Telfort? Ramp bedrijf !!!!!
Geplaatst: 18 apr 2008 17:09
Januari 2005 heb ik een internet abbonement aangevraagd van Tiscali. Abbonement is tijdig gerealiseerd en in gebruik genomen met erbij geleverde ADSL modem (merk Sagem) van Tiscali.
Eerste paar maanden ging alles goed maar na een tijdje begon het probleem; namelijk wegvallen van verbinding. Het probleem doet zich als volgt voor;
Op een willekeurige moment valt de verbinding weg en kan ik geen pagina’s openen. Soms kan ik doorgaan bijv. met MSN’en of downloaden soms dat ook weer niet. Dan moet ik bij configuratiescherm via netwerkverbindingen moet ik via rechtermuisknop verbinding herstellen, dan kan ik een tijdje doorgaan met internetten totdat storing zich weer voor doet.
Ik ben zelf bezig geweest om storing op te lossen met de gedachte dat het aan mijn apparatuur lag daarna aantal keren met klanten service gebeld met de hoop dat zij mij konden helpen. Ik moest elke keer dingen proberen; virus programma uitzetten, firewall uitzetten, modem restten, modem rechtstreeks aansluiten op de lijn zonder splitter, andere kabels enz. Probleem bleef. Verbinding viel 3-4 keer op een avond weg. Om uit te sluiten dat het aan mijn apparatuur lag heb ik zelfs met een andere computer getest, zelfs dat zonder resultaat.Ondertussen heb ik weer aantal keren met Tiscali klanten service gebeld en moest ik steeds weer dingen proberen. Uiteindelijk dacht ik dat het misschien aan de modem lag, dus weer gebeld met klanten service, antwoord ; Nee meneer het ligt niet aan de modem, we meten goed tot de modem, het moet iets achter de modem zijn. Ondanks dat ik nog in de garantie termijn zat kreeg ik geen andere modem dus heb ik zelf een modem gekocht voor 65 euro van het merk Billion. Probleem bleef maar deed zich in mindere aantallen. Als de verbinding weg viel ging ik weer ‘ verbinding herstellen’ dan kon weer eventjes verder.
Begin februari 2008 wilde ik mijn abbonement opzeggen en dat kon niet meer omdat ik 2 weken te laat was met opzegging, dus ik was voor een jaar vast aan de abbonement (mijn fout, door drukte van het leven heb ik het vergeten om abbon. op te zeggen). Ik heb uitgelegd dat ik problemen had met verbinding en dat ik een oplossing wilde. Weer allerlei dingen uitgeprobeerd die al eerder gedaan was (virus programma uitzetten, firewall uitzetten, modem rechtstreeks aansluiten op de lijn, modem resetten, poort toewijzen aan bepaalde programma’s, dhpc en IP protocollen opnieuwe installeren enzv.) maar dat allemaal zonder resultaat. Ondertussen heb ik 2 keer toe ‘terugbel afspraak’ gemaakt i.v.m testen van de lijn en met de afdeling die over de wijzigingen van abbon. gaat en allebei afspraken zijn niet nagekomen. Dus ik heb weer gebeld met klanten service om status van de test van lijn te vragen want mijn lijn zou getest worden in de afgelopen 10 dagen. Antwoord; er was niks bekend in het systeem over een lijn test en de kans dat de lijn niet goed was erg klein. Volgens de medewerker van Telfort technische dienst was mijn modem niet goed; HET IS OM GEK VAN TE WORDEN !!!. Dat had ik al een jaar eerder geroepen en daar lag het niet aan. Modem die ik had zou niet de specificaties hebben die Telfort vereisde of toevallig had ie zelfde probleem als mijn eerste modem van Tiscali.Ik kon beter maar mijn abbonement wijzigen en daarbij nieuwe modem aanschaffen van Telfort dan wisten ze zeker dat het niet aan de modem liggen i.g.v storingen. Ik heb uitgelegd dat ik een draadloze modem wilde i.v.m mijn draadloze apparaten thuis. Dat was mogelijk maar ik moest 70 euro+ 14,95 porto betalen voor een modem die ik terug moet sturen na de opzegging van de abbonement. Daar ben ik toch mee akkoord gegaan om van probleem af te komen. Telefonisch heb ik mijn abbonement laten wijzigen. Het zou 2 tot 3 weken duren totdat alles gewijzigt werd en binnen deze termijn zou ik ook mijn modem binnen krijgen.
Drie weken later was de modem nog steeds niet binnen dus ik moest weer bellen voor 0,30 eurocent p.m.
Antwoord; Meneer, uw abbonement is gewijzigd maar er is niks bekend in het systeem wat modem betreft. Medewerker van klanten service zou met spoed nieuwe modem sturen en die zou binnen 5 dagen gebracht worden met TNT. 7 dagen verder was de modem nog steeds niet binnen !! Dus ik nog een keer bellen; Sorry meneer er is iets fout gegaan en modem is nog niet naar u toe verzonden. Eindelijk kreeg ik de modem week later (11-04) binnen, dus ik met veel enthousiasme ding aansluiten; wat zie ik? Dat ding gaat niet aan . Ik weer bellen; Excuses meneer, wij sturen u een andere op wat tot vandaag de dag nog steeds niet binnen is. Ondertussen betaal ik wel mijn abbonement door voor een lijn die niet goed functioneert met al die frustraties die ik afgelopen tijd erbij gehad heb.
Wat een ramp bedrijf. ik vanaf begin februari bezig een abbon. te wijzigen die al er is en een modem binnen het huis te kunnen krijgen!!!
