemaal doordat zij mij 28 februari 2008 al afgesloten hebben, terwijl ik tot 3 maart 2008 te kans had om te betalen. Ieder normaal denkend mens snapt toch wel dat dit niet door de beugel kan. Nota bene heb ik al met al maar 1 uur gebeld en dan een rekening van €619,97 sturen.
Ik geef ze de kans dit zo snel mogelijk op te lossen en mij weer aan te sluiten anders ga ik verdere gerechtelijke stappen ondernemen.
Cees
Vervolgens krijg ik 28 februari 2008 een brief met acceptgiro. Het onderwerp van deze brief is ‘in gebrekenstelling’. Volgens deze brief, hadden ze al eerder een aanmaning gestuurd en zou ik deze niet betaald hebben. Ik had inderdaad de rekening nog niet betaald,maar ik heb de eerste rekening, én de aanmaning NOOIT ontvangen!
Maar goed, buiten dat om, in deze brief staat dat ik tot 3 maart 2008 de tijd had om te betalen, anders zou mijn nummer definitief afgesloten worden en helemaal komen te vervallen. Tevens werd er al gedreigd met het stappen naar een incassobureau!
Nu staat er dus in dat ik tot 3 maart 2008 de tijd had om te betalen, maar op dezelfde dag dat ik deze brief binnen kreeg (28 februari 2008 dus!!!) was ik meteen afgesloten…ik heb dus nog niet eens de gelegenheid gehad om de rekening te betalen voor 3 maart 2008 want ik werd meteen die dag al afgesloten.
Nu is dit de eerste rekening waar het om gaat en binnen twee weken na de vervaldatum wordt ik al afgesloten. Dit vind ik ontzettend vreemd, gezien je meestal toch éérst een herinnering krijgt, dán een aanmaning en daarna word je eens een keer afgesloten. En dan nóg word je eerst afgesloten om te bellen, maar ik kon ook gewoon helemaal niet meer gebeld wórden. Kortom, ze hebben mij 28 februari 2008 al volledig uit de lucht gehaald, terwijl ik nota bene tot 3 maart 2008 de tijd had om te betalen!! Dit vind ik niet eens meer vreemd, maar ronduit schandalig!! Het is de eerste maand en meteen zo’n actie. Ik heb geen rekening of herinnering ontvangen en dan meteen dit…een beetje overdreven lijkt me.
Vervolgens krijg ik van de week een rekening van €619,97!!! Of ik deze even zo spoedig mogelijk wil betalen. (omdat mijn abonnement dus opgeheven is door hun en ik wel een 1,5 jaar contract heb, moet ik nu even de volledige abonnementskosten voor 1,5 jaar gaan betalen!) En dit allemaal doordat zij mij 28 februari 2008 al afgesloten hebben, terwijl ik tot 3 maart 2008 te kans had om te betalen. Ieder normaal denkend mens snapt toch wel dat dit niet door de beugel kan. Nota bene heb ik al met al maar 1 uur gebeld en dan een rekening van €619,97 sturen.
Ik geef ze de kans dit zo snel mogelijk op te lossen en mij weer aan te sluiten anders ga ik verdere gerechtelijke stappen ondernemen.
Cees