Slechte ervaringen met keuken van Ardland
Geplaatst: 15 apr 2008 21:00
Mijn schoonouders hadden een keuken in Duitsland gekocht bij Ardland.
Dit was hun erg goed bevallen dus toen wij een ander huis lieten bouwen zijn we ook richting Ardland gegaan. De verkoper waar we een afspraak mee hadden gemaakt had andere klanten dus werden we geholpen door de zoon van de eigenaar, Ingo Ardland. Dhr Ardland had creatieve ideeen en na een paar uur lag er een ontwerp en een prijs (18000 euro). So far so good.
Toen de bouw van ons huis iets achter liep werden we regelmatig door Ardland gebeld of de keuken al besteld kon worden en of ze al konden inmeten. Toen de binnenmuren stonden maar de afwerkvloer nog niet gereed was kwamen ze inmeten. Ik heb toen gemeld dat de muren nog gestuckt moesten worden en dat de afwerkvloer er nog niet inzat. De monteur van Ardland zei dat hij hier wel rekening mee hield. Toen de muren en vloeren wel afgewerkt waren hebben we meerdere keren naar Ardland gebeld en gemeld dat het beter zou zijn om nog een keer te meten aangezien de stucklaag behoorlijk dik was. Dit was niet nodig volgens Ardland.
De maanden verstreken en toen wij zo ver waren om de keuken te ontvangen hadden ze in eerste instantie geen monteur. We hadden aangegeven dat dit geen probleem was aangezien we er toch nog niet gingen wonen. Even daarna werden we teruggebeld dat er toch een mogelijkheid was op korte termijn.
De monteur die kwam bleek geen monteur van Ardland maar een freelancer. Hij was alleen en begon al vrij snel uit te leggen dat hij problemen thuis had en eigenlijk de volgende dag naar huis moest.
Hij gaf ook aan dag en nacht aan het werk te zijn en daardoor erg moe.
Ik vroeg hem hoe de ernorme granieten bladen geplaats zouden worden. Dat zou hij wel met wat mensen uit de beurt doen. Laten die nou allemaal aan het werk zijn! Einde van het liedje is dat ik samen met de monteur de loodzware platen heb geplaatst. Naderhand verklaarde ik mijzelf voor gek, als een van ons de plaat had laten vallen dan hadden de ergste ongelukken kunnen gebeuren.
Ergens die week kwam de monteur in de middag weer met de mededeling dat hij eigenlijk naar huis moest. Heeft toen wel de deuren gemonteerd. Die bleken niet goed gemaakt. Volgens Ardland waren ze wel goed gemaakt. Dan hadden we de opdrachtbevestiging maar goed moeten lezen. Ik heb nog steeds niet kunnen ontdekken waar het staat en de tekening was hierin ook onduidelijk. Gelukkig gaf de aansluittekening van Ardland uitsluitsel en ging Ardland na de nodige woordenwisselingen akkoord om een deur om te bouwen. De rest werd gewoon omgezet. Het graniet voor achter de kookplaat bleek te hoog, werd weer meegenomen. Alle granieten randen waren te laag om op de vensterbank aan te sluiten. Gingen retour en daar kregen we doodleuk een aanbieding voor. Na heel veel gebel van onze kant met de heer Ripperda zij we akkoord gegaan met een meerprijs.
De monteur heeft toen de keuken afgemaakt en is tot over middernacht bezig geweest. Toen kreeg ik nog een afname formulier onder ogen wat ik moest tekenen. De volgende dag bij daglicht zag ik dat er al krassen in enkele deuren zaten. Sommige deuren konden niet volledig open doordat de handgrepen verkeerd gemonteerd waren. De ventielatiegaten van de inductieplaat waren door foute montage afgesloten. De keuken is in december geplaatst en tot op heden zijn we nog steeds bezig om de laatst puntjes gedaan te krijgen. Bovendien is nu de vaatwasser gaan lekken en is de onderplint en het deurtje opgezwollen. Van Ardland mogen we Siemens niet laten komen want bij een montagefout moeten zij de kosten betalen. Ze willen eerst zelf komen kijken. De heer Ripperda belooft terug te bellen maar doet dit nimmer. We kijken het nog een paar weken aan en dan gaan we onze rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Zijn er nog meer mensen die zulke ervaringen met Ardland hebben?
