LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vermeende broodfokker

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

Chocomelk schreef: Tjeeminee zeg hoe kan dat nu ?
Hoe is het mogelijk dat je hond ziek werd, dus toch kan iedere hond ziek worden.
als dit een cynische opmerking was, ( en jou kennende is dat wel )
...... is dit een zeeer onpasselijke opmerking !!.. :roll:
..

.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef:
Chocomelk schreef: Tjeeminee zeg hoe kan dat nu ?
Hoe is het mogelijk dat je hond ziek werd, dus toch kan iedere hond ziek worden.
als dit een cynische opmerking was, ( en jou kennende is dat wel )
...... is dit een zeeer onpasselijke opmerking !!.. :roll:
..

.
duiner schreef:ik ga er niet van uit dat elke hond ineens zo " ziek " kan worden

wat ik schreef over die " rondjes om de tafel " was notabene nog een jonge hond
.. puur pech voor die hond ..
Je praat je eigen zo ontzettend tegen Duiner !

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ciske »

Maar in bijna alle gevallen is het de fout van het baasje..die ziet bijvoorbeeld niet dat zijn hond gefrustreerd is, omdat de hond niet gecastreerd is en nooit eens een met een teefje mag spelen. Daar kunnen, met name dominante honden, frusti van worden.


onzin antwoord, daar wordt een hond niet van gefrusteerd , gewoon flink met je hond spelen een fikse boswandeling maken , en je hebt er een prima hond aan.

ziek ken elke hond worden dat heb je helaas niet in de hand.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

ciske schreef:
Maar in bijna alle gevallen is het de fout van het baasje..die ziet bijvoorbeeld niet dat zijn hond gefrustreerd is, omdat de hond niet gecastreerd is en nooit eens een met een teefje mag spelen. Daar kunnen, met name dominante honden, frusti van worden.


onzin antwoord, daar wordt een hond niet van gefrusteerd , gewoon flink met je hond spelen een fikse boswandeling maken , en je hebt er een prima hond aan.

.
toch weet ik dit ook, dat vooral bij wat domiante honden , de reu erg gefrustreerd kan raken ,
daardoor !
misschien is dat de reden waarom ze bekend staan om andere reuen zonder aanleiding aan te vallen
om hun frustratie kwijt te raken

mijn hond was ook niet gecastreerd maar werd er niet gefrustreerd door.. :wink:
.
..

Strieper

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Strieper »

duiner schreef:
Strieper schreef:
jammer, dat jullie geen onderzoek hebben gedaan, waarom hij ineesn veranderde ..
.
.
wat een onzin!! dat is niet jammer. Tumor of niet...als je hond onbetrouwbaar gedrag gaat vertonen, in het bijzijn van kleine kinderen, dan is zn aanwezigheid niet gewenst!! Je wilt je kind niet WEER een stuk huid laten weghappen!! Een kind gaat in mijn ogen ALTIJD voor een hond.

Dus tumor of niet, als je trouwe viervoeter gaat bijten naar kleine kinderen, moet ie weg.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door duiner »

Strieper schreef:wat een onzin!! dat is niet jammer. Tumor of niet...als je hond onbetrouwbaar gedrag gaat vertonen, in het bijzijn van kleine kinderen, dan is zn aanwezigheid niet gewenst!! Je wilt je kind niet WEER een stuk huid laten weghappen!! Een kind gaat in mijn ogen ALTIJD voor een hond.

Dus tumor of niet, als je trouwe viervoeter gaat bijten naar kleine kinderen, moet ie weg.
jammer dat je geen oorzaak weet, dat zou een hoop verklaard hebben,
.

sjaakie4
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2011 15:54

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door sjaakie4 »

sammybennie schreef:hallo allemaal,

ik hoop met mijn verhaal dat ik een aantal mensen kan waarschuwen voor deze honden verkoper..

al heel lang wou ik een hondje en maar door zeuren bij mijn ouders en eindelijk na een hele lange periode mocht ik er 1.. dus wat ga je doen.. je gaat zoeken wat voor hondje je wilt..

uiteindelijk heb ik dus voor een chihuahua gekozen..
dus ik wist niet waar ik het beste aan deed je hoort van een hoop mensen die hun hondje op marktplaats kopen goeie verhalen maar ook slechte..

maar avijn ik had zn leuk hondje gezien op marktplaats ik was gelijk verkocht..
het beeste zat in Oss in brabant dus best een stukje rijden maar ik had het voor hem over hij koste 450 euro
en stond in de advertentie dat hij 10 weekjes oud was hij was gechipt geent en tegen wormen behandeld beestje mocht gelijk met zijn nieuwe baasje mee ( wat overig bij elke advertentie dezelfde tekst staat )

we gingen het beestje bewonderen en ja hoor dat was hem.. alleen de verkoopster zij dat die een beetje moe was van het spelen dus ik had hem vaak in de tuin laten lopen daar en hij was best nog druk dus ik vermoede dat alles goed was.. leek gewoon een normaal gezin en de vader was aanwezig de moeder niet..

