Pagina 1 van 1

talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 17 apr 2008 14:57
door Weinig Royal
Net als veel anderen werden ook wij afgelopen weekend gebeld dat we overboekt zijn voor hotel Royal Wings te Lara, Turkije en dat de enige mogelijkheid voor de meivakantie het net geopende hotel Royal Dragon te Side is, jawel, van dezelfde eigenaar.

Op vakantiereiswijzer.nl is heel wat afgemopperd door gedupeerden. Hoewel de redactie dit soort berichten er redelijk snel weer afhaalde, is toch gebleken dat werkelijk tientallen of zelfs honderden mensen de dupe zijn geworden van het beleid van deze hoteldirectie.

Wij hoorden dat Holland International en Arke alle voor de meivakantie geboekte kamers als overboekt heeft teruggekregen.
Al die mensen moeten maar zien waar ze blijven in de vakantie.
Ook andere touroperators hebben hun klanten Royal Dragon aan moeten bieden omdat er simpelweg verder geen hotel meer vrij is.

Van Royal Dragon is nog weinig bekend, maar de beoordelingen van bezoekers die te lezen zijn op zoover.nl zijn zonder meer slecht. Bovendien ligt het in een andere plaats, met een veel langere transfer.

Het geeft geen fijn gevoel: half 2007 voorgeboekt, een hoop betaald en je gaat dus toch niet naar het hotel van je keuze. Sterker nog, óf je moet naar een hotel dat je zelf nooit uitgezocht zou hebben, óf je moet annuleren en dan gaat je vakantie helemaal niet meer door. Vertel dat maar aan je kinderen, twee weken vantevoren.

Wat ook erg stoort is de grote schaal waarop dit dus gebeurt. Dat er opzet in het spel is, lijkt aannemelijk. Maar wij zijn ook zo benieuwd: wat doet een touroperator met zo'n relatie? Staan hier nou sancties op of staan de beide hotels volgend jaar weer gewoon in de gids?

Graag reacties van andere gedupeerden en wie weet is er iemand die weet wat je hier nou tegen kan beginnen. Niets, zijn we bang.....

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 17 apr 2008 16:02
door de keijzer-Vink
Beste,

Het wordt tijd dat er actie wordt ondernomen tegen dergelijke praktijken van toeroperators.
Zelf heb ik een negatieve ervaring met Neckermann, ik heb een 8 daagse vakantie voor 3 personen geboekt van 26-4 tm 3-5 en betaal hier bijna 2400 euro voor.
Nu is de vertrektijd van het vliegtuig 23.45 dit kwartiertje rekenen zij dus als mijn eerste dag vakantie van de 8!!
Erg frustrerend is het wanneer je formeel helemaal geen recht van spreken hebt volgens je reisburo.
Het wordt tijd dat er aan dergelijke praktijken een einde komt.
Ik wens je veel succes en des ondanks een goede vakantie!

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 17 apr 2008 16:16
door C.roefs
Ook wij zijn dus omgeboekt van Royal Wings naar Royal Dragon en inderdaad heb je gewoon helemaal geen keus.
Vorig jaar hadden wij ook al Royal Wings geboekt en toen was ie ook al overboekt.
Ik heb bij het reisbureau een schriftelijke bevestiging gevraagd dat hun garanderen dat het hotel helemaal af is en dat er geen werkzaamheden meer plaatsvinden en dat alles ook in werking is. Zoals bv het aquapark. Ook heb ik een e-mailtje naar Royal dragon verstuurd met dezelfde vragen. Daar zeggen ze dat alles af is en dat ook alles werkt.

Ik heb er zelf nog niet zo veel vertrouwen in, maar we hebben weinig keus, dus gaan we toch maar naar Royal Dragon.

Misschien dat er mensen zijn die een oplossing weten of die al ervaring hebben met Royal Dragon???????

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 17 apr 2008 16:29
door aatalex
beste de keijzer - vink,

Je geeft in je bericht aan dat er iets moet gebeuren aan de touroperators echter als ik het zo bekijk dan geld het bij elke operator waar dit hotel te boeken is\was. Ik krijg dan ook heel erg het idee dat het hotel haar afspraken hierover niet nakomt (zeker ook aangezien het enkel dit hotel betreft).

Ik denk inderdaad dat het een goedkope truck is om royal dragon vol te krijgen. Oke, we verkopen zelf royal wings uit, laten andere touroperators ook boeken en al die boekingen schuiven we door naar het andere hotel.

