Pagina 1 van 1
badkamer
Geplaatst: 24 apr 2008 21:34
door treurwilg
Heb ook een klussenier ingehuurd op 10 december 08 zou voor kerst klaar zijn, is nu inmiddels 5 maanden later 1 groot drama. Heb lekkage, beschimmelde muur, glazenwand van douche compleet gesneuvels (8 mm veiligheidsglas) hierdoor beschadigd badmeubel wat al 2 dagen hing, verkeert getegeld schots en scheef en aan de bovenkant ongelijk, plafon beschadigd, happen uit mn raamkozijnen, wc verkeerd geplaats hierdoor dus de beschimmelde muur van mn zoontje van 3 en ook nog lekkage in mn meterkast van urine (door de wc) V;loerverwaring verkeerde termostaat ertussen (zodeat bi jhet omhoog draaien v d tempratuur de vloer eruit geknald had kunnen worden , maar deze is godzijdank nog niet aangesloten) Hij heeft het ""ingediend"" bij geschillencommie omdat wij wilde dat alles eruit ging en opnieuw vervangen zou worden met wel ervaring! Ook dit heeft hij bij de geschillencommissie tot nu toe niet betaald. Deze klussenier heeft dus ook de zak gehad en wij zitten met de ellende! Kan er een boek over schijven. We zitten zeker nog wel 6 maanden af te wachten tot het bij de geschillencommisiie is een keer rond is en dan zijn we dus een jaar verder. We hebben erg veel geld in deze badkamer gepompt , maar het is de omgekeerde wereld, want wij moeten deze klussenier steeds de kans geven om te herstellen, en mogen geen andere aannemer inhuren want dat is vernietigen van bewijsmateriaal (ondanks de vele foto''s die we overal van hbben gemaakt).Kan het nog erger????
Re: badkamer
Geplaatst: 17 jun 2008 00:35
door Sarakim
Treurwilg, helaas herken ik je verhaal maar al te goed.
Wij hebben dit pand in april 2006 betrokken. Hebben eerst een hoop cosmetische verbeteringen gedaan en een nieuwe pui laten plaatsen e.d. IN juli kwamen we er achter dat er lekkage in de slaapkamer ontstond. Na lang uitzoeken bleek het bij de badkamer vandaan te komen en hebben we een klussenier ingehuurd die op zijn site claimde vooral gespecialiseerd te zijn in badkamers (E. Kreuk uit Noord-Holland). Wij hebben toen de eerdere betonnen ophoging door hem laten verwijderen, een bak laten plaatsen en de douche was hersteld.
De lekkage leek te verdwijnen, tot het water weer bleef stagneren op een bepaald niveau. KLussenier gebeld, kitspuit langs de afwerking gehaald en het ging weer goed.
Enfin, dit hebben we twee keer laten doen waarbij we hem de tweede keer officieel per aangetekende brief in gebreke hebben gesteld.
Het was afgelopen februari dat ineens de keukenvloer omhoog kwam.
En inderdaad; het bleek door de badkamer te komen. Meneer had geen potenset onder de bak geplaatst en de bak was kaal geplaatst op gipsbeton blokken.
Inmiddels is de keuken volledig vernieuwd, de badkamer kunnen we al drie maanden niet meer benutten. Als het goed is start daar binnenkort de verbouwing van door een sanitair specialist. Maar ook dát is wachten, wachten en wachten.
Enfin: ook wij hebben rechtsbijstand erbij gehaald. IN eerste instantie hebben we toen de vorige eigenaar verantwoordelijk gesteld voor een verborgen gebrek, maar we zijn toen door de verzekring uitgekocht voor het geraamde bedrag van de KLussenier.
Nu hebben we de bijstand ingeschakeld om te kijken wat je tegen de KLussenier kan uithalen, maar niets dus. Je moet meneer van eeuwigheid tot zaligheid in de gelegenheid stellen het zélf te repareren terwijl alle vertrouwen verdwenen is. Je gaat akkoord met een Klussenier omdat er garantie op gegeven wordt, maar als je ziet wat die garantie inhoudt (het steeds weer toelaten tot herstel): nee dank.
Door dit hele incident is mijn gevoel voor rechtvaardigheid in ieder geval verdwenen.
