Whirlpool vaatwasser garantie
Geplaatst: 13 apr 2008 09:10
Wij hebben helaas een slechte ervaring met de afhandeling van een reparatie bij Whirlpool. Ik ben erg benieuwd of iemand dezelfde ervaring of tips heeft.
Onze vaatwasser die we bij IKEA gekocht hebben stopte telkens het programma voortijdig. Soms na een paar minuten en soms na een uur. Ik heb de foutmelding (piepjes) opgenomen om te kunnen laten horen aan Whirlpool. In de handleiding staat niets over foutmeldingen, dus gebeld met Whirlpool en die gaven wat tips wat we konden proberen. Alles gedaan, maar het probleem bleef. Dus weer gebeld en ze zouden een monteur sturen.
De monteur komt, luistert naar de piepjes van mijn opname en zegt dat de piepjes aangeven dat het aan de watertoevoer ligt en dat dat niet onder garantie valt en we een rekening krijgen. Hij doet verder niets en ik teken nergens voor en zeg dat ik het hier niet mee eens ben en niet zal betalen.
Maar ja, na twee maanden een herinnering gehad (nooit een orginele factuur) en nu een aanmaning dat ze het gaan doorgeven aan een incassobureau.
Wat kan ik hiermee doen? Ik vind dat ik mijn recht sta om niet te hoeven betalen. Ze hadden geen monteur hoeven te sturen als ze over de telefoon of in de handleiding hadden gezegd wat een foutmelding betekent. Ze stellen zelf voor om een monteur te sturen nadat ik uitvoerig heb uitgelegd wat de fout en de foutmelding is. Hoe kan ik dan als leek weten dat de fout bij de watertoevoer ligt?
Hopelijk weet iemand hoe ik moet handelen. Ik kan ook geen emailadres/postadres of dergelijke vinden om ze te kunnen schrijven.
Groeten, Judith
Onze vaatwasser die we bij IKEA gekocht hebben stopte telkens het programma voortijdig. Soms na een paar minuten en soms na een uur. Ik heb de foutmelding (piepjes) opgenomen om te kunnen laten horen aan Whirlpool. In de handleiding staat niets over foutmeldingen, dus gebeld met Whirlpool en die gaven wat tips wat we konden proberen. Alles gedaan, maar het probleem bleef. Dus weer gebeld en ze zouden een monteur sturen.
De monteur komt, luistert naar de piepjes van mijn opname en zegt dat de piepjes aangeven dat het aan de watertoevoer ligt en dat dat niet onder garantie valt en we een rekening krijgen. Hij doet verder niets en ik teken nergens voor en zeg dat ik het hier niet mee eens ben en niet zal betalen.
Maar ja, na twee maanden een herinnering gehad (nooit een orginele factuur) en nu een aanmaning dat ze het gaan doorgeven aan een incassobureau.
Wat kan ik hiermee doen? Ik vind dat ik mijn recht sta om niet te hoeven betalen. Ze hadden geen monteur hoeven te sturen als ze over de telefoon of in de handleiding hadden gezegd wat een foutmelding betekent. Ze stellen zelf voor om een monteur te sturen nadat ik uitvoerig heb uitgelegd wat de fout en de foutmelding is. Hoe kan ik dan als leek weten dat de fout bij de watertoevoer ligt?
Hopelijk weet iemand hoe ik moet handelen. Ik kan ook geen emailadres/postadres of dergelijke vinden om ze te kunnen schrijven.
Groeten, Judith