Klant blij met een alternatief (not)
hoteleigenaar blij met 2 volle hotels.

Alexander

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 17 apr 2008 17:27
door de keijzer-Vink
Wanneer je een overeenkomst sluit met iemand ga je ervan uit dat deze wordt nagekomen.
Er zijn wel tientallen excuses te verzinnen om een afspraak niet na te komen, de klant sluit een overeenkomst met de touroperator en niet met het hotel.

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 17 apr 2008 20:42
door aatalex
Daar heb je helemaal gelijk in. Echter de touroperater verhuurd de kamers op basis van een overeenkomst met het hotel en als daar het een en ander niet wordt nagekomen zit hoe dan ook de klant met de problemen.

Het lijkt mij niet dat Holland International, Neckerman en alle andere met boekingsproblemen " gewoon " hun afspraken niet nakomen.

Mijn conclussie, de oorzaak ligt helaas bij het hotel.

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 17 apr 2008 22:32
door beau67
Ook wij zijn overboekt (5 personen) ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er in totaal nu teleurgesteld zijn.
Wij hebben een ander hotel in optie, maar gaan zeker niet naar royal dragon, ik las dat dat 2 uur rijden was, ik moet er niet aan denken. Heb speciaal gekozen voor een korte transfer. Dit is de eerste keer dat we naar Turkije gaan en dachten dat we voor 4500,- euro niet tegen zulke zaken aan zouden lopen, maar helaas. Dit zal dus ook de laatste keer Turkije worden, als we al gaan....
Mijn mening is dat niemand naar Dragon zou moeten gaan, dan worden ze nog beloont ook voor hun slechte praktijken! Als niemand gaat, hebben ze een enorme schadepost! Maar dat is mijn mening...
Iedereen succes en toch een fijne vakantie!

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 18 apr 2008 09:14
door cees1944
Natuurlijk ligt de "fout" in eerste instantie bij het hotel. Maar ik ben toch benieuwd hoe sterk zo'n touroperator nou protesteert en of er nog consequenties zijn voor dat hotel (bijvoorbeeld: uit je bestand schrappen). Kiest de touroperator voor de centen of voor de klanten?

Behalve Royal Dragon is er niets meer te krijgen. Wij wachten al de hele week op een eventueel ander voorstel. Waarom het zo lang moet duren? Ja, dat is gebruikelijk in de reiswereld, werd mij verteld. Is echt niet een kwestie van een telefoontje....
Het zal allemaal wel.
Overigens werkt Dragon met introductieprijzen, ben benieuwd of die door de touroperator doorberekend worden aan de klant, dan zouden we nog een aardige restitutie aangeboden moeten krijgen.

Kortom, wij weten nog steeds niet wat te doen. Niet gaan? We hebben ons toch wel erg verheugd op dat weekje weg met kinderen en kleinkinderen dat overigens zo'n € 6000,= kost.
Zonder twijfel ook voor ons de laatste keer Turkije.

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 18 apr 2008 13:59
door C.roefs
Hier onder een e-mailtje wat ik van het hotel heb gekregen. Ik weet niet of het waar is wat ze zeggen, maar als je ze meot geloven is alles af en werkt alles. Laten we het hopen!!

We appreciate your interest towards our hotel.


Concerning your questions:

All CONSRUCTION WORKS HAD BEEN FINISHED BEFORE APRIL 1st. Royal Dragon was opened on April 1st, and at the moment there are many guests here.

According to the feedback of our guests – all of them are very pleased to be here, and our team receives only compliments and bravoes..

Because of our hotel is giving services according to winter concept, some outdoor facilities are not operated. But at April,12 th all of them are opened and we start with the sommerconcept .On April,15th we started giving services of Luna Park,the Aqua Park . At the moment we use both in-and outdoor pool, we offer our guests a-la carte restaurants, Spa and fitness center, tennis courts, bowling, all indoor food and beverage activities and of course different type of activities for our guests and their children… And all this is in full use, no construction works left.

Water sports in our hotel are on private contract, and due to the weather conditions will be organized closer to beginning of May.



We look forwards to accommodate you and to make you sure your previous doubts were reasonless.