Re: badkamer
Geplaatst: 11 jul 2008 16:22
door treurwilg
Bedankt voor de reactie, het is inderdaad triest gesteld met de firma Klussenier, net wat u zegt ze geven garantie...op prutswerk, dan komen ze herstellen bij godsgratie...en leveren weer prutswerk! Zo blijf je inderdaad aan de gang. En dan hebben we het maar niet over de vrijetijd die je er voor moet opnemen bij je baas en de emotionele schade die ik inmiddels al heb opgelopen. Inmiddels zijn we vanaf 10 dezember 2007 nog steeds in de ellende. Alles ligt plat want het is bij de geschillencommissie ingedient....je raad het al het duurt een eeuwigheid en ik heb nog steeds een beerput lucht, en kan mn WC in de badkamer niet gebruiken vanwege lekkage. Verkeerd getegelde muren, badmeubel verkeert opgehangen en nog steeds geen doucheschermen want tja....dat kan nu allemaal niet meer gedaan worden omdat je geen veranderingen dan wel wijzigingen mag aanbrengen zolang het bij de gachillencommissie ligt, want dat is vernietigen van bewijsmateriaal...Hoezo omgekeerde wereld in Nederland, waar is het recht van de Consument????
Ook al leg je de oude situatie vast met o.a. foto''s mag je geen andere aannemer ofzo inhuren..dus ik zit nu al 7 maanden (ruim) in de ellende...en wilde alleen een ander kleurtje want ik had een mooie badkamer!!! FIJN HOOR!!!BEDANKT KLUSSENIER UIT BARENDRECHT, DIE INMIDDELS ONTSLAGEN IS PER 1.1.2008...
Re: badkamer
Geplaatst: 11 jul 2008 18:03
door Tegelhandel.org
Goedendag,
Wie de toekomst als tegenwind ziet, loopt de verkeerde kant op.
Hoe vervelend het ook is, met een geschil, zit men van beide kanten aan termijnen vast. Zowel de ondernemer als cliënt.
Van indienen klacht tot aan behandeling klacht bij, in dit geval, geschillencommissie.
Geschillenregeling
Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde diensten, uitgevoerde werkzaamheden en zaken, kunnen zowel door de consument als door de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen indien de consument zijn klacht eerst aan de ondernemer heeft voorgelegd.
Nadat de klacht aan de ondernemer is voorgelegd dient het
geschil uiterlijk drie maanden na het ontstaan daarvan schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
Wanneer de consument een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer dit wil doen, moet hij de consument schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindendadvies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
Ik kan het wel begrijpen, echter met de opmerking waar het recht is van de consument wordt de plank wel misgeslagen. De consument heeft in het Nederlands recht echt veel meer 'recht' aan haar zijde dan de ondernemer.
Bij de rechtbank of geschillencommissie wordt de consument eerder in bescherming genomen dan dat zij de consument laat bloeden. Let wel: als de klacht terecht is. In dit geval zo lezende lijkt het me duidelijk. Echter wil een klussenier er zo wijning mogelijk aan doen en wacht zij zo een uitspraak af in de hoop op een zo minimale kostenpost. Onverstandig van hem want in dit geval zijn er twee verliezers. Klussenier laat geen visitekaatje achter en de consument heeft niet verkregen vanwat zij verwachtte.
Sterkte ermee.[/quote]
Re: badkamer
Geplaatst: 11 jul 2008 18:44
door treurwilg
Bedankt voor uw reactie, ik blijf van mening dat het reacht op een bepaalt vlak ontzettend slecht geregeld is, tuurlijk kan je het aankaarten bij de geschillencommissie...maar dan? Je zit met enorme wachttijd (plus het vele bewijs wat je aan moet leveren om je zaak sterk te maken), dan hebben hebben we het hier over het vele werk en vrij tijd wat ik voor de klussenier had opgenomen om dat hij binnen 2 weken klaar zou zijn ...ha grappig als je bedenkt dat hij in maart nog bezig was) De geestelijk leed....heb je ook veel aan bij de geschillencommissie, die intreseert dat niks die kijken alleen naar de schade en het niet niet nakomen van de werkzaamheden... En dit bedoel ik nou met het recht...Je hebt dan wel een geschillencommissie en in mijn geval zal ik best wel gelijk krijgen maar dan? Heb een offerte van de herstel werkzaamheden laten opmaken (zonder materiaal van tegels sanitair etc) dit kost me alleen al 10.000 om de boel weer te laten herstellen...de klussenier kostte me 4.000, ik ben benieuwd of het VLOK bij wie de klussenier toen der tijd was aangesloten bij ook die 10.000 gaat betalen om te laten herstellen...dit soort dingen komen altijd om de hoek kijken...1 ding weet ik zeker, zal best gelijk hebben, maar mn gelijk krijgen dat zijn 2 verschillende dingen. Het is toch schandalig dat je als consument zo gedupeert wordt en zo achter je eigen goed recht aan moet!