Hallo allemaal,
Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende. Op 27 september 2007 heb ik een order geplaatst voor twee banken en een fauteuil. De gebruikelijke levertijd is acht weken bij dit bedrijf. Na het verstrijken van deze acht weken maar eens contact opgenomen voor de status van mijn order. Dit kwam vooral door de drukke periode rondom kerst en oud en nieuw. Halfweg januari maar weer opnieuw gebeld en toen wisten ze nog niks over de status. Uiteindelijk na nog enkele telefoontjes kregen we het geheel eind februari binnen, oftewel 17-8 = 9 weken te laat! Maar goed, het is ontvangen. Na een snelle controle (helaas té snel) en de betaling, viel mij kort hierna een kleurverschil op. De fauteuil had een wat lichtere kleur en na verdere controle bleek er ook een enorme scheur aan de onderkant te zitten.
U begrijpt dat niet het gewenste product was en dus heb ik hier meteen melding van gemaakt. Een week later kwam er iemand langs om foto’s te maken die doorgestuurd zouden worden naar de leverancier. Inmiddels is het al eind april en dus twee maanden later, terwijl hiervoor zowel in de algemene voorwaarden als in het wetboek een termijn van maximaal één maand staat voorgeschreven. Nu begrijp ik dat dit een lastiger verhaal wordt als hier nog weer een leverancier achter zit, zoals in mijn geval.
Eind maart heeft mijn vrouw al twee maal telefonisch contact opgenomen met het bedrijf, waarin zij een afspraak hebben gemaakt om sowieso terug te bellen. Dit is dus niet gebeurd en daarom ben ik er maar zelf langs gegaan. Na enige tekst en uitleg wederom de afspraak gemaakt dat zij terug zouden bellen afgelopen dinsdag. ‘Uiteraard’ nog steeds niets vernomen.
Het is vervelend dat er een tussenpersoon is die gemakkelijk kan zeggen dat ie er constant achter aan zit. Dit is niet te controleren. Wel is het erg ongepast om gemaakte afspraken niet na te komen. Ben ik nu volledig overgeleverd aan de tussenpersoon/het bedrijf waar ik het heb gekocht? Of zijn er enige mogelijkheden om dit proces te beïnvloeden/bevorderen? Het bedrijf heeft aangegeven dat het nog wel vier, vijf maanden of zelfs langer kan gaan duren.
En doe ik er goed aan om de niet nagekomen afspraken te bekritiseren of werkt dit doorgaans alleen maar averechts?
Graag jullie mening over hoe ik het best kan handelen in deze situatie.
Alvast bedankt!
M.v.g. Erwin
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd product geleverd, duurt erg lang!?
Re: Verkeerd product geleverd, duurt erg lang!?
die 5maanden noemen ze om U te demotiveren en om de klacht maar te laten zitten. Gewoon volhouden en ze elke dag bellen en terugbellen op niet nagekomen afspraken. Helaas is dit de enige weg. volhouden !