Best Regards,

Þenay Topçuoðlu

Royal Dragon Hotel

Guest Relation Manager

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 18 apr 2008 15:10
door cees1944
Aan C. Roefs de vraag: hebben jullie enige compensatie aangeboden gekregen door de touroperator? Ons is € 25 p.p. aangeboden plus het verschil. Maar hoe groot het verschil is (Dragon biedt zich aan met intructieprijzen, wat dat ook mag inhouden in dit geval) kan ons reisbureau nog niet zeggen, het staat nog niet in de computer (???).

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 18 apr 2008 16:04
door erpe
Voor Cees 1944.
Kijk eens op deze link, hier zie prijzen van reisbureaus.
http://shopping.kelkoo.nl/ssc-171101-ho ... ragon.html
Succes, René

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 18 apr 2008 16:33
door C.roefs
Wij hebben ook € 25,-- pp aangeboden gekregen + het verschil.
Dat verschil kunnen ze nog niet zeggen. De ene keer zeggen ze zelfs dat Royal Dragon duurder zou zijn. We wachten maar af.....

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 18 apr 2008 16:49
door erpe
Voor diegene die zich benadeelt voelen, hier misschien een opsteker !
Voor zover ik heb uitgezocht zijn de prijzen iets hoger dan "Wings", maar dat geld voor volgend jaar. Dit jaar zijn de prijzen hoegenaamd gelijk aan Royal Wings.
Kijk ook eens op de site :

http://www.holidaycheck.nl/hotel-Hotelb ... ch_hb.html

Wij, mijn vrouw en ik hopen over twee weken in Royal Wings te zitten,
tot nog toe geen bericht gehad van een overboeking.

Groeten
René

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 20 apr 2008 11:53
door aatalex
Nu toch weer de bevestiging van het reisbureau gekregen dat ons bezoek aan RW door gaat. Blijkt dat er alleen overboekingen zijn voor de meivakantie.

Kijk ook eens op: http://turkijevakantie.123forum.nl

Daar kun je een link vinden naar foto's van royal dragon`[/url]

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 20 apr 2008 12:47
door Arnout1
Royal wings was erg goed, vakantie 2007 op 15 minuten van de luchthaven.
Ik zou zelf nooit naar een hotel gaan wat net opent, laat alles eerst maar eens op elkaar ingwerkt zijn, hier teveel teleurstellingen gezien met net geopende hotels
Royal Dragon zal heus wel top worden, maar zien dat dan volgend jaar wel.
Wel veel langer in de bus zitten

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 21 apr 2008 22:47
door C.roefs
Ik lees ergens dat beau geboekt heeft bij Reiscompas en te horen heeft gekregen dat hun reis niet omgeboekt is. Vorig jaar hebben wij ook bij reiscompas geboekt voor Royal Wings en kregen pas in Turkije te horen dat het overboekt was en werden toen alsnog naar een ander hotel gebracht. Vervolgens werd er niks gedaan om ons tevreden te stellen. Wij kwamen in Kervan Seray lara terrecht wat een echt zakenhotel is met zeer weing sfeer. Ondanks onze klachten heeft reiscompas helemaal niks gedaan om ons tevreden te stellen.
Ik lees trouwens steeds meer berichten op diverse sites dat Royal Dragon wel een mooi hotel is!!!

Re: talloze overboekingen ROYAL WINGS - wat doet de touroperator

Geplaatst: 23 apr 2008 15:14
door zjev
Ik heb eind vorig jaar via Neckermann Belgie geboekt voor Hillside Beach club in Fethiye Turkije, Afgelopen vrijdag kreeg ik de tickets binnen en de hotelvouchers en nog geen 2 uur later werd ik gebeld door Neckermann met de mededeling dat het overboekt is en dat we konden kiezen voor een ander Hotel Letoonia in Fethiye of annuleren... Ongelooflijk dat dit anno 2008 nog steeds gebeurt.
Meerdere keren al gebeld met de overigens heel aardige madammekes in Belgie, maar er is niets aan te doen. De Hotellier heeft gewoon teveel kamers aangeboden. Het andere hotel Letoonia, wordt slechter beoordeelt(8,1) als Hillside
(9,5) en is 3 x zo groot en heeft all-inclusive en sterk verouderde kamers. Dit hotel zou ik normaal niet uitgekozen hebben, maar het is net zoals andere hier zeggen, vertel maar aan je kinderen een week van te voren dat het niet door gaat. Op deze manier heb je dus nooit geen zekerheid meer als je boekt.
Je staat machteloos du hebben we de knop maar omgedraaid en gaan er een leuke tijd van maken... Maar het is wel de laatste keer Turkije geweest