aan de ene kant stom maar je bent verkocht aan zn beestje ik kreeg een paspoortje met 2 stickers van inentingen dus ik dacht nog bij mezelf stel hij is ziek hij heb wel netjes ze prikjes gehad .. ( niet dus )

we namen bennie mee zo heb ik hem dus genoemd en het ging goed de lange reis in de auto alleen het laatste kwartiertje was mijn bennie onrustig.. toen wij thuis kwamen gelijk water met druivensuiker neergezet eten en eigenlijk alles wat goed was voor bennie..

savonds moest hij spugen.. dus wij dachten eigenlijk dat het door de auto rit kwam en hij komt natuurlijk in een nieuw huisje dus zal wel stress zijn..

de volgende dag had bennie erge diarree dus ben ik voor de zekerheid naar de dierenarts gegaan gewoon om te kijken of hij kon zien of bennie gezond was.. ik het paspoortje meegenomen en de arts vond het heel raar dat ik mezelf als eerste eigenaar had ingeschreven dat hoord eigenlijk degene te doen van wie je hem koopt.

bennie was blijkbaar uitgedroogd dus kreeg hij een prikje met vocht en een prikje met antibiotica tegen de diarree.. en ik moest hem veel drinken geven.

Bennie dronk niets uit zich zelf dus ik heb met een spuitje iedere x een scheutje op me hand gedaan en dan dronk die het wel.. want ik wou bennie geen pijn doen door het spuitje zo in ze mond leeg te spuiten.

gelukkig was de volgende dag bennie zn diarree over.. alleen bennie at niet.. gelukkig wel nog iets maar het was niet veel.. bennie was wel levendig want hij was soms best wel vervelend .. maar op een leuke manier.

de dag erna ging het weer niet goed met bennie hij wou nu helemaal niet eten en hij was ineens heel erg mager.. en bennie had weer de diarree en niezen.

wij weer naar de dierenarts.. toen kreeg bennie een infuusje.. en een prikje voor zn weerstand want bennie trilde ook zo erg.. en weer iets voor de diarree.. de volgende dag moest ik even weg en toen ik thuis kwam zij bennie mij niet eens meer vrolijk gedag hij ging maar in een hoekje zitten en maar slapen.. dus bennie sliep bij mij op bed omdat ik dacht dat hij het koud had en hij was gewoon nog te klein voor kleertjes..

dus ik dacht ik ga eens op internet zoeken naar de dierenarts die in zijn paspoort staat
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].

tot mijn grote schrik lees ik zulke erge verhalen over deze vrouw..
dat ze paspoortjes gewoon heeft klaar liggen met stempels die geeft ze aan de mensen mee aan dus de fokkers zodat die ze aan de nieuwe baasjes kunnen geven.. en dat de hondjes ziek zijn en dood gaan en dat de beestjes eigenlijk dezelfde symphtonen hebben als wat bennie had.

dus ik was bang dat bennie dus ook geen inentingen had gehad en daarom dus zo afviel en ziekwas.
ik de dierenarts opgebeld en gezegt van joh kan bennie niet toch nog de prikjes krijgen maar de arts zei ook als hij eenmaal dat virus heeft helpt het niet om ze nu nog te geven + hij is te zwak en kan doodgaan eraan.

dus gister avond heb ik heel de avond bennie goed vast gehouden en gewenst dat bennie het maar ging redden.
toen ik vanochtend wakker werd lag bennie nog op mijn bed .. normaal springt hij wakker maar dit keer niet.. bennie was een beetje slapjes.. als ik hem optilde om weer vast te houden draaide zn hoofdje gewoon weg zo slap was hij dus ik wist dat het fout zat..

ik de spoed dieren arts opgebeld en we konden gelijk komen.

vanmorgen om 10 uur is mijn lieve bennie ingeslapen.
hij was dus vanmorgen blijkbaar al hersendood.

ik heb mijn bennie zoveel speeltjes gegeven dat hij uit ellende niet meer wist waar hij mee moest spelen.
zoveel verschillende soorten goeie voer.. een mooi bedje met kussentje en dekentje..
zoveel liefde gegeven aan bennie .. en voor maar 1 weekje..

ik ben er kapot van .. dat mensen zo hondjes verkopen terwijl ze weten dat ze het niet gaan redden.
beestjes geen inentingen geven en gewoon aan hun lot over laten en maar verkopen en geld verdienen.

die mensen moeten ze aan de hoogste boom hangen.
nog de fokker geprobeerd te bellen maar geen reactie.. nummer van die [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].. bestaat niet meer..
terwijl ik mijn bennie 1 week geleden heb gekocht..

koop alsjeblieft niet je hondje bij [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].. of [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

of koop geen beestje als je in het paspoort de naam [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ziet staan.
ik heb zoveel verdriet.. en mis mijn bennie heel erg..

had gehoopt dat dit mijn maatje voor jaren zou zijn en zo zie je.. nu ben ik mijn beestje kwijt....



