Orange uit de bocht
Geplaatst: 22 apr 2008 16:00
Ik heb al jarenlang een Internet abonnement via Orange. Eerst via Casema en daarna via Wanadoo/Orange langs een KPN lijntje.
Orange bood nu in het voorjaar 2008 Orange ADSL Extra aan buiten KPN om. Veel goedkoper, veel sneller. Veel beter?? Vergeet het maar.
Nadat de prachtaanbieding voortdurend werd uitgesteld wegens technische-/logistieke problemen was het 14 april j.l. zover. In de brief werd wel even medegedeeld dat ik drie dagen zonder Internet zou zitten omdat ik een dag eerder van de KPN afgesneden zou worden maar dat er toevallig een weekend in zat. Dit was van te voren nooit medegedeeld. De 3 dagen werden 4 dagen want ik werd al een dag eerder zonder enige aankondiging van de KPN ADSL lijn afgesneden.
En ja hoor 14 april onmiddelijk gedonder. Het weekend het nieuwe Speedtouch Ethernet modem keurig aangesloten. Geen probleem want ik had al een Orange Speedtouch modem. Kwestie van draadjes ompluggen.
Vanaf maandag 14 april begint voortdurend het DSL lichtje op het modem te knipperen. Dat betekent verbinding klopt niet. Internet viel voortdurend weg. k ben nu een week, 15 telefoontjes en 5 e-mails verder en de verbinding is nog even slecht als een week geleden. Vrijdag j.l. zegt Orange pas toe dat het zij de lijn zullen gaan testen en dat het probleem n.a.w. bij hen ligt. Dit testen kosten -mind you- 9 dagen en dan is er nog geen enkele garantie dat het opgelost wordt.
Helpdesk Orange begint altijd onmiddellijk om te zeggen dat het probleem bij jou ligt. Ik zou de verkeerde splitter hebben. Orange had helemaal geen splitter toegezonden hoewel die op de verpakkingslijst er wel bij behoorde te zijn. Logistieke problemen riep Orange vandaar dat de splitter niet geleverd was. Maar de bestaande splitter moest het volgens mij ook uitstekend doen.
Mijn interne telefoonkabel was te lang. Onzin allemaal. Want dit is al een jaren bstaande installatie in mijn huis.
Orange heeft volgens mij dit ADSL Extra pakket slecht gepland. De overgang van de problemen van KPN ADSL naar Orange ADSL onderschat.
Wat een ballentent die Orange. Loop te hoop tegen Orange!!! Ik heb mij al aangesloten bij de Consumentebond groepsactie tegen Orange.
Helpdesk Orange is ook regelmatig niet te harden. Weten van niks tot weinig. Het ligt altijd bij jou of hun Technische dienst moet het oplossen maar die kunnen zij niet bereiken.
Wat een Provider. Zij doen het tegendeel wat hun naam suggereert.
Orange bood nu in het voorjaar 2008 Orange ADSL Extra aan buiten KPN om. Veel goedkoper, veel sneller. Veel beter?? Vergeet het maar.
Nadat de prachtaanbieding voortdurend werd uitgesteld wegens technische-/logistieke problemen was het 14 april j.l. zover. In de brief werd wel even medegedeeld dat ik drie dagen zonder Internet zou zitten omdat ik een dag eerder van de KPN afgesneden zou worden maar dat er toevallig een weekend in zat. Dit was van te voren nooit medegedeeld. De 3 dagen werden 4 dagen want ik werd al een dag eerder zonder enige aankondiging van de KPN ADSL lijn afgesneden.
En ja hoor 14 april onmiddelijk gedonder. Het weekend het nieuwe Speedtouch Ethernet modem keurig aangesloten. Geen probleem want ik had al een Orange Speedtouch modem. Kwestie van draadjes ompluggen.
Vanaf maandag 14 april begint voortdurend het DSL lichtje op het modem te knipperen. Dat betekent verbinding klopt niet. Internet viel voortdurend weg. k ben nu een week, 15 telefoontjes en 5 e-mails verder en de verbinding is nog even slecht als een week geleden. Vrijdag j.l. zegt Orange pas toe dat het zij de lijn zullen gaan testen en dat het probleem n.a.w. bij hen ligt. Dit testen kosten -mind you- 9 dagen en dan is er nog geen enkele garantie dat het opgelost wordt.
Helpdesk Orange begint altijd onmiddellijk om te zeggen dat het probleem bij jou ligt. Ik zou de verkeerde splitter hebben. Orange had helemaal geen splitter toegezonden hoewel die op de verpakkingslijst er wel bij behoorde te zijn. Logistieke problemen riep Orange vandaar dat de splitter niet geleverd was. Maar de bestaande splitter moest het volgens mij ook uitstekend doen.
Mijn interne telefoonkabel was te lang. Onzin allemaal. Want dit is al een jaren bstaande installatie in mijn huis.
Orange heeft volgens mij dit ADSL Extra pakket slecht gepland. De overgang van de problemen van KPN ADSL naar Orange ADSL onderschat.
Wat een ballentent die Orange. Loop te hoop tegen Orange!!! Ik heb mij al aangesloten bij de Consumentebond groepsactie tegen Orange.
Helpdesk Orange is ook regelmatig niet te harden. Weten van niks tot weinig. Het ligt altijd bij jou of hun Technische dienst moet het oplossen maar die kunnen zij niet bereiken.
Wat een Provider. Zij doen het tegendeel wat hun naam suggereert.