Ik hoop dat wij een uitzondering zijn.
Dit was hun erg goed bevallen dus toen wij een ander huis lieten bouwen zijn we ook richting Ardland gegaan. De verkoper waar we een afspraak mee hadden gemaakt had andere klanten dus werden we geholpen door de zoon van de eigenaar, Ingo Ardland. Dhr Ardland had creatieve ideeen en na een paar uur lag er een ontwerp en een prijs (18000 euro). So far so good.
Toen de bouw van ons huis iets achter liep werden we regelmatig door Ardland gebeld of de keuken al besteld kon worden en of ze al konden inmeten. Toen de binnenmuren stonden maar de afwerkvloer nog niet gereed was kwamen ze inmeten. Ik heb toen gemeld dat de muren nog gestuckt moesten worden en dat de afwerkvloer er nog niet inzat. De monteur van Ardland zei dat hij hier wel rekening mee hield. Toen de muren en vloeren wel afgewerkt waren hebben we meerdere keren naar Ardland gebeld en gemeld dat het beter zou zijn om nog een keer te meten aangezien de stucklaag behoorlijk dik was. Dit was niet nodig volgens Ardland.
De maanden verstreken en toen wij zo ver waren om de keuken te ontvangen hadden ze in eerste instantie geen monteur. We hadden aangegeven dat dit geen probleem was aangezien we er toch nog niet gingen wonen. Even daarna werden we teruggebeld dat er toch een mogelijkheid was op korte termijn.
De monteur die kwam bleek geen monteur van Ardland maar een freelancer. Hij was alleen en begon al vrij snel uit te leggen dat hij problemen thuis had en eigenlijk de volgende dag naar huis moest.
Hij gaf ook aan dag en nacht aan het werk te zijn en daardoor erg moe.
Ik vroeg hem hoe de ernorme granieten bladen geplaats zouden worden. Dat zou hij wel met wat mensen uit de beurt doen. Laten die nou allemaal aan het werk zijn! Einde van het liedje is dat ik samen met de monteur de loodzware platen heb geplaatst. Naderhand verklaarde ik mijzelf voor gek, als een van ons de plaat had laten vallen dan hadden de ergste ongelukken kunnen gebeuren.
Ergens die week kwam de monteur in de middag weer met de mededeling dat hij eigenlijk naar huis moest. Heeft toen wel de deuren gemonteerd. Die bleken niet goed gemaakt. Volgens Ardland waren ze wel goed gemaakt. Dan hadden we de opdrachtbevestiging maar goed moeten lezen. Ik heb nog steeds niet kunnen ontdekken waar het staat en de tekening was hierin ook onduidelijk. Gelukkig gaf de aansluittekening van Ardland uitsluitsel en ging Ardland na de nodige woordenwisselingen akkoord om een deur om te bouwen. De rest werd gewoon omgezet. Het graniet voor achter de kookplaat bleek te hoog, werd weer meegenomen. Alle granieten randen waren te laag om op de vensterbank aan te sluiten. Gingen retour en daar kregen we doodleuk een aanbieding voor. Na heel veel gebel van onze kant met de heer Ripperda zij we akkoord gegaan met een meerprijs.
De monteur heeft toen de keuken afgemaakt en is tot over middernacht bezig geweest. Toen kreeg ik nog een afname formulier onder ogen wat ik moest tekenen. De volgende dag bij daglicht zag ik dat er al krassen in enkele deuren zaten. Sommige deuren konden niet volledig open doordat de handgrepen verkeerd gemonteerd waren. De ventielatiegaten van de inductieplaat waren door foute montage afgesloten. De keuken is in december geplaatst en tot op heden zijn we nog steeds bezig om de laatst puntjes gedaan te krijgen. Bovendien is nu de vaatwasser gaan lekken en is de onderplint en het deurtje opgezwollen. Van Ardland mogen we Siemens niet laten komen want bij een montagefout moeten zij de kosten betalen. Ze willen eerst zelf komen kijken. De heer Ripperda belooft terug te bellen maar doet dit nimmer. We kijken het nog een paar weken aan en dan gaan we onze rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Zijn er nog meer mensen die zulke ervaringen met Ardland hebben?
Ik hoop dat wij een uitzondering zijn.