[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] *koop hier geen chihuahua

hoi zou ik in contact met u kunnen komen ik heb het zelfde meegemaakt en ben er mee bezig met de dierenbescherming.
gr
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Aangepaste quote

28.martine
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2012 10:47

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door 28.martine »

Hoi,

Gisteren is onze Phileine (chihuahua pup) overleden aan de gevolgen van waarschijnlijk Parvo. Ook Phileine kwam bij een vrouw uit Oss. Leek normaal gezin prikjes gehad enz. De prijs was excact hetzelfde als Bennie het moet bij dezelfde fokker zijn. Ze wilde de helft van de pup vergoeden (omdat ik geen autopsie wilde doen) maar ik wil echt geen pup meer van haar. En zo heeft ze het geld weer in haar zak en kan ze verder met haar malifide praktijken. Sjaak4 ik zou graag met je in contact komen

budha2012
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2012 22:21

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door budha2012 »

Hoi,

Ik heb een pup gekocht in heemskerk!
In de loop van de week werd het beestje steeds zieker,we zijn naar de de dierenarts gegaan en die hoorde een erge hartruis en zijn longen waren niet goed!!
Ik heb meteen de fokker gebeld en ik mocht het beestje komen omruilen.
Dit hebben wij gedaan, nu is het hondje wat we nu hebben gezond verklaard door onze dierenarts.
Ik ben toch wel verder gaan kijken en geschrokken wat ik allemaal lees, ook wij waren te goed van vertrouwen.
In het paspoort stond ook inderdaad die dierenarts
Ik heb de fokker gebeld en die deed net of ie gek was, ik weet nu wel beter!
het is namelijk die fokker die in 2008 is gerold vanwege illegale dierenhandel,
Wat kan ik nu nog doen???
iik heb meldpunt al gebeld en die hebben alles genoteerd.

Groettjes,...

Rolex2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2012 19:48

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Rolex2011 »

Hallo allemaal.
0ok hier een geduppeerde
Vorig jaar september (2011) hebben wij een toen 6 maanden jongen blauw stafford (gecastreerd al) bij mensen opgehaald waar die werd mishandel en verwaarloosd.,
Toen wij later de gegevens van de eerste entingen gingen uitzoeken kwamen we achter deze slechte berichten.,
Voor 3 maanden geleden zijn wij met onze staff naar de da geweest
Fotos gemaak, bleekt spondylose te hebben (rug aandoening)
Waarschijnlijk erfelijk of door de mishandeling.,
maar nu weten we natuurlijk niet waar de hond ECHT weg komt.,
Dus mischien dat meerdere mensen daar een stafford hebben gekocht met de geboortedatm '07-03-2011' .,
Zowel dan zoudne die contact met mij op mogen nemen.,
(Verder is de hond tot nu toe gelukkig gezond) over 2 a 3 maanden gaan we verdere onderzoeken doen op botten etc.,

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Radar »

Het is niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden. Verwijderd door de moderator

wieho
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2012 18:59

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door wieho »

