Hallo allemaal,
Ik wou een tijdje geleden een film downloaden van een Amerikaanse internetsite.
Omdat ik geen creditcard bezit koos ik voor de optie om in te bellen, dit was een 0906 nummer.
Er werd duidelijk door een Nederlandse stem gezegd dat de kosten 80 Eurocent per minuut bedroegen en tot een maximum van 35 Euro.
En dat zolang je de verbinding niet verbrak je toegang had tot de site.
Ik kreeg een code die ik moest invoeren als er om wachtwoord en gebruikersnaam gevraagd zou worden, dit heb ik gedaan.
Maar toen ik de film wou opslaan op mijn harde schijf zag ik dat dit zo'n klein uur zou gaan duren.
Ik heb toen de verbinding verbroken.
Ik heb in totaal nog geen minuut verbinding gehad.
Maar tot mijn verbazing werd het downloaden niet afgebroken.
Ik heb de film daarna helemaal binnengehaald, zonder dat ik telefoonverbinding had.
Een paar uur later had ik nog steeds volledige toegang tot de site, een dag later zelfs nog.
Ik heb toen nog wat films gedownload.
Op een gegeven moment bedacht ik me dat dit misschien best wel eens gevaarlijk kon zijn.
Straks krijg ik een megarekening van mijn GSM-provider...
Ik heb Vodafone (mijn provider) gebeld maar men kon mijn gebruikerskosten van zo'n korte termijn nog niet inzien.
En normaal gesproken zou ik niet bang hoeven zijn volgens hun, omdat ik alleen kosten maak als ik mijn GSM gebruik en dus verbinding met een inbellijn heb.
Waarom ik gewoon kon blijven inloggen kon mij men niet vertellen, en werd me geadviseerd de cookies en tijdelijke internetbestanden te verwijderen.
Ik heb geprobeerd wat informatie in te winnen maar dit gaat gewoon zo goed als niet.
Op de site van het inbelbedrijf/site staat alleen een Duits en Amerikaans telefoonummer.
Er was wel een chatoptie met een helpdeskmedewerker, een Amerikaan denk ik.
Dit heb ik gedaan.
Maar ik kreeg geen zinnig antwoord, of hij snapte het niet of hij deed of hij het niet wou snappen.
Hij zei dat ik een maandabbonement heb, ik zei; hoe kan dat nou, jullie hebben niet eens gegevens van me.
Daarna zei hij dat ik lid was vanaf vorig jaar December en gaf hij me mijn zogenaamde gebruikersnaam en wachtwoord. (ik moest voordat ik met hem kon chatten een chatnaam verzinnen, dus dat deed ik. Maar bleek dus dat deze naam die ik even uitkoos om met hem te chatten de gebruikersnaam is van een member van de site.Ik moest ook een emailadress intikken, ik heb een hotmailadres ingetikt dat ik zelden gebruik)
Ik kreeg dus het wachtwoord dat bij deze gebruiker hoorde
.
Toen ik dus zei dat ik dat helemaal niet was verontschuldigde hij zichzelf, maar antwoorden kreeg ik niet.
Hij was plots weg en ik kreeg een automatische melding in dat chatvenster dat mijn locatie niet kon worden achterhaald en dat ik telefonisch of per email contact kon opnemen.
Ik heb inmiddels mijn mobiele nummer veranderd, dit was ik toch al van plan dus dit was een goed moment.
Ook heb ik inmiddels een andere internetprovider en dus ook een ander IP-adres.
Heeft iemand ervaring met dit gebeuren?
Ik zag dat de naam van de inbelservice GXBilling is.
Men heeft verder niets van me, geen naam, geen adres, geen rekening nummer, niets.
Toch graag reacties van mensen die hier ervaring mee hebben.