Enkele maanden geleden ben ik, na jaren gebruik van, overgestapt van KPN bellen naar kabelbellen (upc). Deze overstap is overigens pijnloos verlopen en het kabelbellen werkt uitstekend.
Omdat ik mijn kpn telnummer wilde behouden heb ik UPC mijn abo bij KPN laten opzeggen.
Mijn kpn abo was (al jarenlang) een: belbasis abonnement.
Wat schetste mijn verbazing toen ik de slotfactuur van KPN ontving:
Er werden opzegkosten in rekening gebracht voor het opzeggen van mijn abonnement bij KPN.
Gespecificeerd als: Kosten n.a.v. opzegtermijn: 11,22
Verbaasd ben ik naar de kpn website gegaan en heb gekeken of deze kosten terecht zijn. Wat bleek: Nee. Immers, ik had dit abonnement al meer dan een jaar lang.
Ik heb gebeld en ze gevraagd: als ik mijn belbasis abonnement opzeg, wat ik al jarenalng heb, zijn hier dan boetekosten aan verbonden. Antw: Nee.
En confronteerde ze vervolgens met de kosten die ze mij wel in rekening hadden gebracht. Die dus inderdaad onterecht zijn.
Om een lang verhaal kort te maken: door mijn alertheid heb ik restitutie gekregen.
Wees dus alert als je je KPN beeindigd! En bekijk de slotfactuur van de kpn goed.
Het zijn stille boefjes.
DUUR VAN DE OVEREENKOMST
22.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van één jaar te rekenen vanaf de datum van indienststelling, tenzij met de Contractant schriftelijk een
andere periode tegen nader vast te stellen voorwaarden is overeengekomen.
22.2 De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van één Maand door de Contractant worden opgezegd.