Ook wij hebben vorig jaar september een bordercollie pup gekocht bij een dame, helaas het enige adres wat we niet gecheckt hadden op het internet, en jahoor het bleek al snel niet geheel in orde met onze pup, hij zou 9 weken oud zijn, nou dat was dus niet waar, ruim 4 weken jonger na onderzoek. Het kleintje woog met 10 weken 2 en een halve kilo....eruug weinig dus voor een bordercolliepup. 1 week later ging de pup hoesten na inspanning en bleek lichte kennelhoest te hebben, en enorme zwakke darmpjes, dus enorme diarree en moeilijk eten, na intensieve verzorging en veel liefde is hij er bovenop gekomen en groeide op tot enorm lief, vrolijk leergierig en gezellig hondje. Nu 1 jaar later hebben we hem laten testen op allergieën omdat hij echt al maanden jeuk heeft en nog maar slechts 1/3 haar heeft. Nu weten we inmiddels ook dat er in de afkomst landen de honden niet worden getest, niet worden geënt en veelal hormonen krijgen toegespoten. Vooral bij de Bleu en redmerle komt de huidgevoeligheid op een hoog aantal. Deze mevrouw is bekend bij meerdere instanties alsook de veearts waarmee ze samen werkt. Zojuist wederom een nestje bordercollie pups geplaatst door deze dame bleu en redmerls... Tja een gewaarschuwd mens telt voor 2. Maar als je het niet weet ga je gewoon voor de charme van de pup en de reinheid van mevrouw.Wij zijn ook gevallen voor het mooie blauwe oogje van onze pup en hebben besloten dat hij waarschijnlijk toch met een reden bij ons in huis is gekomen. Uiteraard krijgt hij alle liefde en aandacht en geduld en hopen we dat we hem lang bij ons mogen hebben. En zeker niet onbelangrijk hebben we een dierenartsen verzekering voor hem afgesloten. Dit raad ik echt iedereen aan als de herkomst niet duidelijk is. Ik hoop dat ik kan bijdragen aan de stopzetting van deze dubieuze handelaren die grof geld verdienen aan puppy's die vaak al met 2-3 weken onder moeder vandaan worden geplukt en in kisten worden gestapeld en in busjes naar België en Nederland worden getransporteerd met enkel een beetje suikerwater als ze de plaats van bestemming hebben bereikt en schandalig genoeg een goedkeurend paspoort van de dierenarts krijgen. Respect voor de dieren !!!
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigingen: Vermelden persoonsgegevens

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik hoop dat ik kan bijdragen aan de stopzetting van deze dubieuze handelaren
<Zucht> Nee, door te vallen voor "die blauwe oogjes" HOUD JE HET IN STAND !!!!
Als iedereen nou eens stopt om bij die mevrouw te kopen is het snel afgelopen, en laten ze weer snel teruggaan naar de dekbedden. Dat is minder schadelijk voor dieren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ciske »

Nee, door te vallen voor "die blauwe oogjes
:roll: :?: Over het algemeen hebben honden meestal bruine ogen, uitzonderingen daar gelaten.

wieho
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2012 18:59

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door wieho »

even een update over de puppy handel. zeer waarschijnlijk zullen de pups vanaf een nieuwe locatie elders toch weer te koop worden aangeboden.
Opgepast dus met puppy's kopen. Check in ieder geval dan de dierenarts die het paspoort heeft ingevuld
ondertekend en gestempeld.
Wij hebben inmiddels de test uitslagen binnen gekregen en onze Border Collie (blue Merle) blijkt Atopisch Allergisch, kosten en behandeling lopen al snel op tot meer dan 1000 euro en de entingen voor deze Allergie zal hij de rest van zijn leventje elke maand moeten krijgen....

@ ciske, bij de Border Collie Bleu Merle, zijn blauwe ogen vaak voorkomend.
@ bprosman, tja achteraf weten we vaak meer als vooraf, dit was het enigste adres wat we niet hadden gecheckt.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigen: Vermelden persoonsgegeven / ongefundeerde uitspraak

Rissie72
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2015 11:54

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Rissie72 »

Ook wij hebben in 2000 een pup hier gekocht. Het was de pup van de week in het krantje van via via.
Daar aangekomen zagen we hokken vol met st bernards en teckels etc etc. In een soort van konijnenvel zat de pup(husky) waar wij voor kwamen. Het dier zag er ernstig ziek uit maar we konden het niet over ons hart verkrijgen om haar daar te laten wegkwijnen.850 gulden aanschaf en een inentingsboekje wat er maar vreemd uitzag. (Die dierenarts was een vriend van hem) thuis aangekomen gelijk naar de dierenarts,schurft mijt vlooien en ernstige darminfectie. 8 jaar oud heeft ze maar mogen worden en veel bij de dierenarts geweest. Ze had epilepsie en kanker.
Ik begrijp niet dat deze mensen gewoon door kunnen gaan met deze handel. Dierenleed!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ciske »

Ik snap überhaupt niet dat je dan toch die hond kocht.

mh73

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door mh73 »

De enige reden dat deze mensen door kunnen gaan met hun praktijken is dat er steeds weer stommelingen zijn die er een pup kopen.

Wie bij zo'n fokker een pup koopt, moet niet denken aan die ene pup die zo zielig is, maar aan al die andere pups die hetzelfde zullen moeten doormaken omdat zij zelf de handel in stand houden!

21Manon
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2015 10:31

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door 21Manon »

Hallo, wij hebben hier een king charles cavalier gekocht, ook uit Hongarije. gelukkig kern gezond en super lief en vrolijk.. Toch zijn wij erg benieuwd naar de stamboom. Zijn er mensen die ook een king charles cavalier hier hebben gekocht? Die is geboren op 28 september 2014.

Groetjes Manon Timmerman

Gesloten