Dit moet niet onbestraft blijven, met bellen /schrijven aan telfort schiet je niks mee op, dat heb ik al afgelopen 2 jaar geleerd. klachten brieven die aangeteken gestuurd zijn reageren ze niet op!! Hoe kan ik mijn stem laten horen? Waar kan ik nog meer klagen?
Eerste paar maanden ging alles goed maar na een tijdje begon het probleem; namelijk wegvallen van verbinding. Het probleem doet zich als volgt voor;
Op een willekeurige moment valt de verbinding weg en kan ik geen pagina’s openen. Soms kan ik doorgaan bijv. met MSN’en of downloaden soms dat ook weer niet. Dan moet ik bij configuratiescherm via netwerkverbindingen moet ik via rechtermuisknop verbinding herstellen, dan kan ik een tijdje doorgaan met internetten totdat storing zich weer voor doet.
Ik ben zelf bezig geweest om storing op te lossen met de gedachte dat het aan mijn apparatuur lag daarna aantal keren met klanten service gebeld met de hoop dat zij mij konden helpen. Ik moest elke keer dingen proberen; virus programma uitzetten, firewall uitzetten, modem restten, modem rechtstreeks aansluiten op de lijn zonder splitter, andere kabels enz. Probleem bleef. Verbinding viel 3-4 keer op een avond weg. Om uit te sluiten dat het aan mijn apparatuur lag heb ik zelfs met een andere computer getest, zelfs dat zonder resultaat.Ondertussen heb ik weer aantal keren met Tiscali klanten service gebeld en moest ik steeds weer dingen proberen. Uiteindelijk dacht ik dat het misschien aan de modem lag, dus weer gebeld met klanten service, antwoord ; Nee meneer het ligt niet aan de modem, we meten goed tot de modem, het moet iets achter de modem zijn. Ondanks dat ik nog in de garantie termijn zat kreeg ik geen andere modem dus heb ik zelf een modem gekocht voor 65 euro van het merk Billion. Probleem bleef maar deed zich in mindere aantallen. Als de verbinding weg viel ging ik weer ‘ verbinding herstellen’ dan kon weer eventjes verder.
Begin februari 2008 wilde ik mijn abbonement opzeggen en dat kon niet meer omdat ik 2 weken te laat was met opzegging, dus ik was voor een jaar vast aan de abbonement (mijn fout, door drukte van het leven heb ik het vergeten om abbon. op te zeggen). Ik heb uitgelegd dat ik problemen had met verbinding en dat ik een oplossing wilde. Weer allerlei dingen uitgeprobeerd die al eerder gedaan was (virus programma uitzetten, firewall uitzetten, modem rechtstreeks aansluiten op de lijn, modem resetten, poort toewijzen aan bepaalde programma’s, dhpc en IP protocollen opnieuwe installeren enzv.) maar dat allemaal zonder resultaat. Ondertussen heb ik 2 keer toe ‘terugbel afspraak’ gemaakt i.v.m testen van de lijn en met de afdeling die over de wijzigingen van abbon. gaat en allebei afspraken zijn niet nagekomen. Dus ik heb weer gebeld met klanten service om status van de test van lijn te vragen want mijn lijn zou getest worden in de afgelopen 10 dagen. Antwoord; er was niks bekend in het systeem over een lijn test en de kans dat de lijn niet goed was erg klein. Volgens de medewerker van Telfort technische dienst was mijn modem niet goed; HET IS OM GEK VAN TE WORDEN !!!. Dat had ik al een jaar eerder geroepen en daar lag het niet aan. Modem die ik had zou niet de specificaties hebben die Telfort vereisde of toevallig had ie zelfde probleem als mijn eerste modem van Tiscali.Ik kon beter maar mijn abbonement wijzigen en daarbij nieuwe modem aanschaffen van Telfort dan wisten ze zeker dat het niet aan de modem liggen i.g.v storingen. Ik heb uitgelegd dat ik een draadloze modem wilde i.v.m mijn draadloze apparaten thuis. Dat was mogelijk maar ik moest 70 euro+ 14,95 porto betalen voor een modem die ik terug moet sturen na de opzegging van de abbonement. Daar ben ik toch mee akkoord gegaan om van probleem af te komen. Telefonisch heb ik mijn abbonement laten wijzigen. Het zou 2 tot 3 weken duren totdat alles gewijzigt werd en binnen deze termijn zou ik ook mijn modem binnen krijgen.
Drie weken later was de modem nog steeds niet binnen dus ik moest weer bellen voor 0,30 eurocent p.m.
Antwoord; Meneer, uw abbonement is gewijzigd maar er is niks bekend in het systeem wat modem betreft. Medewerker van klanten service zou met spoed nieuwe modem sturen en die zou binnen 5 dagen gebracht worden met TNT. 7 dagen verder was de modem nog steeds niet binnen !! Dus ik nog een keer bellen; Sorry meneer er is iets fout gegaan en modem is nog niet naar u toe verzonden. Eindelijk kreeg ik de modem week later (11-04) binnen, dus ik met veel enthousiasme ding aansluiten; wat zie ik? Dat ding gaat niet aan . Ik weer bellen; Excuses meneer, wij sturen u een andere op wat tot vandaag de dag nog steeds niet binnen is. Ondertussen betaal ik wel mijn abbonement door voor een lijn die niet goed functioneert met al die frustraties die ik afgelopen tijd erbij gehad heb.
Wat een ramp bedrijf. ik vanaf begin februari bezig een abbon. te wijzigen die al er is en een modem binnen het huis te kunnen krijgen!!!
Dit moet niet onbestraft blijven, met bellen /schrijven aan telfort schiet je niks mee op, dat heb ik al afgelopen 2 jaar geleerd. klachten brieven die aangeteken gestuurd zijn reageren ze niet op!! Hoe kan ik mijn stem laten horen? Waar kan ik nog meer klagen?